Dave's Turbo R53 Project
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Is deftig spul ja,maar alles kan kapot.
Maar als ik je post terug lees heb je blijkbaar zelf geen probleem met de kleppen toch?
Maar als ik je post terug lees heb je blijkbaar zelf geen probleem met de kleppen toch?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nope, eigenlijk is dit voor mij het eerste echte serieuze probleem sinds een jaar dat ik 280+ pk's heb - maar eigenlijk valt een defect lager in de sprintex qua probleem ook wel mee (denk ik zo)
Wat me wel opvalt trouwens is dat sinds het monteren van de chargecooler en aquamist (plus decat
) de uitlaat echt KNALT, niet ploft of knettert of geluid maakt maar echt alsof ik vuurwerk afsteek zo hard.. Merkte jij ook verschil na montage van de aquamist Tom?
Wat me wel opvalt trouwens is dat sinds het monteren van de chargecooler en aquamist (plus decat

- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
,minder in het ploffen.Heb dan ook een pre facelift ecu en geen ecu tuning erop.Nu de combinatie van de mist en decat kan hier wel een steentje aan bijdragen denk ik zo.Kan te maken hebben met het koeler mengsel nu.Alleen een vermoeden hier Davy.
Verschil in iatDaveke schreef:Nope, eigenlijk is dit voor mij het eerste echte serieuze probleem sinds een jaar dat ik 280+ pk's heb - maar eigenlijk valt een defect lager in de sprintex qua probleem ook wel mee (denk ik zo)
In principe wel maar blijf erbij dat het toch wel snel is,zou toch iets rendabeler mogen zijn voor die prijs Davy.
Wat me wel opvalt trouwens is dat sinds het monteren van de chargecooler en aquamist (plus decat![]()
) de uitlaat echt KNALT, niet ploft of knettert of geluid maakt maar echt alsof ik vuurwerk afsteek zo hard.. Merkte jij ook verschil na montage van de aquamist Tom?

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nou, ik heb ook een pre-facelift ECU maar die knalt en knettert nu net zo heftig als een facelift..
Wat mijn gedachte was; de Sprintex is een bekend HETE compressor, waardoor ik met de top mount Air to air GRS een timing had die stukje bij beetje verder terug gedraaid werd door de warmere IAT's.
Nu met de chargecooler en mist is dat niet zo, ze komen niet meer boven de 42 graden uit, zelfs als ik naar de 180-190 ga op de snelweg, en de timing dus behoorlijk agressief blijft staan.. Maar goed, alleen maar een gedachte..
Wat mijn gedachte was; de Sprintex is een bekend HETE compressor, waardoor ik met de top mount Air to air GRS een timing had die stukje bij beetje verder terug gedraaid werd door de warmere IAT's.
Nu met de chargecooler en mist is dat niet zo, ze komen niet meer boven de 42 graden uit, zelfs als ik naar de 180-190 ga op de snelweg, en de timing dus behoorlijk agressief blijft staan.. Maar goed, alleen maar een gedachte..
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
,
Bij mijn weten als de iat's te hoog worden word er meer benzine ingespoten niet?dus hardere ploffen..
Maar wederom hier moet ik even over nadenken,ben ook maar een leerling op school he,heb nog veel te leren hahahah.
Moet ik nog eens over nadenkenDaveke schreef:Nou, ik heb ook een pre-facelift ECU maar die knalt en knettert nu net zo heftig als een facelift..

Bij mijn weten als de iat's te hoog worden word er meer benzine ingespoten niet?dus hardere ploffen..
Maar wederom hier moet ik even over nadenken,ben ook maar een leerling op school he,heb nog veel te leren hahahah.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als mijnes koud is en ik laat het gas los of ik schakel komen dr ook echt klappen uit de uitlaat. Als de boel warm is veel minder 
Hoop dat de decat er iig verandering in gaat brengen.
Maar jouw hele blok is een stuk koeler. IAT maar ook je olie en koelwater. Miss dat al die factoren samen ervoor zorgen? Niet alleen de IAT.

Hoop dat de decat er iig verandering in gaat brengen.
Maar jouw hele blok is een stuk koeler. IAT maar ook je olie en koelwater. Miss dat al die factoren samen ervoor zorgen? Niet alleen de IAT.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij mij klapt ie nu dus ook asociaal hard als ie warm is, op de snelweg gas los geeft klappen dat mensen in andere auto's me vreemd aankijken.
Kinderen springen aan de kant in de bebouwde kom, ouderen stappen van hun fiets af, het is net of de oorlog begint zo'n vuurwerk is het
Kinderen springen aan de kant in de bebouwde kom, ouderen stappen van hun fiets af, het is net of de oorlog begint zo'n vuurwerk is het

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heerlijk omschreven!

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Toch jammer dat je dr 19oktober niet bij bent dan..
Ach.. 4 of 5 mei 2013 gaan we weer naar De Ring!!!
Ach.. 4 of 5 mei 2013 gaan we weer naar De Ring!!!
) | bar-end mirrors

Onze sponsors