Ach ik zie het wel, doppen zijn in het echt netjes.
Op het plaatje komt het niet echt mooi over.
Ze hadden een setje in 13 inch liggen en dat zag er wel aardig uit.
En mocht het niets zijn kan ik ook de steelies nog wit spuiten.
Maichel and his Mini.....Officieel total loss....
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Heb een tijdje terug een RC Mini Cooper S gekocht in het rood.
Nu ga ik deze zoveel mogelijk aanpassen aan mijn eigen auto.
De juiste kleur en ook de koplampringen mee spuiten natuurlijk.
Voorbumper gevlakt.
Beltline zwart (niet heel veel werk)
Wielen en achterbumper doe ik niets aan.
De wielen zijn in dit formaat toch niet te vinden.
Achterbumper wordt teveel werk en is dan nog niet zoals het hoort.
Nu ga ik deze zoveel mogelijk aanpassen aan mijn eigen auto.
De juiste kleur en ook de koplampringen mee spuiten natuurlijk.
Voorbumper gevlakt.
Beltline zwart (niet heel veel werk)
Wielen en achterbumper doe ik niets aan.
De wielen zijn in dit formaat toch niet te vinden.
Achterbumper wordt teveel werk en is dan nog niet zoals het hoort.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Cool...ik zat van de week ergens op een forum waar lui alleen maar schaal modellen aan t modden waren...zit blijkbaar ook daar een hele wereld achter
Dus er is best veel te krijgen aan aftermarket spul, maar dan in het klein..mss ook wel voor Mini?

Dus er is best veel te krijgen aan aftermarket spul, maar dan in het klein..mss ook wel voor Mini?
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Probleem is dat hij rijdbaar moet zijn, de meeste aftermarket spullen zijn daar niet geschikt voor.
Daarbij ben ik ook actief als modelbouwer.
Heb een basis mini op het oog welke ik ook wil gaan verbouwen tot de mijne.
Daarvoor zijn mijn droom wielen (OZ Futura)wel te krijgen en deze lijken sterk op wat ik nu heb.
Daarbij ben ik ook actief als modelbouwer.
Heb een basis mini op het oog welke ik ook wil gaan verbouwen tot de mijne.
Daarvoor zijn mijn droom wielen (OZ Futura)wel te krijgen en deze lijken sterk op wat ik nu heb.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Okee hierbij dan wat foto's van de werken aan de mini Mini.
Eerst het autotje uit elkaar geschroefd en ontdaan van lampen deur hendels en dergelijke aanbouw delen.
Toen de grille de bovenste lichtpunten en de nummerplaat gaatjes in de bumper dicht gesmeerd met Milliput dit is 2 componenten kneedplamuur voor de modelbouw.
Makkelijk te verwerken en glad te smeren met water, na uitharding steenhard en perfect te schuren. (zeer handig spul)
Moet nog wel een laagje autoplamuur van alabastine overheen om het echt glad te trekken maar het begin is er.

De beltline is niets meer als een brede chroomstrip welke voor zeker 3/4 wegvalt in de body, er blijft maar een dun randje zichtbaar.
Kwestie van zwarte Tamiya modelbouw verf erop en klaar.

Achterlichtjes zijn ook aangepast.
Originele glaasjes eruit gehaald en het gat dicht gemaakt met Bare metal foil.
Dit is extreem dun zelfklevend chroomfolie wat men in de modelbouw gebruikt om chromen sierlijsten mee te maken.
Daarna een pipet gevuld met clear red verf en het licht vol gedruppeld.
Na droging zakt het iets in dus moet er nog een laagje overheen zetten.

Verf voor de body komt uit engeland daar mixen ze de exacte kleur van je auto op basis van het originele verf recept.
Echter speciaal voor modelbouw omdat de metallics in spuitbussen te grof zijn en voor een kermis look zorgen.
Je kan het zo gek niet bedenken of ze kunnen het mengen, van Lamborghini oranje tot het zeer mooie midnight purple van de Nissan Skyline.
Sluit ik af met nog een paar foto's van 1 van mijn favoriete modellen die ik zelf in elkaar heb gefrutseld uit 143 onderdelen.
Zelf nog bougiekabels aangebracht voor extra detail.

Hope u like it.
Eerst het autotje uit elkaar geschroefd en ontdaan van lampen deur hendels en dergelijke aanbouw delen.
Toen de grille de bovenste lichtpunten en de nummerplaat gaatjes in de bumper dicht gesmeerd met Milliput dit is 2 componenten kneedplamuur voor de modelbouw.
Makkelijk te verwerken en glad te smeren met water, na uitharding steenhard en perfect te schuren. (zeer handig spul)
Moet nog wel een laagje autoplamuur van alabastine overheen om het echt glad te trekken maar het begin is er.

De beltline is niets meer als een brede chroomstrip welke voor zeker 3/4 wegvalt in de body, er blijft maar een dun randje zichtbaar.
Kwestie van zwarte Tamiya modelbouw verf erop en klaar.

Achterlichtjes zijn ook aangepast.
Originele glaasjes eruit gehaald en het gat dicht gemaakt met Bare metal foil.
Dit is extreem dun zelfklevend chroomfolie wat men in de modelbouw gebruikt om chromen sierlijsten mee te maken.
Daarna een pipet gevuld met clear red verf en het licht vol gedruppeld.
Na droging zakt het iets in dus moet er nog een laagje overheen zetten.

Verf voor de body komt uit engeland daar mixen ze de exacte kleur van je auto op basis van het originele verf recept.
Echter speciaal voor modelbouw omdat de metallics in spuitbussen te grof zijn en voor een kermis look zorgen.
Je kan het zo gek niet bedenken of ze kunnen het mengen, van Lamborghini oranje tot het zeer mooie midnight purple van de Nissan Skyline.
Sluit ik af met nog een paar foto's van 1 van mijn favoriete modellen die ik zelf in elkaar heb gefrutseld uit 143 onderdelen.
Zelf nog bougiekabels aangebracht voor extra detail.

Hope u like it.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou trouwens voor plamuur van Motip gaan, die van Alabastine vind ik minder fijn om mee te werken.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Heb zelf t geduld niet op zo klein te pielen (en in t groot ook nauwelijks
) ...maar ik vind t gaaf...die amerikaanse boot ziet er ook netjes uit

Heb zelf t geduld niet op zo klein te pielen (en in t groot ook nauwelijks

- Maichel
- Be Mini
Bericht
Dank voor de reacties zover.
Ieder zijn voorkeur, ik werk al jaren met alabastine autoplamuur, en voor het kleine herstelwerk is dit perfect.MartijnGizmo schreef:Ik zou trouwens voor plamuur van Motip gaan, die van Alabastine vind ik minder fijn om mee te werken.
Dank voor de reacties zover.
- Maichel
- Be Mini
Bericht
De achterbumper klopt niet maar dit laat ik zo, ik heb geen S achterbumper.
En de velgen zijn ook niet te vervangen voor iets wat op mijn Keskin velgen lijkt.
Helemaal gelijk zal hij niet worden.kimi100 schreef:Dat is weer eens heel wat anders dan modden aan je MINI. Lijkt me lastig om het zo precies te maken als je eigen auto, dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden!
De achterbumper klopt niet maar dit laat ik zo, ik heb geen S achterbumper.
En de velgen zijn ook niet te vervangen voor iets wat op mijn Keskin velgen lijkt.
Onze sponsors