R52 Cooper S vs JCW

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Erwinner
Be Mini
Be Mini

R52 Cooper S vs JCW

15 okt 2012, 22:41

Heb het tuning deel nu van boven naar beneden en van links naar rechts gelezen, maar heb een echte vergelijking van een stock Cooper S vs een JCW kit op een R50/52/53 nog niet gevonden. Ben nu aan het wikken/wegen of de aanschaf van de R52 facelift model nu beste een 'reguliere S' of een 'JCW (kit)' moet worden.

Er staan een paar prachtige JCW's te koop (oa die van Rob) maar ik vind het moeilijk om in te schatten:
1. Hoeveel verschil maakt die stap van 170 naar 211pk op papier nu innhet 'ecchie'?
2. Wat maakt montage van de JCW kit uit voor duurzaamheid / betrouwbaarheid op langere termijn?
(of is het risico vooral dat de JCW's sowieso volk zoals ik aantrekt die wel houden vanneztea gas geven?)
3. Maakt het nog wat uit voor het onderhoudsinterval / kosten bij onderhoud?

Of kan ik toch maar beter die 1.000 euro extra voor een JCW in mijn zak houden bij aanschaf en voor Beek tuning gaan?
Garantie is uiteraard geen argument meer met een 2005-2006 model :roll:

Ben benieuwd naar al jullie voor/tegen argumenten, verwijzingen naar de beste posts, real-life ervaringen, ....
One life, live it!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 okt 2012, 23:59

Works betaald zich altijd terug bij wederverkoop en die kit voel je echt heel goed. Duurzaamheid/berouwbaarheid ligt aan je rijstijl, niet aan de Works kit. Geen verschil met onderhoudskosten.
Tweedehands kopen is altijd risico, Works of niet.

18" JCW R105 ondanks de Hankook banden nemen trouwens.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 00:06

Works geeft meer beleving door de uitlaat en heeft in het echie 200/201pk tov de 170pk van een normale S.

Wat Berthil zegt klopt helemaal. Geeft toch ook weer een stukje meerwaarde bij verkoop tzt.

Daarnaast levert de JCW uitlaat nog wat op als je toch naar een Milltek of Playmini oid wilt overstappen en een standaard S uitlaat niet.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 00:08

Berthil schreef:18" JCW R105 ondanks de Hankook banden nemen trouwens.
En de achterbank aan Berthil verkopen. Toch? :mrgreen:

Zoveel dikker die 18" jetsers!
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 okt 2012, 09:52

Je hebt het over JCW-volk. Misschien kan je bij Golf GTI-tjes wel praten over GTI-volk, want die GTI-tjes zijn al veel langer in de markt en betaalbaarder, dan trek je een hoop "lomp" volk aan.
De JCW's zijn (nog) niet echt betaalbaar voor dat volk, en zul je dus eerder liefhebbers aantreffen met een JCW.
Dat is tenminste mijn ervaring als ik kijk naar de JCW-rijders hier op het forum. De meesten hebben flink wat autokennis en weten wat voor schade je je auto aandoet als je 'm bijvoorbeeld niet netjes warmrijdt.

Trouwens, voor die €1000,- extra koop je geen vergelijkbare tuning bij Beek èn een lekkere uitlaat èn die super fijne stoelen :wink:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
GreyCooperS
Forum Junky

16 okt 2012, 10:09

x3 inmiddels geloof ik :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 10:27

x4

:mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

16 okt 2012, 10:33

Cannuccia schreef: ... flink wat autokennis en weten wat voor schade je je auto aandoet als je 'm bijvoorbeeld niet netjes warmrijdt. ...
Even tegengas, er zijn inderdaad zat mensen die veel autokennis hebben maar die ook gewoon flink gas geven waar de auto voor gebouwd is. Dus zo heilig is autokennis niet. En dat is absoluut niet gelijk "slopen" , maar je rijdt de auto naar wat die kan en de slijtage loopt daarmee synchroon.

Een JCW heeft gewoon meer slijtage. En op dit forum zijn ook veel mensen actief die hard gas geven en de auto op z'n staart trappen binnen de grenzen, maar mét meer slijtage.

En nou niet allemaal persoonlijk aangesproken voelen! Dat is nergens voor nodig. Dit zijn mijn twee centjes.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 11:58

Eens met je verhaal, alleen volledig oneens met de stelling dat een JCW meer slijtage heeft. Dat moet je toch eens uitleggen.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 okt 2012, 12:17

Mijn real life ervaring is toch echt dat ik alleen maar :yeah en :mrgreen: achter het stuur zit. Vooral door de stoelen :D

Wat betreft slijtage, of je nu met een gewone Cooper S of met een JCW met koude motor voluit gaat planken, maakt volgens mij geen verschil. Het is beide niet echt goed.. Altijd netjes motor / olie warm rijden. Ik geef pas goed gas op het moment dat de olie netjes op temperatuur is. En na het rijden stationair laten na draaien. Maar goed, dat heb iedereen zelf in de hand..
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

16 okt 2012, 12:37

Volgens mij kun je wel aannemen dat het gebruiken van meer vermogen ook leidt tot meer slijtage..
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 13:07

Dennisvdh schreef:Volgens mij kun je wel aannemen dat het gebruiken van meer vermogen ook leidt tot meer slijtage..
Haha, echt joh? Dus een Cooper slijt meer dan een One. Sorry guys, dat is wel de grootste kul die ik gehoord heb.

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 okt 2012, 13:50

boris_brznjef schreef:Maakt niet uit wat voor een auto je bezit (traag of snel) techniek moet je altijd opwarmen.

Dit geld niet voor lease auto's :-) die zijn altijd warm gedraaid volgens de meeste berijders
Voordeel van lease is dat je het niet zelf hoeft te betalen als er iets stuk gaat..
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 okt 2012, 14:29

Richard030 schreef:
boris_brznjef schreef:Maakt niet uit wat voor een auto je bezit (traag of snel) techniek moet je altijd opwarmen.

Dit geld niet voor lease auto's :-) die zijn altijd warm gedraaid volgens de meeste berijders
Voordeel van lease is dat je het niet zelf hoeft te betalen als er iets stuk gaat..
nou.. als er aangetoond kan worden dat de berijder of berijdster schuld heeft aan de 'schade', dan mag die toch echt zelf betalen ;)
De nieuwste modellen van VAG, Volvo en BMW hebben tegenwoordig blackboxen waar heeeeeel veel in staat, jouw rijstijl wordt opgeslagen. Deze BB is eigenlijk ervoor als een ongeluk is gebeurd terug gelezen kan worden wat er met de auto gebeurde. Zo kan een ongeluk sneller en makkelijker worden onderzocht.
Diezelfde informatie kan echter ook worden gebruikt voor/tegen leaserijders :)

Het is echter niet het leasebedrijf dat deze informatie kan/mag opvragen. Het is de dealer die de auto later wilt verkopen die dit naar voren brengt aan bijvoorbeeld een leasebedrijf.
Dit verhaal heb ik namelijk meegemaakt tijdens mijn stage. Was heel interessant. Uiteindelijk moest de leaserijder de motorschade volledig zelf betalen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”