Even voorstellen: Bert M

Stel je hier even voor.
Bert M
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Even voorstellen: Bert M

25 sep 2012, 10:54

Hallo allemaal! Ik ben Bert uit IJsselstein en sinds vorige week trotse bezitter van een Mini Cooper 1.6 automaat uit 2003 met slechts 36800 kms op de klok. British Racing Green huidskleurtje met wit dak, witte spiegelkappen en witte velgen. En niet te vergeten de witte strepen op de motorklep, want daarom heb ik 'm natuurlijk gekocht... :lol: Waarom een Mini? Gewoon omdat het een geweldig leuke auto met top uitstraling is en omdat ie natuurlijk heerlijk rijdt... Tja en voor de rest moeten de Mini en ik elkaar natuurlijk nog even beter leren kennen...

Over mezelf: ik heb een eigen onderneming, ben gelukkig getrouwd, heb geen kinderen en ben meer dan geïnteresseerd in auto's en motorfietsen. Naast de Mini staan er nog een Smart Roadster en een BMW R1100RT waar ik regelmatig de wegen mee onveilig maak.

Ik hoop hier wat extra kennis over mijn nieuwe 'maatje' te kunnen vergaren en op de hoogte te blijven van aanbiedingen etc.

Met vriendelijke groet

Bert
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 sep 2012, 11:35

Hoi Bert, welkom.

En..... :Foto .... van jouw :rijden ?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2012, 11:49

Leuk verhaal! Welkom

We zijn dol op foto's!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 sep 2012, 17:53

Welkom Bert.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 sep 2012, 18:18

Welkom Bert,
BRG met wit dak en witte velgen is zeker een goede kleurencombi.
Zie ook Ivo en Kimi100.
Hoop dat je je Mini snel zal leren kennen.
Veel plezier ermee.
We like :Foto
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2012, 18:35

Hey Bert welkom bij de club!

Zoals Jos hierboven al schreef zijn er hier meerdere BRG enthousiastelingen en dat is natuurlijk niet zonder reden :D Ik vind het nog steeds een erg mooie kleur. Zeker i.c.m. het witte dak en de bonnet stripes! 8)
37000 kilometer voor een auto uit 2003 is echt heel weinig, net ingereden eigenlijk. Vanwaar de keus voor een automaat? Dit komt namelijk niet heel vaak voor bij een MINI.

Veel (rij)plezier met je nieuwe aanwinst!
Bert M
Nieuw Lid
Nieuw Lid

25 sep 2012, 21:17

Allemaal bedankt voor jullie warme welkom hier! De foto's komen er zeker, dat is bij deze beloofd. Kan alleen nog even een weekje over heen gaan...

Even een kort antwoord op de vraag "waarom een automaat"? Dat is eigenlijk tweeledig: allereerst heb ik zelf een aantal automatisch geschakelde auto's gereden en ik moet vaststellen dat als je daar aan gewend bent geraakt, de weg terug naar handgeschakeld best lastig is. Het tweede deel van het antwoord is, dat mijn wederhelft een rijbewijs heeft met code "78" of te wel alleen toegestaan te rijden in automaat en gezien het feit dat ik zelf ook best wel eens graag een neut drink.... De keuze was dus inderdaad eenvoudiger dan de zoektocht zelf...

Het rijden met de CVT is overigens wel even wennen: het rijdt iets anders dan een gewone automaat, maar na twee dagen begon ik het spelletje te begrijpen en ben ik er nog steeds erg blij mee. Daarnaast ben ik bekend met de (Amerikaanse) verhalen over de duurzaamheid van de betreffende CVT's en daarvan zeg ik: dat zien we dan wel weer.... ik maak mij niet heel snel druk om de "what ifs" (heb ook mijn bedrijf opgestart op het dieptepunt van de crisis én ook nog eens bouwgerelateerd: en ik besta nog steeds...)

Met MINI-groet

Bert
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 sep 2012, 13:45

WELKOM Bert !!!!! :)(

Heel veel MINI rijplezier :rijden :ralley
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2012, 21:06