R52 Cooper S vs JCW

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 14:50

mushrop schreef:
Dennisvdh schreef:Volgens mij kun je wel aannemen dat het gebruiken van meer vermogen ook leidt tot meer slijtage..
Haha, echt joh? Dus een Cooper slijt meer dan een One. Sorry guys, dat is wel de grootste kul die ik gehoord heb.
Mwah, ik denk dat het bij een One en een Cooper wel mee zal vallen. Dat blok is toch nagenoeg hetzelfde als van een S en dus ook als van een JCW?

Ik ben het wel eens met de aanname dat meer vermogen leidt tot grotere kans op slijtage.
Meer vermogen (uit dezelfde motor) betekend meer brandstof en lucht en dat betekend weer meer thermische belasting. Daar uit volgt weer dat de olie meer voor z'n kiezen krijgt een daardoor wat eerder aan kwaliteit inboet. Daardoor is de kans op meer slijtage groter...
GreyCooperS
Forum Junky

16 okt 2012, 15:36

Als je echt betrouwbare techniek wil, moet je maar een toyota of zo kopen...

...als je echt fun wilt, lekker een JCW scoren, eentje die goed onderhouden is, zelf een beetje verstand leggen in de omgang met je auto en wat centjes reserveren voor preventief onderhoud...

zo, ik had ook nog paar centen liggen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 15:53

Tussen een Cooper S of JCW durf ik te zeggen dat het qua slijtage niks uitmaakt. Wat wél uitmaakt is hoe je er mee omgaat. Ik denk dat het rijgedrag tussen S en JCW rijders niet veel verschilt.

Als je altijd loopt te trappen om Sjes of JCW's bij te houden bij bijvoorbeeld een rit, dan ben ik ervan overtuigd dat je Cooper veel meer voor z'n kiezen krijgt dan een S of JCW.

Zo, mijn centjes zijn op. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 15:58

BMX schreef:
Richard030 schreef:
boris_brznjef schreef:Maakt niet uit wat voor een auto je bezit (traag of snel) techniek moet je altijd opwarmen.

Dit geld niet voor lease auto's :-) die zijn altijd warm gedraaid volgens de meeste berijders
Voordeel van lease is dat je het niet zelf hoeft te betalen als er iets stuk gaat..
nou.. als er aangetoond kan worden dat de berijder of berijdster schuld heeft aan de 'schade', dan mag die toch echt zelf betalen ;)
De nieuwste modellen van VAG, Volvo en BMW hebben tegenwoordig blackboxen waar heeeeeel veel in staat, jouw rijstijl wordt opgeslagen. Deze BB is eigenlijk ervoor als een ongeluk is gebeurd terug gelezen kan worden wat er met de auto gebeurde. Zo kan een ongeluk sneller en makkelijker worden onderzocht.
Diezelfde informatie kan echter ook worden gebruikt voor/tegen leaserijders :)

Het is echter niet het leasebedrijf dat deze informatie kan/mag opvragen. Het is de dealer die de auto later wilt verkopen die dit naar voren brengt aan bijvoorbeeld een leasebedrijf.
Dit verhaal heb ik namelijk meegemaakt tijdens mijn stage. Was heel interessant. Uiteindelijk moest de leaserijder de motorschade volledig zelf betalen.
Maar wanneer behandel je een motor niet goed dan? Ik kan me voorstellen (en ken de situaties ook) dat je de rekening gepresenteerd krijgt wanneer je bijvoorbeeld stelselmatig het onderhoud overslaat. Maar je kan iemand niet de rekening presenteren omdat je altijd hard rijdt of veel toeren maakt. Uiteindelijk mag je toch van je auto verwachten dat hij in z'n volledige toerenbereik gebruikt mag en kan worden. Zoniet, dan zal de fabrikant het toerenbereik bijvorbeeld moeten aanpassen. Dus aan de hand van je rijgedrag lijkt het me schier onmogelijk iemand de rekening te laten betalen.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 okt 2012, 16:22

Moraal van het verhaal..

