
Rianne's PW Dubman - Cannuccia goes topless - P120
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Ik ben net thuis, sokken liggen in de vuilnisbak hoor
MINI ligt nu 1-2 cm hoger, en weer terug naar de vorige spacers. Zat ook geen kopervet op de spacers/wielbouten dus kreeg ze al amper los, daarna schroefset i.p.v. omhoog omlaag geschroefd, dus konden we weer helemaal opnieuw beginnen
Rianne is weer veilig op weg naar huis gelukkig.


Cooper DD!

MINI ligt nu 1-2 cm hoger, en weer terug naar de vorige spacers. Zat ook geen kopervet op de spacers/wielbouten dus kreeg ze al amper los, daarna schroefset i.p.v. omhoog omlaag geschroefd, dus konden we weer helemaal opnieuw beginnen

Rianne is weer veilig op weg naar huis gelukkig.


Cooper DD!
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Muurstickers en muurteksten
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Geen kopervet
...ow ow..dat weet ik zelfs nog wel
Maar je hebt je best weer gedaan, Dennis..good job!
Enne die laatste foto is volgens mij cooper D met 2x dubbel D erachter


Maar je hebt je best weer gedaan, Dennis..good job!
Enne die laatste foto is volgens mij cooper D met 2x dubbel D erachter

- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
Dat is raar omdat ik ze ook zo onder de mijn hebben gezeten zonder enig problemen met trillingen.Blont-007 schreef:Nou die zijn er weer onderuit, ze kon er niet mee rijden , trillingen in het stuur en net of er eenpocket rocket schreef:wat ligt die lekker laag nu.
niet te doen en wat ze is toch content ermee.![]()
waar blijft die laatst mod![]()
paste maar net met de 10mm spacers hoor maar nu kan ze veilig rond rijden.
grtz
slag in de wielen zat. Ze zijn nu nog bezig, hopelijk straks veilig weer thuis Rianne.

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Het was erg gezellig, maar ik baalde natuurlijk wel van het einde... Met als diepte punt dat ik dacht dat ik een kras had gereden op Dennis zijn MINI. Wat gelukkig niet zo was.
Voor mij geen 10 mm spacers meer, met of zonder centreerring. Ik heb nog even de spacers erbij gepakt en ik denk dat ik weet wat het probleem was.
Ten eerste heb ik gezien dat de naaf ongeveer 14 mm diep is, dus heb je bij 10 mm nog ongeveer 4 mm naaf over. De centreerring moet natuurlijk dezelfde diameter hebben als je naaf, anders past je velg niet er overheen. Dat houdt in dat je de hoeken van de spacer moet afschuinen, anders kunnen het gat wat over de naaf gaat nooit dezelfde diameter hebben als centreerring van de spacer. Doorsnede tekening van de 10 mm en ter vergelijk een 20 mm spacer:

Als de afschuining aan de binnenkant van je velg kleiner is als de afschuining van de spacer, kan de velg nooit strak tegen de spacer aan getrokken worden. En dan kan je velg dus scheef gaan staan als je de wielbouten aandraait, zoals ik gister had. Blauw is de naaf, groen is de velg.

Ik had helaas even geen 3D programma tot m'n beschikking om wat duidelijkere tekeningen te maken, dus ik hoop dat jullie mijn 2D gekrabbel snappen.
We hebben de voorkant gelijk bij het wisselen van de spacers iets omhoog geschroefd, wat Dennis al zei. Alleen is dat geen 1-2 cm, ik denk eerder 5 tot 10 mm (2 windingen). Daardoor is er iets meer ruimte ontstaan en kan ik toch gewoon lekker voor 12 mm spacers gaan. Daar heb ik veel meer vertrouwen in.

Voor mij geen 10 mm spacers meer, met of zonder centreerring. Ik heb nog even de spacers erbij gepakt en ik denk dat ik weet wat het probleem was.
Ten eerste heb ik gezien dat de naaf ongeveer 14 mm diep is, dus heb je bij 10 mm nog ongeveer 4 mm naaf over. De centreerring moet natuurlijk dezelfde diameter hebben als je naaf, anders past je velg niet er overheen. Dat houdt in dat je de hoeken van de spacer moet afschuinen, anders kunnen het gat wat over de naaf gaat nooit dezelfde diameter hebben als centreerring van de spacer. Doorsnede tekening van de 10 mm en ter vergelijk een 20 mm spacer:

Als de afschuining aan de binnenkant van je velg kleiner is als de afschuining van de spacer, kan de velg nooit strak tegen de spacer aan getrokken worden. En dan kan je velg dus scheef gaan staan als je de wielbouten aandraait, zoals ik gister had. Blauw is de naaf, groen is de velg.

Ik had helaas even geen 3D programma tot m'n beschikking om wat duidelijkere tekeningen te maken, dus ik hoop dat jullie mijn 2D gekrabbel snappen.
We hebben de voorkant gelijk bij het wisselen van de spacers iets omhoog geschroefd, wat Dennis al zei. Alleen is dat geen 1-2 cm, ik denk eerder 5 tot 10 mm (2 windingen). Daardoor is er iets meer ruimte ontstaan en kan ik toch gewoon lekker voor 12 mm spacers gaan. Daar heb ik veel meer vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door Cannuccia op 22 okt 2012, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Wauw! Een vrouw met verstand van techniek! Dat jij nog geen ring om je vinger hebt 
Maar wel duidelijk voor iedereen neem ik aan.

Maar wel duidelijk voor iedereen neem ik aan.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Hahaha
Ik ben blijkbaar nogal veeleisend, vandaar ringloos.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen met minder ehm..... ruimtelijk inzicht er iets meer moeite mee hebben.
Ik heb nooit problemen met tekeningen lezen, maar vergeet soms dat dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is


Maar ik kan me voorstellen dat mensen met minder ehm..... ruimtelijk inzicht er iets meer moeite mee hebben.
Ik heb nooit problemen met tekeningen lezen, maar vergeet soms dat dat niet voor iedereen vanzelfsprekend is


MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Onze sponsors