Enkele Vraagjes!!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jan-Willem
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Enkele Vraagjes!!

07 mar 2007, 18:59

Zoals eerder aangegeven bezit mijn vrouw sinds zaterdag over haar 1e Mini, uiteraard tot op heden dolgelukkig (wat ik natuurlijk ook zo wil houden :lol: ). Nu heb ik alleen de volgende vragen:

- Als de auto start komt er in het display te staan "check Oil". Heb gekeken naar de olie, maar er zit toch echt voldoende in!! Iemand enig idee
- Tevens valt regelmatig het handschoenenkastje open. Iemand misschien een tip om dit te verhelpen. (heb deze vraag ook in een andere topic gezet. Waarschijnlijk niet goed aangezien ik geen reactie kreeg.)
- Heb een dikke map gekregen met tal van boekjes over mini. Wat ik alleen niet kan vinden is een boekje waar de stempels instaan. Mocht dit er niet meer zijn. Is dit dan nog te bestellen? Alle facturen heb ik namelijk wel.
- Tevens wil ze graag nog 2 strepen hebben op de motorkap. Is dit makkelijk zelf te doen of kun je dit beter bij de dealer laten doen (of ergens anders)?

Tot slot kan ik jullie melden dat ik persoonlijk de wagen geweldig vind rijden. Erg vlot karretje en hoop echt dat ze er nog veel plezier van zal hebben. :P
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2007, 19:07

hoi jan-willem,

Die bonnet stripes kun je gewoon bestellen bij de dealer of bij badsmini. Als je zelf handig bent met stickers kun je het zelf doen anders zou ik het laten doen.
Wat betreft je handschoenenkastje kan het zijn dat je slotje versleten is.

Op verder vragen weet ik geen antwoord maar andere misschien wel. :D
iDarkDesign
Transformer

07 mar 2007, 19:12

Check oil ken ik niet, wel dat ie iets van een service beurt aangeeft op x aantal kilometers.

Handschoenenkastje misschien niet goed dicht? Al eens op slot gedraaid en dan gekeken of het ook gebeurt? Of zit er iets tussen?

Geen idee wat je met stempels bedoelt.

De twee strepen zijn prima te doen bij de dealer, maar iets goedkoper (en meer keuze) als je BadSmini een berichtje stuurt. Zelf plakken zou ik niet doen, bij stikkeren gaat al snel iets mis....

iDD
Jan-Willem
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 mar 2007, 19:37

sorry mijn fout er staat 4350 Oil Service. Tevens is bij haar niet mogelijk om het handschoenenkastje op slot te draaien. Zit alleen maar een hendeltje aan. :cry:
Met de stempels bedoel ik het onderhoudsboekje waar de dealer zijn stempels zet. Of ben ik naar iets aan het zoeken wat niet bestaat? :s
minics
One wheel wonder
One wheel wonder

07 mar 2007, 19:49

Jan-Willem schreef:sorry mijn fout er staat 4350 Oil Service.
Dan moet ie over 4350 km een onderhoudsbeurt hebben. Oil service is volgens mij "kleine beurt". Er zou idd. een boekje moeten inzitten waarin je de beurten kunt invullen. Denk niet dat je die er bij kunt kopen maar de dealer kan het je vertellen.

Ik heb vorige week voor 2 bonnetstripes (wit met zwart randje) incl. montage €105,- betaald bij de dealer (Alkmaar).

minics.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 mar 2007, 20:07

Als je veel waarde hecht aan een slot op het handschoenenkastje kun je er ééntje met slot op laten monteren door de dealer (of zelf doen).

Niet dat dat veel nut heeft denk ik, als ze in mijn auto inbreken mogen ze zonder schade mijn hansschoenenkastje openmaken, anders wordt deze toch maar opengebroken.
Niels Cooper S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 mar 2007, 10:23

Een paar opmerkingen..

- Je koopt toch geen auto zonder het onderhoudsboekje na te zien? Apart als je wel de facturen hebt maar niet het boekje. Bij de dealer is heel het onderhoud uit de computer te halen, dus dat ziou ik zeker even doen...
- Als je de auto bij een nette garage (dealer) koopt wordt kastje toch even onder garantie gemaakt?
- Een Mini (en BMW) maken gebruik van ee service interval systeem. dus de beurten en olieverversingen worden door de auto zelf aangegeven en bijgehouden.....hij telt dus terug...

Stripes kan e bestellen en zelf plakken hoor....gewoon even rustig de tijd voor nemen.!
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2007, 11:14

Ik zelf de strepen doorgetrokken over mijn bumper, met originele mini stripes, maar ik vond het nog best lastig. Je moet zorgen dat er geen lucht onder komt, want terugtrekken van de sticker geeft vervormingen. Ik moest maar kleine stukjes plakken, dus een hele streep lijkt me best lastig. Ik heb wel droog geplakt, dus misschien dat het daar aan ligt?
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

09 mar 2007, 18:00

Ik zou de strepen zeker laten plakken, ik zit zelf met mijn neus bovenop het gebeuren maar waag me er echt niet aan.

BadsMini hier op het forum kan je daarbij zeker van dienst zijn. :wink:
Dashbordkastje ff bij de dealer laten checken zou ik zeggen dat mag niet zomaar opengaan onder het rijden. :wink:
Jan-Willem
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 mar 2007, 09:32

thanks voor alle info. Zal vandaag inderdaad even langs de dealer rijden voor het dashboardkastje. Heb nog wel een 2 andere vraagjes:

- Heeft er iemand duidelijke foto's en prijzen van een nette originele armsteun
- Verder lijkt het me wel leuk om de originele folder die bij deze auto hoort in het bezit te hebben. Iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen?

:lol:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 mar 2007, 10:01

Gewoon gezellig 18 maart naar BopZ komen, dan heb je 47 Mini's bijelkaar en kun je van alles bekijken en uitwisselen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”