Er was een rivier en boven die rivier daar vloog een vliegje, maar in die
rivier daar zwom een zalm en die zalm die dacht: "als dat vliegje nou naar
beneden vliegt, dan eet ik mooi dat vliegje op". Maar langs de kant daar
stond een beer en die beer die dacht:"als dat vliegje nou naar beneden
vliegt, en die zalm die pakt dat vliegje, dan eet ik mooi die zalm op". Maar
langs de kant daar stond een jager en die jager die dacht: "als dat vliegje
nou naar beneden vliegt, die zalm die pakt dat vliegje, en die beer die pakt
die zalm, dan knal ik mooi die beer dood". Maar achter die Jager daar zat
een muis en die muis zag dat de jager net gegeten had en nog wat kruimels op
zijn schouder had liggen en die muis die dacht: "als dat vliegje nou naar
beneden vliegt en die zalm die pakt dat vliegje, die beer die pakt die zalm
en die jager knalt die beer dood, dan vallen die kruimels en dan pak ik mooi
die kruimels". Maar achter die muis daar zat een poes en die poes die dacht:
"als dat vliegje nou naar beneden vliegt en die zalm die pakt dat vliegje,
die beer die pakt die zalm, die jager knalt die beer dood,en die muis die
pakt die kruimels, dan pak ik mooi die muis".
Dus het vliegje vliegt inderdaad naar beneden en die zalm die pakt dat
vliegje, de beer die pakt de zalm, de jager knalt de beer dood, de muis pakt
de kruimels, en de poes springt mis en flikkert in het water.
Wat is nou de moraal van dit verhaal?

Hoe langer het voorspel, hoe natter de poes!

:mrgreen:
GreyCooperS
Forum Junky

16 okt 2012, 16:29

AfbeeldingAfbeelding

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 16:32

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 okt 2012, 16:39

mushrop schreef:
BMX schreef:
Richard030 schreef:
Voordeel van lease is dat je het niet zelf hoeft te betalen als er iets stuk gaat..
nou.. als er aangetoond kan worden dat de berijder of berijdster schuld heeft aan de 'schade', dan mag die toch echt zelf betalen ;)
De nieuwste modellen van VAG, Volvo en BMW hebben tegenwoordig blackboxen waar heeeeeel veel in staat, jouw rijstijl wordt opgeslagen. Deze BB is eigenlijk ervoor als een ongeluk is gebeurd terug gelezen kan worden wat er met de auto gebeurde. Zo kan een ongeluk sneller en makkelijker worden onderzocht.
Diezelfde informatie kan echter ook worden gebruikt voor/tegen leaserijders :)

Het is echter niet het leasebedrijf dat deze informatie kan/mag opvragen. Het is de dealer die de auto later wilt verkopen die dit naar voren brengt aan bijvoorbeeld een leasebedrijf.
Dit verhaal heb ik namelijk meegemaakt tijdens mijn stage. Was heel interessant. Uiteindelijk moest de leaserijder de motorschade volledig zelf betalen.
Maar wanneer behandel je een motor niet goed dan? Ik kan me voorstellen (en ken de situaties ook) dat je de rekening gepresenteerd krijgt wanneer je bijvoorbeeld stelselmatig het onderhoud overslaat. Maar je kan iemand niet de rekening presenteren omdat je altijd hard rijdt of veel toeren maakt. Uiteindelijk mag je toch van je auto verwachten dat hij in z'n volledige toerenbereik gebruikt mag en kan worden. Zoniet, dan zal de fabrikant het toerenbereik bijvorbeeld moeten aanpassen. Dus aan de hand van je rijgedrag lijkt het me schier onmogelijk iemand de rekening te laten betalen.
Er staat in de gebruikshandleiding dan volgas geven voorkomen dient te worden. Het voertuig mag de eerste XXXXkm niet boven de XXXXrpm komen, allemaal dat soort dingen.
De auto rustig op bedrijfstemprearuur laten komen en allemaal dat soort dingen.
Doe je dat niet, dan kan een hele hoop 'schade' als gevolgschade worden geclaimd. Het was alleen zo dat dit voorheen niet bewezen kon worden, nu wel.
BMW heeft bij zijn M-modellen al jaren een toerenteller die het toerenbereik groter maakt naarmate de motor warm wordt. Snap niet dat het er niet standaard in zit, zou een begin zijn..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 16:43

Richard030 schreef:Moraal van het verhaal..

