Mijn pomp was gister plotseling uitgevallen nadat ik mijn voet flink op gaspedaal trapte. Heb de MCS gelukkig heel en veilig thuis kunnen parkeren (na veel moeite met file parkeren). Direct op internet gekeken wat het probleem allemaal kon zijn.
1. zekering 41 (linksonder bij bestuurderskant bij de pedalen)
2. ventilator van stuurbekrachting
3. dynamo
4. stuurbekrachtingspomp
in mijn geval gelukkig zekering, en opgelost! denk dat er teveel stroom los kwam toen ik het gas vol intrapte.
Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
- THE MUD
- One wheel wonder
Bericht
Stuurpomp vraag numero zoveel
Hallo beste mede-forummers,
Ik was net bij een vriendin die een maand geleden een Mini Cooper uit Okt 03 heeft aangeschaft.
Nu liet ze weten dat de stuurpomp van haar Mini blijft draaien als de sleutel reeds uit het contact is.
De auto stuurt verder niet zwaar o.i.d. maar je hoort hem wel zoemen.
Nu heb ik even in "het grote stuurpompen topic" geloerd maar daar staan uiteraard 1000 en 1 verhalen en meningen.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Denken jullie dat de gehele stuurpomp vervangen moet worden (de aanstuurunit lijkt mij immers gezien haar verhaal overleden) of is alleen een nieuwe Fan of zelfs schoonmaken en tik met een hamer afdoende?
- Zijn er revisiebedrijven van deze pompen of zijn er verbeterde vervangingsexemplaren op de markt of is ze gedwongen om voor veel geld dezelfde pomp gloednieuw bij een dealer te kopen die er vroeg of laat ook weer mee ophoud?
Alvast bedankt voor jullie reacties
m.v.g.
Mudje
Ik was net bij een vriendin die een maand geleden een Mini Cooper uit Okt 03 heeft aangeschaft.
Nu liet ze weten dat de stuurpomp van haar Mini blijft draaien als de sleutel reeds uit het contact is.
De auto stuurt verder niet zwaar o.i.d. maar je hoort hem wel zoemen.
Nu heb ik even in "het grote stuurpompen topic" geloerd maar daar staan uiteraard 1000 en 1 verhalen en meningen.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Denken jullie dat de gehele stuurpomp vervangen moet worden (de aanstuurunit lijkt mij immers gezien haar verhaal overleden) of is alleen een nieuwe Fan of zelfs schoonmaken en tik met een hamer afdoende?
- Zijn er revisiebedrijven van deze pompen of zijn er verbeterde vervangingsexemplaren op de markt of is ze gedwongen om voor veel geld dezelfde pomp gloednieuw bij een dealer te kopen die er vroeg of laat ook weer mee ophoud?
Alvast bedankt voor jullie reacties
m.v.g.
Mudje
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Check DIY in het topic rijtje R53
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12309
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=12309
burn rubber not your soul

- The Red BaRON
- Enthousiast
Bericht
mijn stuurpomp liet zich ook horen na het uitzetten van de motor, gevolgaccu leeg natuurlijk
bij BMW dealer geweest en die gaf als diagnose pomp vervangen, (nog)niet gedaan
dan maar een week rond gereden met steeds de mini pool los halen als ik hem ergens neer zette
echter na een week had ik na korte ritjes van zo'n 20 minuten het gevoel dat die uitvoel, doordat ik zwaar moest sturen, dat is zo'n 3 keer voorgekomen.
daarna echter haalde ik accu ppol los en raakte de pool nog even en merkte dat de motor niet reageerde. Pool er weer op en het euvel leek verholpen want de motor hield zich stil!
dus niet vervangen?
bij contact aan lie ie zich weer horen en werkt hij naar behoren zonder uitval.
de stekker is er niet afgehaald maar rondom wel schoongespsoten mijn kennis met brug wou geen risico nemen
maaarrrrrrr ik heb een lege accu na 3 dagen stil te staan,
ik zet hem nu maar weer neer iin het weekend en haal de accupool maar weer los, hij knettert overigens wel flink!
de dynamo laad goed bij, de accu is dan ook wel goed, maar het is te zien dat het starten veel stroom vraagt, de pomp gaat gelijk lompen en ik heb een pepper pakket, mijn verlichting brand dus contstant
wat zou hier het euvel zijn, toch de pmp?
het is een cooper uit 2003 nog orgineel met dus pepper uitvoering en verder (nog ;-) ) geen poespas

