De R56, wie heeft wat??

Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 07:55

Maaij schreef:Wel weer een nadeel ontdekt! Je kan geen iPod monteren als je een opbergpakket in je MINI hebt. De ruimte in het dashboard kastje is dan niet meer bruikbaar (gaat volgens mij ook niet meer open).
Snap niet hoe de mensen bij MINI dit ontworpen hebben :s
Snap ik niet helemaal. :roll:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 mar 2007, 09:23

De extra opberg paneel (ruimte boven de normale dashboard) die bij het opberpakket zit is niet meer bruikbaar als je een iPod kit wilt laten inbouwen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 09:32

Hey Maaij, ga naar Timmermans, man!! Opschieten... mijn wielen wachten :P
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 09:39

Maaij schreef:De extra opberg paneel (ruimte boven de normale dashboard) die bij het opberpakket zit is niet meer bruikbaar als je een iPod kit wilt laten inbouwen.
What the hell, daar snap ik echt geen reet van. Die zit een halve meter boven het dashboardkastje... Je kan ook al geen parrot bluetooth nemen als je een easy-entry systeem hebt besteld. Waar the hell zijn ze mee bezig?! :? Ben blij dat ik er zelf geen problemen mee heb, maar leef mee met degene die het allemaal wel op de auto willen hebben! (Maaij) :mrgreen:
Afbeelding
èrcé
Be Mini
Be Mini

09 mar 2007, 09:43

Maaij: hoezo niet?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 mar 2007, 10:44

We're pleased to announce that following testing the new MINI iPod interface is now available for the R56.

The iPod connector allows an Apple iPod, iPod nano, iPod Mini and iPod Photo to be connected to the MINI's audio system using a cable in the glovebox. The tracks stored on the iPod are played via the vehicle's audio system with the iPod being controlled using the radio, multifunction steering wheel or MINI joystick depending on the equipment in the car. By selecting genres, artists, albums or playlists, it is possible to access your entire music collection at any time. All lists, tracks or artists are displayed on the on-board monitor or the radio display. An additional advantage of this system is that the iPod's battery is charged whilst the iPod is in use via the vehicle's electrical system.

The iPod interface supports the following functions:

Playback of all tracks stored in the iPod
Operation of the iPod interface via the MINI joystick, multifunction steering wheel or radio dependent on the equipment in the car
Track search by artist, album, playlist or genre using the on-board monitor or radio display.
Podcast playback
SC/SCAN: Play the tracks in the current list for 10 seconds each
RPT/REPEAT: Repeat the current track
Track jump: Jump to the next or previous track
Fast forward
Display of detailed information about the current track (artist and time index) depending on the equipment in the car.
Technical Information

The following versions are compatible with the interface:

iPod (G3, G4, G5) with docking connector from software version 2.2 onwards
iPod mini from software version 1.1 onwards
iPod nano from software version 1.0 onwards
The iPod interface can be connected with the following equipment

Boost radio (SA 6FC) or Professional Navigation (SA 609)
When installing the iPod interface to vehicles with MINI CD changer (SA672), the CD changer, must be removed and can no longer be used. Please ensure your customers agree to this.
The iPod interface can be combined with the MINI glovebox divider (51.11.0.418.072). This means the iPod can be accessed quickly and easily at any time.
When retrofitting the iPod interface to vehicles with storage compartment (SA 493) in the dashboard, the storage compartment is no longer visible. Please ensure your customers agree to this.
This interface is only suitable for R56.