Er was een rivier en boven die rivier daar vloog een vliegje, maar in die
rivier daar zwom een zalm en die zalm die dacht: "als dat vliegje nou naar
beneden vliegt, dan eet ik mooi dat vliegje op". Maar langs de kant daar
stond een beer en die beer die dacht:"als dat vliegje nou naar beneden
vliegt, en die zalm die pakt dat vliegje, dan eet ik mooi die zalm op". Maar
langs de kant daar stond een jager en die jager die dacht: "als dat vliegje
nou naar beneden vliegt, die zalm die pakt dat vliegje, en die beer die pakt
die zalm, dan knal ik mooi die beer dood". Maar achter die Jager daar zat
een muis en die muis zag dat de jager net gegeten had en nog wat kruimels op
zijn schouder had liggen en die muis die dacht: "als dat vliegje nou naar
beneden vliegt en die zalm die pakt dat vliegje, die beer die pakt die zalm
en die jager knalt die beer dood, dan vallen die kruimels en dan pak ik mooi
die kruimels". Maar achter die muis daar zat een poes en die poes die dacht:
"als dat vliegje nou naar beneden vliegt en die zalm die pakt dat vliegje,
die beer die pakt die zalm, die jager knalt die beer dood,en die muis die
pakt die kruimels, dan pak ik mooi die muis".
Dus het vliegje vliegt inderdaad naar beneden en die zalm die pakt dat
vliegje, de beer die pakt de zalm, de jager knalt de beer dood, de muis pakt
de kruimels, en de poes springt mis en flikkert in het water.
Wat is nou de moraal van dit verhaal?

Hoe langer het voorspel, hoe natter de poes!

Afbeelding
Erwinner
Be Mini
Be Mini

16 okt 2012, 19:45

Sjeemig zeg... Had niet gedacht dat met paar gerichte vragen we via een natte poes op een Prius-advies advies uit zouden komen :s

Enniewee... Allen hartelijk dank voor het meedenken!

Mijn conclusies zijn nu:
1. Die 30-40pk leveren dus een aantoonbare meerwaarde op in zowel de beleving als de restwaarde. Nu dus het budget zo ver zien op te rekken en. Moeders-de-vrouw enthousiast krijgen voor een èchte stuiterbak :lol:
2. Geen zorgen maken over betrouwbaarheid van de JCW kit zelf, maar eerder afgaan op vertrouwen in de verkoper en de bekende historie (snapt die net ze goed als wij dat een rustig voorspel het hoogtepunt alleen maar lekkerder maakt? Is er niet bezuinigd op genoeg en tijdig verversen van de lubricants?)
3. En houdt genoeg budget achter de hand voor regulier onderhoud dat bij elke snelle Mini (net als de snelle Alfa) vast snel aangesproken zal worden

Ik zal me dus niet te snel laten verleiden om in een 'gewone' S te stappen maar ga op zoek naar een betaal- èn betrouwbare JCW :dansen
One life, live it!
GreyCooperS
Forum Junky

16 okt 2012, 20:56

:-)) Amen...

..en is hier regelmatig vrijdagmiddag, en vandaag was jou topic aan de beurt :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

16 okt 2012, 20:59

mushrop schreef:
Dennisvdh schreef:Volgens mij kun je wel aannemen dat het gebruiken van meer vermogen ook leidt tot meer slijtage..
Haha, echt joh? Dus een Cooper slijt meer dan een One. Sorry guys, dat is wel de grootste kul die ik gehoord heb.
Jij leest niet goed, Rob ;)
Ik zei het gebruiken van meer vermogen, dan moet dat er natuurlijk wel zijn.
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 okt 2012, 21:12

GreyCooperS schreef:...en is hier regelmatig vrijdagmiddag, en vandaag was jou topic aan de beurt :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”