bij BMW dealer geweest en die gaf als diagnose pomp vervangen, (nog)niet gedaan
dan maar een week rond gereden met steeds de mini pool los halen als ik hem ergens neer zette
echter na een week had ik na korte ritjes van zo'n 20 minuten het gevoel dat die uitvoel, doordat ik zwaar moest sturen, dat is zo'n 3 keer voorgekomen.
daarna echter haalde ik accu ppol los en raakte de pool nog even en merkte dat de motor niet reageerde. Pool er weer op en het euvel leek verholpen want de motor hield zich stil!
dus niet vervangen?
bij contact aan lie ie zich weer horen en werkt hij naar behoren zonder uitval.
de stekker is er niet afgehaald maar rondom wel schoongespsoten mijn kennis met brug wou geen risico nemen
maaarrrrrrr ik heb een lege accu na 3 dagen stil te staan,
ik zet hem nu maar weer neer iin het weekend en haal de accupool maar weer los, hij knettert overigens wel flink!
de dynamo laad goed bij, de accu is dan ook wel goed, maar het is te zien dat het starten veel stroom vraagt, de pomp gaat gelijk lompen en ik heb een pepper pakket, mijn verlichting brand dus contstant
wat zou hier het euvel zijn, toch de pmp?
het is een cooper uit 2003 nog orgineel met dus pepper uitvoering en verder (nog ;-) ) geen poespas

Birmingham Motor Works

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zijn auto's afgebrand door een defecte pomp die te heet word.
Z.s.m. vervangen dus.
Paar flinke tikken op de pomp kan ook tijdelijk helpen, mogelijk valt er dan wat vuil van de printplaat af die de kortsluiting veroorzaakt waardoor de pomp blijft lopen.
Z.s.m. vervangen dus.
Paar flinke tikken op de pomp kan ook tijdelijk helpen, mogelijk valt er dan wat vuil van de printplaat af die de kortsluiting veroorzaakt waardoor de pomp blijft lopen.
- Nona
- Leerling Mini lid
Bericht
Help! Stuurbekrachtiging valt af en toe uit.
Hoi Hoi Allen,
Bekend probleem bij de mini. maar het heeft nu ook mijn mini getroffen helaas. stuurbekrachtiging valt zo nu en dan uit.
Heeft een mini one van 2004 een koeler ertussen? Dat het wellicht daar aan kan liggen?
Of iemand andere ideen?
Mocht het toch gaan om het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp, is er dan iemand die deze klus kan klaren?
Graag dan een berichtje met een prijsindicatie.
Alvast bedankt maar weer!
Grtjs Nona
Bekend probleem bij de mini. maar het heeft nu ook mijn mini getroffen helaas. stuurbekrachtiging valt zo nu en dan uit.
Heeft een mini one van 2004 een koeler ertussen? Dat het wellicht daar aan kan liggen?
Of iemand andere ideen?
Mocht het toch gaan om het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp, is er dan iemand die deze klus kan klaren?
Graag dan een berichtje met een prijsindicatie.
Alvast bedankt maar weer!
Grtjs Nona
- NAUD
- Nieuw Lid
Bericht
Stuurt zwaar
Hallo,
sinds gister stuurt mijn mini cooper s ineens zwaar, hij gaat niet meer vanzelf rechtdoor als je een bocht uitkomt, maar het is ook niet dat die helemaal geen stuurbekrachteging meer heeft. hij maakt wel nog het elektrische zoemende geluid bij het sturen van de pomp, en het olie reservoir van de pomp is 3 kwart vol dus ik meen dat dit genoeg is.
Iemand enig idee wat voor probleem dit is?
Gr
sinds gister stuurt mijn mini cooper s ineens zwaar, hij gaat niet meer vanzelf rechtdoor als je een bocht uitkomt, maar het is ook niet dat die helemaal geen stuurbekrachteging meer heeft. hij maakt wel nog het elektrische zoemende geluid bij het sturen van de pomp, en het olie reservoir van de pomp is 3 kwart vol dus ik meen dat dit genoeg is.
Iemand enig idee wat voor probleem dit is?
Gr
- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Ik heb ineens sinds gisteren hetzelfde probleem. In reservoir zit genoeg olie, peilstok zit in de olie en ook bij zowel links als recht volledig insturen hoor je duidelijk het gezoem, of gejank, van de pomp. Bij rijden voel je dudielijk meer weerstand en bij half insturen lijkt er ineens een stukje extra stuurbekrachtoging te zijn. Ook komt stuur moeilijk terug in netraal stand na insturen. Het lijkt wel alsof er lucht of zo in het systeem zit.
Ik heb al gezocht naar andere topic op het forum maar daar worden geen duidelijke oplossingen of oorzaken aangegeven vandaar ook maar even mijn reactie hier.
Wie o wie kan ons helpen.
Ik heb al gezocht naar andere topic op het forum maar daar worden geen duidelijke oplossingen of oorzaken aangegeven vandaar ook maar even mijn reactie hier.
Wie o wie kan ons helpen.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je stil staat en je beweegt eht stuur.. hoor je dan iets zoemen?
Want dat zou wel moeten, dat is je stuurpomp. Gaat wel vaker kapot.. bekend probleem.
Ik heb er binnenkort 1 beschikbaar
Want dat zou wel moeten, dat is je stuurpomp. Gaat wel vaker kapot.. bekend probleem.
Ik heb er binnenkort 1 beschikbaar

