Shag's Pure Silver R53
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, prijsopgaaf zoals verwacht weer een vieze tegenvaller..
Schijnen korreltjes in m'n koelvloeistof en/of koelsysteem te zitten als ik het goed heb begrepen. Kan me vergissen, maar de kachelradiateur is in elk geval deels verstopt.. oorzaak niet helemaal duidelijk, vermoedelijk is er eens zo'n lapmiddel ingeflikkerd met van die korreltjes tegen scheurtjes als ik me niet vergis. En bedankt!
to do volgens de dealer:
1) kachelradiateur vervangen; hiervoor hoeft gelukkig niet het hele dash los is me verteld, terwijl men dit in eerste instantie wel dacht. "meevaller" dus. Daarbij:
2) doorspoelen radiateur + motor (om alle troep uit het systeem te krijgen; wat er met motor wordt bedoeld is me niet helemaal duidelijk, zullen wel leidingen e.d. zijn..? Misschien kan iemand hier iets over zeggen?)
Aanrader om ook meteen mee te pakken:
3) - thermostaat + huis vervangen (€ 140,-)
Kosten van al dit moois samen: € 740,-
Punt 3 was eigenlijk wat ik verwacht had als oorzaak van de koelere kachel.. dat was een stuk fijner geweest kosten technisch. Helaas zit het dus (weer) tegen.
Moet de knoop nog doorhakken maar ga er eerst eens een nachtje (of meer) over slapen.
Identieke problemen als MartijnGizmo toentertijd, zelfde kostenplaatje ook.
Go or no go? Hij blaast wel warme lucht maar niet zoals het hoort. En als ik ergens niet tegen kan, is het techniek die niet 100% functioneert. Met name een auto
Anderzijds: is wat warmere lucht me € 740,- waard? Nee. Maar als ik het niet doe, druist dat tegen m'n zuinigheid in wat de MINI betreft. Die moet gewoon 100% zijn en niet 99%. Was het bij alleen punt 3 gebleven, had ik meteen een mooie GP IC erbij kunnen knallen, als we dan toch bezig zijn.. helaas helaas
Afijn, ondanks deze bummer ook wat leuk nieuws:
Wintersloffen! Incl. dunlop rf's. Met dank aan Menno & Coendek!

Laat die pekel maar komen!
Schijnen korreltjes in m'n koelvloeistof en/of koelsysteem te zitten als ik het goed heb begrepen. Kan me vergissen, maar de kachelradiateur is in elk geval deels verstopt.. oorzaak niet helemaal duidelijk, vermoedelijk is er eens zo'n lapmiddel ingeflikkerd met van die korreltjes tegen scheurtjes als ik me niet vergis. En bedankt!

to do volgens de dealer:
1) kachelradiateur vervangen; hiervoor hoeft gelukkig niet het hele dash los is me verteld, terwijl men dit in eerste instantie wel dacht. "meevaller" dus. Daarbij:
2) doorspoelen radiateur + motor (om alle troep uit het systeem te krijgen; wat er met motor wordt bedoeld is me niet helemaal duidelijk, zullen wel leidingen e.d. zijn..? Misschien kan iemand hier iets over zeggen?)
Aanrader om ook meteen mee te pakken:
3) - thermostaat + huis vervangen (€ 140,-)
Kosten van al dit moois samen: € 740,-

Punt 3 was eigenlijk wat ik verwacht had als oorzaak van de koelere kachel.. dat was een stuk fijner geweest kosten technisch. Helaas zit het dus (weer) tegen.
Moet de knoop nog doorhakken maar ga er eerst eens een nachtje (of meer) over slapen.
Identieke problemen als MartijnGizmo toentertijd, zelfde kostenplaatje ook.
Go or no go? Hij blaast wel warme lucht maar niet zoals het hoort. En als ik ergens niet tegen kan, is het techniek die niet 100% functioneert. Met name een auto

Afijn, ondanks deze bummer ook wat leuk nieuws:
Wintersloffen! Incl. dunlop rf's. Met dank aan Menno & Coendek!

Laat die pekel maar komen!

