Hallo beste MINI-rijders,
Wij zijn Robert & Diana,
Momenteel rijden wij een Volvo V50 2.4 170PK, maar deze gaat de deur uit ivm aanschaf leaseauto.
In het verleden hebben we wel vaker een kleinere auto gereden zoals een VW Polo en Suzuki Swift Sport maar de keuze
is nu toch op een MINI gevallen.
We houden allebei toch wel van een beetje sportief rijden dus zal het waarschijnlijk wel eentje met minimaal 120PK worden.
Misschien ook wel de 170PK uitvoering maar daar twijfelen nog over, net als wel of geen cabrio.
Dus een goede reden om ons hier op het forum te gaan verdiepen in de MINI
We zullen voornamelijk veel via de zoekfunctie proberen antwoorden op onze vragen te krijgen en anders stellen wij hem gewoon :-)
We hebben bijvoorbeeld vragen over wat belangrijke aandachtspunten zijn bij aanschaf bij een tweede handse MINI.
Of over verbruik, slijtagepunten, belangrijke plus en min punten.
De aanschafwaarde zal tussen de 11000D en 14000D zijn.
Groeten, Robert & Diana
Nieuw en op zoek naar een MINI
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet een hele mooie Mini Cooper S,maar die ligt helaas een stuk boven jullie begroting... 

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Welkom hier!
Goede instelling, eerst lekker zelf te gaan zoeken. Als je er echt niet uitkomt dan staat er altijd wel een forumlid klaar met een antwoord.
Mijn tip:
Ik zou je zoektocht door het forum en naar een MINI starten met het kiezen voor een 1e generatie of een 2e generatie MINI.
Zie hier een uitleg van de MINI-types.
En vervolgens kan je in de gedeeltes van verschillende types zoeken naar kooptips en aandachtspunten.
Heel veel plezier met de zoektocht naar de voor jullie perfecte MINI
Goede instelling, eerst lekker zelf te gaan zoeken. Als je er echt niet uitkomt dan staat er altijd wel een forumlid klaar met een antwoord.
Mijn tip:
Ik zou je zoektocht door het forum en naar een MINI starten met het kiezen voor een 1e generatie of een 2e generatie MINI.
Zie hier een uitleg van de MINI-types.
En vervolgens kan je in de gedeeltes van verschillende types zoeken naar kooptips en aandachtspunten.
Heel veel plezier met de zoektocht naar de voor jullie perfecte MINI

MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Welkom
De keuze voor Cooper of Cooper-S hangt natuurlijk ook een beetje af van hoeveel kilometer per jaar je rijdt! Want zo'n S is gaaf maar lust ook wel een slokkie benzine (vooral de Gen-1).
En ik weet niet hoe oud je de mini wilt hebben, en hoeveel prijs je stelt op luxe versus handling.
Zoveel vragen
De keuze voor Cooper of Cooper-S hangt natuurlijk ook een beetje af van hoeveel kilometer per jaar je rijdt! Want zo'n S is gaaf maar lust ook wel een slokkie benzine (vooral de Gen-1).
En ik weet niet hoe oud je de mini wilt hebben, en hoeveel prijs je stelt op luxe versus handling.
Zoveel vragen

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Robert & Diana
- Nieuw Lid
Bericht
Daarom twijfelen we nog tussen de Cooper en Cooper S, we gaan prive met deze auto nog geen 10.000km per jaar rijden.
Enige eis die we zeker hebben is climatecontrol.
Haalt de Cooper S ongeveer 1:10 bij stadsverkeer ?
Gen-1 is 1e generatie ?
Cannuccia: bedankt voor de handige tip
Tja, je probeert een mix te vindenMarcel Always Open schreef:Welkom
Zoveel vragen

Daarom twijfelen we nog tussen de Cooper en Cooper S, we gaan prive met deze auto nog geen 10.000km per jaar rijden.
Enige eis die we zeker hebben is climatecontrol.
Haalt de Cooper S ongeveer 1:10 bij stadsverkeer ?
Gen-1 is 1e generatie ?
Cannuccia: bedankt voor de handige tip

- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Ik verbruik gemiddeld 7.1l/100km in de stad zal dit erg afhangen van je rechtervoet en het aantal stoplicht sprintjes
maar 1:10 is heel goed haalbaar

- Robert & Diana
- Nieuw Lid
Bericht
Ik ben niet anders gewend dan 1:9 tot 1:11 en als ik met de V40 T4 m'n rechtervoet gebruikte was het nog lager
Dat is 1:14, dat is zuining ?Black_Devil schreef:Ik verbruik gemiddeld 7.1l/100km in de stad zal dit erg afhangen van je rechtervoet en het aantal stoplicht sprintjesmaar 1:10 is heel goed haalbaar
Ik ben niet anders gewend dan 1:9 tot 1:11 en als ik met de V40 T4 m'n rechtervoet gebruikte was het nog lager