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik gok ook op de stuurpomp
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Roady01
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Als ik bij stilstand het stuur draai naar uiterste stand links of rechts-om hoor je duidelijk het zoem geluid van de pomp. Maar ineens stuurt de auto zwaar en zitten er een aantal lichte momenten in in alsof dan ineens de bekrachtiging het wel doet. Er is dus niet scherp meer mee te sturen.
Doordat de pomp wel geluid maakt, zoemt of jankt bij volledige uitslag, ga ik ervan uit dat hij wel werkt. Maar dit voel je niet terug in het sturen want dit gaat zwaar en zeer onregelmatig.
Ik houd me aanbevolen voor een goed 2e hands exemplaar. Ik heb de aanvraag ook al gedaan op de onderdelenlijn maar ook daar vragen ze een behoorlijk bedrag.
Verder begrijp ik dat latere modellen, ik heb een R50 uit 2001, een koelventilatortje hebben. Is het wijs en te doen deze ook op mijn auto te monteren?
Doordat de pomp wel geluid maakt, zoemt of jankt bij volledige uitslag, ga ik ervan uit dat hij wel werkt. Maar dit voel je niet terug in het sturen want dit gaat zwaar en zeer onregelmatig.
Ik houd me aanbevolen voor een goed 2e hands exemplaar. Ik heb de aanvraag ook al gedaan op de onderdelenlijn maar ook daar vragen ze een behoorlijk bedrag.
Verder begrijp ik dat latere modellen, ik heb een R50 uit 2001, een koelventilatortje hebben. Is het wijs en te doen deze ook op mijn auto te monteren?
Proud to be a Mini Cooper driver.......
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dan gaat de elektronische gedeelte van de pomp falen door het slijtage process van de koolborstels of iets valt de stof op dat gedeelte en brand hij door of word te heet en stop er af en toe mee..
Komt overgens weinig voor dat de koelfan stuk is maar het kan wel
Komt overgens weinig voor dat de koelfan stuk is maar het kan wel
burn rubber not your soul

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors