Beste leden,
Al een tijdje gezocht naar antwoorden, hier en daar verschillende antwoorden gekregen..alleen heeft het me nog niet genoeg geholpen dus hoop ik van jullie een wijs advies te krijgen.
Ik heb dus een Mini Cooper uit 2005.
Wat zijn de mogelijkheden om deze auto een beetje op te kriebelen?
Of hebben jullie mij wat te bieden wat jullie nog hebben liggen etc?
Groetjes
Jochem
R50 Kietelen?
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
een heleboel geld om hem van 115 naar 125 pk te krijgen. (wel met een betere driveability) Er zijn diverse aanbieders en ze beloven je varierend tussen 125 tot 135 pk, maar het is ongeveer 125.
(126 mét sticker)
Veel moeite is het niet, maar het is het geld niet waardDaveke schreef:Is de moeite niet waard

een heleboel geld om hem van 115 naar 125 pk te krijgen. (wel met een betere driveability) Er zijn diverse aanbieders en ze beloven je varierend tussen 125 tot 135 pk, maar het is ongeveer 125.
(126 mét sticker)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Jochemini
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik had mijn verwachtingen natuurlijk niet zo hoog gelegd dat je tegen de 150 pk aan zit, maar wel dat hij merkbaar meer vermogen krijgt.
Dus ben toch wel benieuwd wat de meest betrouwbaarste en makkelijkste oplossingen zijn.
Uiteindelijk kan ik er natuurlijk ook aan denken om de kop onder handen te nemen. Maar die gedachten stel ik nog liever even uit..
Jochem
Kijk, dat klinkt al beter een positief antwoordt waar ik iets aan heb!Daveke schreef:Er zijn mensen die op +/- 160 pk zijn gekomen
Daar is alleen wel een boel geld voor nodig, en dat is zonder turbo en zonder compressor
Ik had mijn verwachtingen natuurlijk niet zo hoog gelegd dat je tegen de 150 pk aan zit, maar wel dat hij merkbaar meer vermogen krijgt.
Dus ben toch wel benieuwd wat de meest betrouwbaarste en makkelijkste oplossingen zijn.
Uiteindelijk kan ik er natuurlijk ook aan denken om de kop onder handen te nemen. Maar die gedachten stel ik nog liever even uit..
Jochem
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat zul je sowieso moeten..
De aanpassingen;
- CAI, en dan ook echt koude lucht
- ZWAAR gemodificeerde cilinderkop
- Aggressieve nokkenas
- grotere injectoren of voor enkele carburateurs gaan op een custom inlaat
- open spruit en dito uitlaat
- methanol injectie om je octaan te verhogen
- custom ecu
Ik bedoel er meer mee te zeggen, het kan allemaal wel, maar dit gaat echt in de papieren lopen. Ik heb ook op dat punt gestaan.. Serieus, doe jezelf een plezier, koop een R53 en lees het tuningstopic wat ik zojuist geopend heb. Veel makkelijker en goedkoper, en vermogens richting de 250 pk zijn simpel te halen
De aanpassingen;
- CAI, en dan ook echt koude lucht
- ZWAAR gemodificeerde cilinderkop
- Aggressieve nokkenas
- grotere injectoren of voor enkele carburateurs gaan op een custom inlaat
- open spruit en dito uitlaat
- methanol injectie om je octaan te verhogen
- custom ecu
Ik bedoel er meer mee te zeggen, het kan allemaal wel, maar dit gaat echt in de papieren lopen. Ik heb ook op dat punt gestaan.. Serieus, doe jezelf een plezier, koop een R53 en lees het tuningstopic wat ik zojuist geopend heb. Veel makkelijker en goedkoper, en vermogens richting de 250 pk zijn simpel te halen

- [email protected]
- Nieuw Lid
Bericht
Heb een origineel cooper s,die mag je wel van me overnemen!
Leuke auto om te gaan ombouwen
Zeldzaam zonder olieverbruik en geen bakproblemen!
Denk dat dit goedkoper is dan tuning!
Leuke auto om te gaan ombouwen
Zeldzaam zonder olieverbruik en geen bakproblemen!
Denk dat dit goedkoper is dan tuning!
Cooper S 2003
Onze sponsors