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Hierboven heb ik nogmaals even goed gelezen,
Met Gen-1 bedoelde ik inderdaad de eerste generatie. Dat is typenummer R53 (hatchback; jaar 2002~2006) of de R52-S (cabrio; jaar 2004~2008).
Gen-2 is dan de R56 / R55/ R57.
Er is een totaal verschil tussen Gen-1 en Gen-2 in motoren, en Gen-2 is zo onwijs veel zuiniger, dat wil je niet weten!
Gelet op jouw budget had ik gegokt dat je een Gen-1 S-je wilt kopen.
Je vraagt of 1:10 verbruik in de stad haalbaar is. Met jouw rijstijl is dat niet haalbaar (in de stad).
1:10 gemiddeld verbruik (=gecombineerd stad/snelweg gebruik) is daarentegen zeker haalbaar (ook voor jouw rijstijl).
Zelf heb ik een wat gematigde rijstijl, dus haal ik 1:15 gemiddeld met een Generatie-1 S gemiddeld rijden op normale dagen. Maar dat is niet representatief voor de gemiddelde MINI rijder. Ook voor mij geldt: Dan komt er een MINI rit zoals bij Jan de Jong afgelopen weekend, en dan is het goede verbruik weer spoorloos.
Je moet (in mijn ogen) niet alleen kiezen op basis van verbruik , maar meer met wat je leuk/gaaf vindt. Zoveel ontzettend kilometers rijden jullie toch niet per jaar! (<10K).
Met Gen-1 bedoelde ik inderdaad de eerste generatie. Dat is typenummer R53 (hatchback; jaar 2002~2006) of de R52-S (cabrio; jaar 2004~2008).
Gen-2 is dan de R56 / R55/ R57.
Er is een totaal verschil tussen Gen-1 en Gen-2 in motoren, en Gen-2 is zo onwijs veel zuiniger, dat wil je niet weten!
Gelet op jouw budget had ik gegokt dat je een Gen-1 S-je wilt kopen.
Je vraagt of 1:10 verbruik in de stad haalbaar is. Met jouw rijstijl is dat niet haalbaar (in de stad).
1:10 gemiddeld verbruik (=gecombineerd stad/snelweg gebruik) is daarentegen zeker haalbaar (ook voor jouw rijstijl).
Zelf heb ik een wat gematigde rijstijl, dus haal ik 1:15 gemiddeld met een Generatie-1 S gemiddeld rijden op normale dagen. Maar dat is niet representatief voor de gemiddelde MINI rijder. Ook voor mij geldt: Dan komt er een MINI rit zoals bij Jan de Jong afgelopen weekend, en dan is het goede verbruik weer spoorloos.
Je moet (in mijn ogen) niet alleen kiezen op basis van verbruik , maar meer met wat je leuk/gaaf vindt. Zoveel ontzettend kilometers rijden jullie toch niet per jaar! (<10K).
Gr, Marcel
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom Robert & Diana!
Een MINI uitzoeken is inderdaad erg leuk. Zoals hierboven ook al beschreven kan je er vele uren mee doorbrengen
Aangezien jullie niet zo veel kilometers per jaar rijden neem ik aan dat er ook meer 'plezier ritjes' tussen zitten en dan zou ik toch voor een Gen-1 Cooper S gaan. Voor het budget dat jullie er voor over hebben kan je een zeker een mooi exemplaar vinden.
Wat het ook mocht worden, in ieder geval veel succes (en plezier) met de zoektocht!

Een MINI uitzoeken is inderdaad erg leuk. Zoals hierboven ook al beschreven kan je er vele uren mee doorbrengen

Wat het ook mocht worden, in ieder geval veel succes (en plezier) met de zoektocht!

Dat doe je goed! Dat halen wij met onze Gen-2 Cooper maar amper, gemiddeld 7.4/100km volgens de boordcomputer.Black_Devil schreef:Ik verbruik gemiddeld 7.1l/100km in de stad zal dit erg afhangen van je rechtervoet en het aantal stoplicht sprintjesmaar 1:10 is heel goed haalbaar

- Robert & Diana
- Nieuw Lid
Bericht
Gisteren hebben we in een Cooper-S gereden, wat een kannon
Maar we gaan toch voor de "gewone" Cooper aangezien er hier ook uitvoeringen van zijn met climate control.
De 174PK hebben we niet echt nodig omdat de auto alleen voor woon-werk gebruikt wordt, en dat ook alleen maar bij slecht weer.
Dus de Cooper met 120PK is dan leuk genoeg om sportief door de stad te crossen.
En kan er ook een jongere uitvoering aangeschaft worden voor hetzelfde bedrag.
Straks gaan we even kijken bij de meeting in Breda, even ideëen opdoen

Maar we gaan toch voor de "gewone" Cooper aangezien er hier ook uitvoeringen van zijn met climate control.
De 174PK hebben we niet echt nodig omdat de auto alleen voor woon-werk gebruikt wordt, en dat ook alleen maar bij slecht weer.
Dus de Cooper met 120PK is dan leuk genoeg om sportief door de stad te crossen.
En kan er ook een jongere uitvoering aangeschaft worden voor hetzelfde bedrag.
Straks gaan we even kijken bij de meeting in Breda, even ideëen opdoen

Onze sponsors