Hoi,
Even een vraagje.
Ik ben rond aan het kijken voor andere velgen + winterbanden voor mijn mini cooper uit 2007 (checkmate uitvoering ik weet niet of dat verschil uit maakt? )
Nu vraag ik me af of velgen van bijv 2005 ook passen.
Ik geloof dat er het een en t ander veranderd is sinds 2007?
Ben benieuwd alvast bedankt!
Cooper 2007, passen velgen van jaren ervoor?
- Mentjuh
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
alle OEM wielen passen op alle bouwjaren MINI's (met uitzondering van de Countryman, want die heeft een andere steek)
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Mentjuh
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
en 15-inch velgen op sommige JCW's (vanwege de remmen die niet passen). Maar wie wil dat nou.
(maar wel een aandachtspunt als mensen het over wintervelgen gaan hebben)
OEM is niet alleen de orgineel geleverde velgen van Mini, maar ook de producten die Mini wel zelf verkocht maar na-levert. Voor het gemak, in de achterkant van de velg staat de naam "MINI" erin gestanst. Dan heb je orgineel (OEM) te pakken. Staat het er niet, is het een ander merk, dat zou kunnen passen maar dat moet je eerst uitzoeken met steek en -J enzo.

OEM is niet alleen de orgineel geleverde velgen van Mini, maar ook de producten die Mini wel zelf verkocht maar na-levert. Voor het gemak, in de achterkant van de velg staat de naam "MINI" erin gestanst. Dan heb je orgineel (OEM) te pakken. Staat het er niet, is het een ander merk, dat zou kunnen passen maar dat moet je eerst uitzoeken met steek en -J enzo.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nog even wat extra info voor je. Je zegt dat je een checkmate hebt. Dat is een van de laatste actiemodellen geweest van de 1e generatie MINI's. De wijzigingen vanaf 2007 zijn dus niet van toepassing op jouw MINI.
Je MINI is in 2007 op kenteken gezet, maar waarschijnlijk is de fabricagedatum in 2006.
Je hebt dus een facelift R50.
Je MINI is in 2007 op kenteken gezet, maar waarschijnlijk is de fabricagedatum in 2006.
Je hebt dus een facelift R50.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
- Mentjuh
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Dankjulliewel dat is nuttige info!
Ik zal inderdaat even nakijken of er mini achterop vermeld staat.
Ik had indd al een vermoede trouwens dat 15" niet zou passen ivm de remmen, leek me niet genoeg plek voor te zijn dus vandaar opzoek naar 16 of 17"
N mini met n facelift ook leuk haha! maar wel handig om te weten dat het er eentje is voor de nieuwe toepassingen hier had ik geen idee van, zit daar veel verschil in verder?
Ik zal inderdaat even nakijken of er mini achterop vermeld staat.
Ik had indd al een vermoede trouwens dat 15" niet zou passen ivm de remmen, leek me niet genoeg plek voor te zijn dus vandaar opzoek naar 16 of 17"
N mini met n facelift ook leuk haha! maar wel handig om te weten dat het er eentje is voor de nieuwe toepassingen hier had ik geen idee van, zit daar veel verschil in verder?
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja, behalve de velgen is denk ik geen enkel onderdeel uitwisselbaar.
Ga maar eens goed naar foto's kijken van de 1e generatie (R50, R53) en de 2e generatie (R56)
Edit: nog een uitwisselbaar onderdeel - de ruitenwisserbladen
Ga maar eens goed naar foto's kijken van de 1e generatie (R50, R53) en de 2e generatie (R56)
Edit: nog een uitwisselbaar onderdeel - de ruitenwisserbladen

MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
Justa Cooper

Vorige projecten:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Vergeet de ventieldopjes niet Rianne (en de bestuurder). En dan houdt het op, denk ik
Misschien nog wat componenten van de motor ergens.

Gr, Marcel
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Deze is van Marc geweest ("MR"). Zoals Rianne al schreef: R50 Cooper (Facelift).
Gr, Marcel
Onze sponsors