Floor-is' GP0064 [verkocht]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2012, 00:03

Die brug kan het gemakkelijk hebben, de huidige eigenaar stalt zijn Vito er regelmatig :)

Zaterdag krijg ik nieuwe bandjes! En ik ga op zoek naar een autootje om op te knappen. :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2012, 00:15

MX-5 schijnt ook hip te zijn! ;)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2012, 21:24

Ik weet het echt nog niet. Het kan nog alle kanten op. Van een '71 Mini classic tot een klassieke Mercedes ;)

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2012, 01:11

Je kan van een Classic MINI iets moois maken...
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2012, 07:16

Ik kan het je aanbevelen een classic Mini :wink:
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2012, 10:34

:mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2012, 13:30

Ik zou Italiaans klassiek doen.... :roll:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2012, 16:28

Update:
Auto moest APK en dat ging uiteraard vlekkeloos. Ja een stadslampje was stuk, maar dat was het ook wel weer. :)
Moet nog steeds een carkit, denk alleen dat die weinig zin gaat hebben als ik de cat-delete eenmaal heb gemonteerd :P

De grijze R56 R53 van Claire staat inmiddels bijna op 140.000 en is toe aan een grote beurt. Dat ga ik door de lokale garage laten doen, vooral omdat er een hardnekkig issue is met de ABS: lampje gaat nu en dan aan en ik krijg het zelf niet opgelost. Nieuwe sensoren, slijtage-sensor voor de remmen, nieuwe blokken etc.. Allemaal hielp het niet. Morgen staat hij bij de garage 300m van ons huis :P

We wonen nu een maandje in Kolhorn en dat reizen valt nogal mee eigenlijk. Ja het is een kwartiertje verder dan vanuit Almere was, maar de afstand is wel verdubbeld. Heerlijk door de polder en dan een stuk 130 op de snelweg. Laatste stuk over het algemeen binnendoor vanaf Purmerend, dan door de IJtunnel en niet veel later ben ik op de Marnixstraat bij de QPark. :) De weg terug is nog beter: ik mag telkens harder en de laatste tien minuten is prachtig door de polder en dan kan ik kiezen voor raggen of relaxed tot rust komen.

Qua klusauto: dat gaat allereerst een MX5 worden, een kennis van me heeft er eentje die al twee jaar stilstaat gezien hij verhuisd is naar Dubai. Wat er moet gebeuren valt nogal mee:
  • Qua lijstje:
  • APK nodig!
  • Airco terugzetten (wel zo prettig voor verkoop ;) )
  • Uitlaat-ophanging fixen
  • Draagpoot vervangen
  • Stoelen opnieuw laten bekleden
  • Raammechanisme vervangen
  • Cruise control fixen
  • Nieuwe cruisecontrolmodule fiksen
Wat ik er zelf aan kan doen kost me hooguit een dag of drie als ik lekker rustig aan doe. Als ik zelf niet alles kan doen dan laat ik de APK door MX5-freaks doen, nadat ze de laatste reparaties hebben gedaan.

Een volgend project heb ik ook al op het oog, maar daar moet ik wel even voor sparen en een goede basis zien te vinden. Een Porsche 911 van na 1976 (verzinkt) tot voor de introductie van de 964. Maarja: even zien te sparen dus. :)
Laatst gewijzigd door Floor-is op 19 sep 2012, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2012, 16:42

Zo'n verzinkte body hoef je na 36 jaar ook niet teveel meer van te verwachten... Dan liever eentje die gerestaureerd is met goede documentatie.
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2012, 16:47

Floor-is schreef:De grijze R56 van Claire staat inmiddels bijna op 140.000 en is toe aan een grote beurt.
Is de grijze R53 verkocht dan?
Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2012, 16:51

MartijnGizmo schreef:Zo'n verzinkte body hoef je na 36 jaar ook niet teveel meer van te verwachten... Dan liever eentje die gerestaureerd is met goede documentatie.
Dat restaureren wil ik deels zelf gaan doen, je hebt wel een stevig punt met 'na 36 jaar' op zich namelijk. Het kan er allemaal prachtig uitzien, maar puntje bij paaltje kan je niet onder de lak kijken of van binnenuit de balken bekijken of het niet al een soort ontbijtkoek is geworden..

Boris: je kent mensen in de buurt dus? Mijn schoonouders zijn er nu heel, heel veel om te helpen met klussen en dat is echt meer dan geniaal. Wij zijn nog niet echt het dorpsleven ingedoken in die zin dat we heftig druk met de buren in gesprek zijn ofzo. Wel tijdens de "kermis" de kroeg in geweest en we zwaaien vrolijk en vriendelijk naar mensen, zeggen gedag etc.

Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2012, 16:52

Adriaan schreef:
Floor-is schreef:De grijze R56 van Claire staat inmiddels bijna op 140.000 en is toe aan een grote beurt.
Is de grijze R53 verkocht dan?
*kuch* oeps *kuch*

Scherp Adriaan!

Terug naar “Show your ride”