Toen ik net mijn MINI op de parkeerplaats neer zette na een kort ritje (naar mijn werk) zag ik dat er rook onder mijn motorkap vandaan kwam toen ik uitstapte.
Ik heb de motorkap niet geopend, want ik heb geleerd dat door de plotselinge hoeveelheid zuurstof de vlam in de pan kan schieten. Hij stopte met roken na ongeveer een minuut. Ik kon daarna niks vinden onder de kap van wat het zou kunnen zijn.
Wat o wat kan dit zijn geweest?
Stoom onder de motorkap vandaan
- Bashjuh
- Nieuwsgierig
Bericht
nieuwe paus witte rook, maar geen super dikke witte rook, dus waterdamp zou een mogelijkheid kunne zijn. maar 't stonk wel heeeel hard en dan was het ook een flinke emmer water aan damp geweest.Sven schreef:Wat voor rook was het? Wit blauw zwart?
Ik heb eens gehad dat ik de MINI had gewassen en daarna ging ''droogrijden'', toen ik stopte kwam er allemaal damp/rook uit de grille, gewoon water wat verdampte, niks ernstigs
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Koelvloeistof lekkage?
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Muurstickers en muurteksten
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Re: PANIEK!! M'N MINI ROOKT!!!
Zijn zoveel mensen die dit hebben, dat ik me erover geen zorgen zou maken
Inderdaad voorzichtig doen, stel dat je echt fik hebt is dat hét recept om een paar goede brandwonden op te lopen. De extra zuurstof, maar ook het feit dat de vlam dan naar voren (naar jou toe) komt ivm de openstaande kap, zijn gevaarlijk.Bashjuh schreef: ... Ik heb de motorkap niet geopend, want ik heb geleerd dat door de plotselinge hoeveelheid zuurstof de vlam in de pan kan schieten. ...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Idd een prima omschrijving. De eerste keer was het schrikken, maar het is zo'n MINI ding. Bij de One had ik het voornamelijk toen ik er Aero grill geplaatst had.koosie schreef:als er een plensbui over mn mini valt als ik rijd, en vervolgens stil sta te wachten lijkt het net een turks stoombad onder mn motorkap

- coopergreens
- Enthousiast
Bericht
Misschien regen dat via de happer in de motorkap water op de intercooler laat verdampen? Als je stilstaat warmt hij op?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors