
Shag's Pure Silver R53
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Shag , zo'n ding hoort onder de auto niet erin. Gewoon even een tip.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Hij bestaat ook uit 2 delen sjaak alleen die zijn al 5 jaar samen en onafscheidelijk 

burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Jonguhhhh tis gelukt in een keer kan hem er zon onder bakken en sjaak is OEM boy dus niks slijpen hahaha zag er heel geinig uit maar ALLES past in een mini blijkt
maar vraag nie hoe

burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
De dag begon vroeg, ik zou eerst naar Franklyn rijden om vervolgens door naar Spenki te rijden. Eerst 150 km naar het westen, toen 200 km naar het oosten en daarna weer zo'n 120 km naar het zuiden. Maar damn wat is het de rit waard !! Overigens totaal niet vervelend om eens een halve dag in de MINI te rijden..
Als eerst ben ik bij Franklyn geweest, waar ik meteen de GP in het echt heb mogen bewonderen live in de Operatie Kamer. De uitlaat hing er net onder, Franklyn was nog bezig met het fine-tunen ervan. Zag er gelikt uit, blijf echt een zwak houden voor de R53 GP. Franklyn heeft me nog wat technische know-how bijgebracht m.b.t. de motor, dus het was nog leerzaam ook
Vervolgens met wat puzzelen de uitlaat ingeladen. Het loshalen zou in theorie mogelijk moeten zijn zonder de handel te slopen, echter gaat dat spul muurvast zitten wat het 'even loshalen' onmogelijk maakt. Na wat gepriegel was dit het resultaat:
Past met wat passen en meten prima! Zie hier, uitlaatje (intact) vervoeren doe je zo:
bijna 200km zo gereden vandaag. Wat heb je nodig?
- open dak
- droog weer
- geduld (niet harder dan 100 km/u)
- handdoek (om niets te beschadigen)
- spanband (thanks Frank!
)
Vervolgens - eenmaal aangekomen in 't Enschedeesche - heeft Spenki de JCW uitlaat gemonteerd.


Toen de uitlaat eenmaal gemonteerd was kwam de JCW luchtfilter aan de beurt. De standaard filter was ook behoorlijk vies dus vervangen was sowieso wel eens nodig

Toen de oude gedemonteerd was ging de JCW luchtfilter erop. Heb Spenki meteen maar een nieuwe filter laten bestellen.
De de-flap mod was gelukkig al uitgevoerd met dank aan Frank. En ja, hier wijk ik af van m'n keep it OEM geloof

Daarna heeft Spenki de handel weer in elkaar gezet (dat battery + bakje is later nog vast gezet voor de oplettende kijker
)

Al met al een geslaagde dag! Moet zeggen dat ie voor m'n idee wel fijner rijdt nu. Het geluid is nu 100x leuker; de uitlaat klinkt lekker, net wat snerpender..daarbij hoor ik de compressor nu aanzienlijk beter. Verslavend! En slecht voor de tankinhoud
Voor m'n gevoel gaat de accelaratie nu ook een stuk soepeler ofzo.. alsof je onderin bij een laag toerental wat meer power hebt, het voelt wat..tja..meer 'smooth' aan zegmaar.. weet niet helemaal hoe te omschrijven.
Samengevat: awesome day!!
Special thanks aan Franklyn en Spenki uiteraard, zonder hen was dit niet gelukt!
Zo is dat!franklyn85 schreef:Jonguhhhh tis gelukt in een keer kan hem er zon onder bakken en sjaak is OEM boy dus niks slijpen hahaha zag er heel geinig uit maar ALLES past in een mini blijktmaar vraag nie hoe

De dag begon vroeg, ik zou eerst naar Franklyn rijden om vervolgens door naar Spenki te rijden. Eerst 150 km naar het westen, toen 200 km naar het oosten en daarna weer zo'n 120 km naar het zuiden. Maar damn wat is het de rit waard !! Overigens totaal niet vervelend om eens een halve dag in de MINI te rijden..
Als eerst ben ik bij Franklyn geweest, waar ik meteen de GP in het echt heb mogen bewonderen live in de Operatie Kamer. De uitlaat hing er net onder, Franklyn was nog bezig met het fine-tunen ervan. Zag er gelikt uit, blijf echt een zwak houden voor de R53 GP. Franklyn heeft me nog wat technische know-how bijgebracht m.b.t. de motor, dus het was nog leerzaam ook

Past met wat passen en meten prima! Zie hier, uitlaatje (intact) vervoeren doe je zo:


bijna 200km zo gereden vandaag. Wat heb je nodig?
- open dak
- droog weer
- geduld (niet harder dan 100 km/u)
- handdoek (om niets te beschadigen)
- spanband (thanks Frank!

Vervolgens - eenmaal aangekomen in 't Enschedeesche - heeft Spenki de JCW uitlaat gemonteerd.


Toen de uitlaat eenmaal gemonteerd was kwam de JCW luchtfilter aan de beurt. De standaard filter was ook behoorlijk vies dus vervangen was sowieso wel eens nodig


Toen de oude gedemonteerd was ging de JCW luchtfilter erop. Heb Spenki meteen maar een nieuwe filter laten bestellen.
De de-flap mod was gelukkig al uitgevoerd met dank aan Frank. En ja, hier wijk ik af van m'n keep it OEM geloof


Daarna heeft Spenki de handel weer in elkaar gezet (dat battery + bakje is later nog vast gezet voor de oplettende kijker


Al met al een geslaagde dag! Moet zeggen dat ie voor m'n idee wel fijner rijdt nu. Het geluid is nu 100x leuker; de uitlaat klinkt lekker, net wat snerpender..daarbij hoor ik de compressor nu aanzienlijk beter. Verslavend! En slecht voor de tankinhoud

Voor m'n gevoel gaat de accelaratie nu ook een stuk soepeler ofzo.. alsof je onderin bij een laag toerental wat meer power hebt, het voelt wat..tja..meer 'smooth' aan zegmaar.. weet niet helemaal hoe te omschrijven.
Samengevat: awesome day!!





Special thanks aan Franklyn en Spenki uiteraard, zonder hen was dit niet gelukt!

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
goed bezig gozer!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Graag gedaan sjaak leuk om je vaders ook ff te hebben ontmoet.....:-)
En wat ik al zei jij geniet ervan
En wat ik al zei jij geniet ervan

burn rubber not your soul


Onze sponsors