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
wees gerust ; als je alleen maar het thermostaathuis had laten vervangen was je echt wel meer centjes kwijt dan de 140 euro. De nu genoemde prijs lijkt me meer de kosten "als de boel toch al open ligt".
Of je de situatie gewoon nog even aankijkt , of het echt laat repareren , is een eigen keuze. Ik zou nog eventjes een weekje of wat aankijken alvorens te besluiten (ik lees niet echt een onmiddelijke noodzaak volgens mij).
Of je de situatie gewoon nog even aankijkt , of het echt laat repareren , is een eigen keuze. Ik zou nog eventjes een weekje of wat aankijken alvorens te besluiten (ik lees niet echt een onmiddelijke noodzaak volgens mij).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klopt, althans, wat ik hier op het forum lees is vervanging van alleen thermostaat + huis normaliter tussen de 2 á 300 €..
Zit alleen te denken: als de oorzaak inderdaad dat lapmiddel is.. als ik het goed begrijp wordt die troep gebruikt bij haarscheurtjes (lekkages) in de radiateur. Correct? If so: stel de dealer heeft gelijk, en er zitten resten in de radiateur en motor (whatever ze daar dan ook mee mogen bedoelen).. blaas je dan niet tevens het lek open in de radiateur? Als ik hier div. topics lees, is zo'n lapmiddel uitstel van executie. Zit de kans er mijns inziens behoorlijk in, dat ik op korte termijn alsnog de radiateur dien te laten vervangen na de 'reiniging'.
Misschien beter meteen nieuwe radiateur meepakken als we dan toch aan het financiële infuus moeten? Pijn doet het toch, dan liever in één keer 200% goed i.p.v. 99..
Baal er van dat ik niet zo technisch ben dat ik het hele systeem 'begrijp'.. wat komt er nog meer bij kijken? Thermostaat + huis + kachelradiateur + radiateur(?) +... ?? Er van uitgaande dat de hele handel onder die lapmiddel cheap-ass troep zit.. lijkt mij persoonlijk dan niet heel logisch om alleen enkele delen te vervangen (thermostaat + huis + kachelradiateur) en de overige delen (radiateur + .. ?? ) niet. Maar zoals gezegd begrijp ik het systeem niet helemaal, wellicht dat iemand daar wat duidelijkheid in kan verschaffen?
Zit alleen te denken: als de oorzaak inderdaad dat lapmiddel is.. als ik het goed begrijp wordt die troep gebruikt bij haarscheurtjes (lekkages) in de radiateur. Correct? If so: stel de dealer heeft gelijk, en er zitten resten in de radiateur en motor (whatever ze daar dan ook mee mogen bedoelen).. blaas je dan niet tevens het lek open in de radiateur? Als ik hier div. topics lees, is zo'n lapmiddel uitstel van executie. Zit de kans er mijns inziens behoorlijk in, dat ik op korte termijn alsnog de radiateur dien te laten vervangen na de 'reiniging'.
Misschien beter meteen nieuwe radiateur meepakken als we dan toch aan het financiële infuus moeten? Pijn doet het toch, dan liever in één keer 200% goed i.p.v. 99..
Baal er van dat ik niet zo technisch ben dat ik het hele systeem 'begrijp'.. wat komt er nog meer bij kijken? Thermostaat + huis + kachelradiateur + radiateur(?) +... ?? Er van uitgaande dat de hele handel onder die lapmiddel cheap-ass troep zit.. lijkt mij persoonlijk dan niet heel logisch om alleen enkele delen te vervangen (thermostaat + huis + kachelradiateur) en de overige delen (radiateur + .. ?? ) niet. Maar zoals gezegd begrijp ik het systeem niet helemaal, wellicht dat iemand daar wat duidelijkheid in kan verschaffen?

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Heel vaak zie ik toch opmerkingen dat verschillende soorten koelvloeistof ook tot "vlokken" kunnen leiden. Daar kan het ook van komen. Maar goed er zit rotzooi in en dat moet eruit.
De vraag over de radiateur laat ik graag over aan een echte techneut.
De vraag over de radiateur laat ik graag over aan een echte techneut.
Gr, Marcel
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zuur om te lezen zeg...
Maar net wat je zegt. Liever 1 keer goed dan 2 keer net niet helemaal. En ik heb t probleem. Als ik weet dat iets niet helemaal lekker is. Dan wil ik het ook meteen goed hebben ook. Soms een goede eigenschap. Maar Oo zo tergend af en toe...
Maar net wat je zegt. Liever 1 keer goed dan 2 keer net niet helemaal. En ik heb t probleem. Als ik weet dat iets niet helemaal lekker is. Dan wil ik het ook meteen goed hebben ook. Soms een goede eigenschap. Maar Oo zo tergend af en toe...
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Sjaak!
Wat een pech weer! Eerst niet koud daarna niet warm
zolang hij nog warm word, is het toch goed? En je hebt toch ook nog stoelverwarming
ik zeg bij deze, lekker zo laten en een mooie gp intercoolertje erop prikken:)
Wat een pech weer! Eerst niet koud daarna niet warm

Laatst gewijzigd door koosie op 28 sep 2012, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Zo he , hier komen wat verhalen los.
Sorry hoor Koos maar verse koelvloeistof lost dit probleem zeker niet op.
Er zit gewoon iets (bijna) dicht/verstopt waardoor de kachel niet wcht warm maar beetje lauw aanvoelt.
Beginnen met slangen controleren waar wel en waar ze niet warm zijn.
Stand/werking v/d kleppen van de kachel controleren.
Daarna thermostaatincl huis verv.=is goedkoopste ca 50,- aan materiaal.
Dan als het niet is opgelost eventueel kachel radiator vv of de gewone radiator vv
Een LEK is er zeker NIET want hij verliest geen koelvloeistof volgens Sjaak.

Sorry hoor Koos maar verse koelvloeistof lost dit probleem zeker niet op.
Er zit gewoon iets (bijna) dicht/verstopt waardoor de kachel niet wcht warm maar beetje lauw aanvoelt.
Beginnen met slangen controleren waar wel en waar ze niet warm zijn.
Stand/werking v/d kleppen van de kachel controleren.
Daarna thermostaatincl huis verv.=is goedkoopste ca 50,- aan materiaal.
Dan als het niet is opgelost eventueel kachel radiator vv of de gewone radiator vv
Een LEK is er zeker NIET want hij verliest geen koelvloeistof volgens Sjaak.
Onze sponsors