Remmen vervangen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Remmen vervangen

09 okt 2012, 18:21

Heb een vraagje,

De mini wilt graag nieuwe remmen (schijven en blokken) en ben niet van plan om hem iets anders te geven dan het standaard spul. Ik geef hem ook ineens andere klauwen. Het gaat momenteel tussen AP, MOV'IT en Alcon(wacht nog op antwoord van de verdeler).

Mijn vraag is dus of jullie met 1 van deze merken goede ervaringen hebben. Prijzig zijn ze allemaal en dat weet ik. Als jullie een ander, goedkoper wondermiddel hebben hoor ik het graag :D

Alvast bedankt,

Yehann
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 okt 2012, 19:23

Neem de R56 Works. Zal goed staan op de GP en nog steeds origineel.
Past zonder problemen als je er R56 remleidingen bij neemt.
Zijn eigenlijk Brembo remmen.

Afbeelding

Afbeelding
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2012, 19:51

Berthil schreef:Neem de R56 Works. Zal goed staan op de GP en nog steeds origineel.
Past zonder problemen als je er R56 remleidingen bij neemt.
Zijn eigenlijk Brembo remmen.
Deze komen op iets meer dan de AP's, zijn ze dat waard?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 okt 2012, 20:06

Even kijken voor goede deals op eBay, moeten niet van de dealer komen.
Voor de liefhebber op een GP zijn ze het zeker waard :)
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2012, 20:22

Berthil schreef:Even kijken voor goede deals op eBay, moeten niet van de dealer komen.
Voor de liefhebber op een GP zijn ze het zeker waard :)
Verdomme, nu zet je me weer aan het twijfelen he! :p ik had zo graag die Mov'it of AP's gehad, maar in wat je zegt zit wel wat in...
Wat als ik de Mov'it of de AP's nu in het rood laat leveren, is dat origineel genoeg?^^ want ik weet voor een feit dat deze ECHT goed werken, zowel op de baan als op op het circuit. Gaan de Works even goed presteren?

Alleszins bedankt voor de imput, Berthil.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2012, 21:29

stefan740 schreef:Mov'it is 2x zo goed aangezien de schijven tweedelig zijn, groter zijn, dikker zijn en dus veel meer warmte kunnen hebben, de remklauwen kleiner en lichter zijn en je er verschillende soorten remblokken bij kan krijgen.

Maar, heb je dat nodig?
Goede vraag. Ik rijd op de baan meestal braaf, tenzij ik in de ardennen ben of een leuk plattelandswegje vind. Op het circuit rijd ik wel een stuk steviger. Ik houd me meestal een beetje in met de motor(re: niet altijd tot in het rood), maar de banden en remmen zien echt wel af als ik rijd merk ik. Hoe dan ook, of ik het nodig heb of niet blijft de vraag.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 okt 2012, 22:07

Zoals reeds aan de telefoon gezegd check mijn setup eens.

Mijn setup is,

Vooraan R56S/R53 GP klauwen+Carbotech xp12+Performance friction 2 delige remschijven
Achteraan R56S/R53 GP klauwen+Carbotech xp8+Brembo geventileerde schijven.

Bewezen op track,dus zal wel goed zijn op de openbare weg ook.

Heb je ook je remolie al eens vervangen?

Gooi er maar een busje MOTUL RBF 600 in.

Ik verzeker je,meer moet je niet hebben.

Trouwens ga je elke keer die remmen er vanonder schroeven voor naar de Belgische keuring te gaan??

Tot gauw :wink:

Tom.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2012, 23:50

cooperke s schreef:Zoals reeds aan de telefoon gezegd check mijn setup eens.

Mijn setup is,

Vooraan R56S/R53 GP klauwen+Carbotech xp12+Performance friction 2 delige remschijven
Achteraan R56S/R53 GP klauwen+Carbotech xp8+Brembo geventileerde schijven.

Bewezen op track,dus zal wel goed zijn op de openbare weg ook.

Heb je ook je remolie al eens vervangen?

Gooi er maar een busje MOTUL RBF 600 in.

Ik verzeker je,meer moet je niet hebben.

Trouwens ga je elke keer die remmen er vanonder schroeven voor naar de Belgische keuring te gaan??

Tot gauw :wink:

Tom.
Als ik velgen kom bekijken en halen, dan zou ik graag eens de kosten van jouw volledige setup willen weten. Misschien is dit idd een goed idee om jouw setup over te nemen.

Op vlak van remmen er telkens afschroeven, dat vind ik niet zo erg. Dan leer ik ook nog wat bij :)
We zien wel wat het geeft, momenteel staat hij stil. Als ik met jou gesproken heb en de opties met de 16" heb bekeken zal de beslissing wel vallen.

Tot gauw,

Yehann
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2012, 23:56

stefan740 schreef:Je gebruikt hem wel echt dus, als je daarnaast het geld ervoor over hebt waarom niet he. Op een ander forum waar ik meelees zijn er veel tevreden Mov'it klanten. Zie dit topic. De persoon die dat topic heeft geopend heeft 15 jaar lang Mov'it Nederland gerund.
Ik denk het wel. Als ik dan op track rijd, dan gebruik ik de remmen meer dan voldoende om de standaard schijfjes te oververhitten. Of ik dan echt naar een Mov'it setup moet... Van hoors is het niets anders dan lof. Zowel de gewone stalen remmen, als de CSC's. Ik zal de setup van Tom eens in detail bekijken en dan de bevindingen posten^^
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2012, 23:57

Bedankt voor alle reacties heren! Als ik de velgen heb zal ik nog wat meer posten over de remmenwissel.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2012, 00:18

Met de remmen waar je naar kijkt zul je minimaal 17" velgen moeten hebben. Tenzij je de R56S remmen neemt want die passen ook met 16".
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 okt 2012, 00:57

peter schreef:Met de remmen waar je naar kijkt zul je minimaal 17" velgen moeten hebben. Tenzij je de R56S remmen neemt want die passen ook met 16".
Hij heeft een GP Peter dus daar hoeft ie alvast niks aan te spenderen.

Wat kost zo'n setje movit's dan gemiddeld?

T.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2012, 12:01

cooperke s schreef:
peter schreef:Met de remmen waar je naar kijkt zul je minimaal 17" velgen moeten hebben. Tenzij je de R56S remmen neemt want die passen ook met 16".
Hij heeft een GP Peter dus daar hoeft ie alvast niks aan te spenderen.

Wat kost zo'n setje movit's dan gemiddeld?

T.
Voor 322x32 schijven, 4 piston klauwen is het ongeveer 3000euro. Voor 16" is 304x32 de max met 4 piston klauwen en dat kost allicht wat minder. Moet ik nog een prijs van horen. Denk je dat deze zullen gaan onder de OZ's?

Yehann

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”