Please be aware that due to the delays in the options CD changer (SA 672) from factory (See MINI-06-PN-6582) this iPod interface may offer your I.C.E enthusiast R56 customers an immediate solution.
De interface van de iPod wordt net hierachter gemonteerd. Er is geen ander plek beschrikbaar voor de interface. Hoop dat MINI binnenkort met een oplossing komt.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 mar 2007, 11:09

Hans schreef:Hey Maaij, ga naar Timmermans, man!! Opschieten... mijn wielen wachten :P
Ik ga nu vertrekken :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 11:20

Maaij schreef:De interface van de iPod wordt net hierachter gemonteerd. Er is geen ander plek beschrikbaar voor de interface. Hoop dat MINI binnenkort met een oplossing komt.
Ja okeej dat snap ik, maar dan verleng je toch wat kabeltjes en duw je dat ding ergens anders? Hij MOET toch niet persee op die plek?! :?
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 mar 2007, 11:28

CooperS-lightningblue schreef:Ja okeej dat snap ik, maar dan verleng je toch wat kabeltjes en duw je dat ding ergens anders? Hij MOET toch niet persee op die plek?! :?
Het gaat hier ook niet over de aansluiting, maar er moet een box gemonteerd worden en die komt op de plaats van het opbergpakket. Daar zit normaal de cd-wisselaar en die kan je dus ook niet hebben i.c.m. iPod interface.

Als ik het helemaal goed begrepen heb is de keuze OF opbergpakket OF CD-wisselaar OF iPod interface. :s :s

Grtz,
Rob
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 11:30

Robbee schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Ja okeej dat snap ik, maar dan verleng je toch wat kabeltjes en duw je dat ding ergens anders? Hij MOET toch niet persee op die plek?! :?
Het gaat hier ook niet over de aansluiting, maar er moet een box gemonteerd worden en die komt op de plaats van het opbergpakket. Daar zit normaal de cd-wisselaar en die kan je dus ook niet hebben i.c.m. iPod interface.

Als ik het helemaal goed begrepen heb is de keuze OF opbergpakket OF CD-wisselaar OF iPod interface. :s :s

Grtz,
Rob
Nee dat snap ik, maar dan kan je hem toch bij wijze van onder de achterbank verstoppen en met wat kabeltjes verlengen naar de radio en dashboardvakje (of waar je die Ipod dinges ook maar wilt hebben)?? Of is het echt een Unit die direct op de unit van de radio vastgeschroefd moet worden?!
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 mar 2007, 12:20

Ik meen begrepen te hebben dat op die bewuste plek een glasvezel aftappunt aanwezig is.

Jawel, het hangt allemaal met glasvezel aan elkaar ! Daar stond ik ook van te kijken tijdens het inbouwen van de Parrot.
Je kun BMW er niet van beschuldigen dat ze oude technieken toepassen. :mrgreen:

Grtz,
Rob
èrcé
Be Mini
Be Mini

09 mar 2007, 13:26

Met glasvezel? Zo dan, dat heerst natuurlijk wel weer en is ook de uitgesproken techniek voor een digitaal signaal, want kan veel meer data tegelijk verwerken.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 mar 2007, 15:42

Tja. ik wacht nog even af. De Ipod wil ik er toch wel in hebben. Het dashboard paneel moet dan maar opgeofferd worden. Ik had het liefst helemaal geen opbergpakket. Nu moet ik ervoor betalen wat ik niet eens kan gebruiken :|
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 mar 2007, 15:50

Vandaag ben ik bij Timmermanns geweest. Daar zag ik een PW R56 MCS met zwarte Crown Spokes en Maxi Tuner uitlaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De MINI is ook verlaagd maar daar kwam ik te laat achter. Toen ik een foto wilde maken reed hij weg :(

Zag er zeker goed uit.
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 18:42

Maaij schreef:Tja. ik wacht nog even af. De Ipod wil ik er toch wel in hebben. Het dashboard paneel moet dan maar opgeofferd worden. Ik had het liefst helemaal geen opbergpakket. Nu moet ik ervoor betalen wat ik niet eens kan gebruiken :|
Dit leek me nou net het handigste van het hele OBP (opbergpakket). En een Ipod module vind ik dan iets te duur, kan nu mijn ipod ook al gewoon aansluiten.

Kan je dat dashvakje dan overzetten naar iemand die het wel graag zou willen ? :roll:

Terug naar “MINI-talk”