??Ruby schreef: stoelen heb ik al iemand voor![]()
Shag's Pure Silver R53
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
Morgen gaat de MINI naar Ekris Arnhem om de thermostaat + thermostaathuis te laten vervangen. Verwarming blaast naar mijn idee te koele lucht waarbij de blower ook nog eens amper harder/zachter gaat na verloop van tijd.. wel warm, maar niet zoals het hoort meen ik.. afgelopen weekend in een andere nagenoeg identieke MINI verschil gemerkt.
Lekker warm de winter in!
Lekker warm de winter in!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

Bericht
Deels... Het gebrek aan warme lucht kwam bij mij door een verstopte kachelradiateur. Tip: laat hem meteen vervangen als dat het is, doorspoelen en opnieuw monteren van de oude kost bijna hetzelfde.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:

Bericht
Ik heb zoiets gehad met m'n E36...
Die werd bij stilstaan knetter warm, wat niet zomaar zou mogen en na koude start duurde het veel te lang eer het koelwater een normale temperatuur had..
Wat bleek: een kant van de thermostaat (bij E36 zit het metalen deel vast in een plastic houder met twee pootjes) was afgebroken, waardoor de thermostaat continu voor een deel open stond en totaal niet meer functioneerde..
Zelf vervangen overigens

Die werd bij stilstaan knetter warm, wat niet zomaar zou mogen en na koude start duurde het veel te lang eer het koelwater een normale temperatuur had..
Wat bleek: een kant van de thermostaat (bij E36 zit het metalen deel vast in een plastic houder met twee pootjes) was afgebroken, waardoor de thermostaat continu voor een deel open stond en totaal niet meer functioneerde..
Zelf vervangen overigens

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Raj
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
Gelet op http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Ben ik nu ook aan de beurt, zojuist bericht vanuit de dealer: thermosstaat blijkt in orde, probleem zit in een verstope kachelradiateur. Zelfde kenmerken: amper warme lucht, pas bij 28c gebeurt er enigszins iets merkbaars (iets warmere lucht).
Krijg morgen offerte voor herstel, halve dashboard schijnt open te moeten.. bummer
Daarnaast schijnt de luchtdoorvoer niet optimaal te zijn, kleppen werken niet naar behoren. Houdt mogelijk verband met vorenstaande. Mogelijk ook niet, maar daar kijken ze later naar als de kachelradiateur is gefixt.
Bummer
Ben ik nu ook aan de beurt, zojuist bericht vanuit de dealer: thermosstaat blijkt in orde, probleem zit in een verstope kachelradiateur. Zelfde kenmerken: amper warme lucht, pas bij 28c gebeurt er enigszins iets merkbaars (iets warmere lucht).
Krijg morgen offerte voor herstel, halve dashboard schijnt open te moeten.. bummer
Daarnaast schijnt de luchtdoorvoer niet optimaal te zijn, kleppen werken niet naar behoren. Houdt mogelijk verband met vorenstaande. Mogelijk ook niet, maar daar kijken ze later naar als de kachelradiateur is gefixt.
Bummer
Onze sponsors