Dag allen,
Ik heb weer eens een klusvraagje (hopelijk voorlopig een van de laatste); mijn kacheltje blaast lauwe lucht en daar ben ik met de huidige buitentemperatuur niet echt gelukkig mee. Nu heb ik zojuist het hele spul eens uit elkaar gehaald en het ziet er naar uit dat:
- de knop voor warm/koud goed werkt, tenminste, ik zie rechtsonder bij de bijrijdersvoetenruimte de hendel bewegen van 12 uur (koud) naar 3 uur (warm) en als ik 'm helemaal koud zet hoor ik een klep sluiten (althans, het geluid van een sluitende klep).
- de knop voor de luchtbeweging werkt ook, ik zie binnen allemaal stangetjes en een tandwiel bewegen, de lucht komt ook op de bedoelde plaatsen naar binnen blazen. De standen van de blower werken ook prima.
- het koelwaternivo is goed en er zit geen lucht in het systeem, als ik de kachel vol open zet voel ik ook dat onderin bij de beenruimte de afwerking naast het gaspedaal goed warm wordt.
alleen de lucht die naar binnen geblazen wordt blijft lauwig..
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Heeft het misschien nog met een temperatuursensor te maken?
Nou, ik hoor het graag!
Groetjes,
Jean-Paul
Kacheltje blaast lauwe lucht (R53)
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Andor
- Be Mini
Bericht
Hey Jean,
Toen mijn zus haar mini ging afhalen was er het zelfde probleem. De dealer vertelde ons dat er ergens een lekkage was en de auto moest er twee nachtjes blijven overnachten. Daar in tegen kregen we een Z4 mee
Waar of hoe het precies zat met lekkage weet ik ook niet meer, zal even kijken of ik het kan achterhalen.
Toen mijn zus haar mini ging afhalen was er het zelfde probleem. De dealer vertelde ons dat er ergens een lekkage was en de auto moest er twee nachtjes blijven overnachten. Daar in tegen kregen we een Z4 mee

Waar of hoe het precies zat met lekkage weet ik ook niet meer, zal even kijken of ik het kan achterhalen.
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
@Andor: dank, een Z4 is geen straf lijkt me 
@Shag: meeste stemmen gelden denk ik dan maar. Is het oplossen dan doorspoelen of vervangen? Spenki ligt een beetje uit mijn route (understatement) maar ik heb woensdag een afspraak bij Beek voor wat herstel/onderhouds-issues en dan zou ik daar graag voorstellen de radiateur te bekijken.

@Shag: meeste stemmen gelden denk ik dan maar. Is het oplossen dan doorspoelen of vervangen? Spenki ligt een beetje uit mijn route (understatement) maar ik heb woensdag een afspraak bij Beek voor wat herstel/onderhouds-issues en dan zou ik daar graag voorstellen de radiateur te bekijken.
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
OK dan! Werkt Spenki toevallig ook in het weekend (de doordeweekse dagen zijn eigenlijk mijn grootste probleem)? Kan ik 'm natuurlijk ook zelf vragen maar dit vind ik ff leuker
Voor mij is 't ongeveer 220 km maar ik vind 't niet erg om voor expertise een eindje te rijden.

- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
OPGELOST!! Kacheltje blaast lauwe lucht (R53)
En het kacheltje werkt weer! Het lijkt wel een oven in m'n auto.
Kachelradiateur vervangen, probleem opgelost!
@Shag: bedankt voor de tip!
@Spenki: bedankt voor de reparatie!
Kachelradiateur vervangen, probleem opgelost!
@Shag: bedankt voor de tip!
@Spenki: bedankt voor de reparatie!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors