Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, namelijk dat ik niet weet wat er precies met mijn Mini aan de hand is, maar dat er wel dingen niet goed meer functioneren.
1 week geleden startte ik in de ochtend mijn Mini en zag waterdruppels hangen aan mijn binnenspiegel. Toen ik verder keek zag ik ook water bij de middenconsole (t.h.v. km teller, radio, in het bakje sigaretten etc) Niet een paar druppels, maar echt kleine plasjes.
Waarschijnlijk de hele nacht gedruppeld in de auto, want toen in de CD uit de Mini Boost haalde was deze ook zeiknat.
Mijn matten echter waren droog, dus het water leek achter de spiegel uit de hemelbekleding te komen. Daar voelde het deze ochtend ook nat aan (het stukje achter de spiegel waar je een ca een vinger in kan stoppen en achter de hemelbekleding zit.
Dit was na een paar uur rijden weer droog, net als de rest in de auto, maar de gevolgen (waarvan ik denk dat ze door het vocht zijn ontstaan) zijn nu:
- Centrale deurvergrendeling deed de auto deed maar METEEN weer open
- De knipperlichten knopjes in dashboard hoorde ik niet en zag ik niet, dus wist niet of ze nou aan stonden of niet
- De algemene binnenverlichting dashboard bleef heel zacht branden ipv fel en viel soms compleet weg.
- Ruitenwissers bleven gaan terwijl de auto geen contact maakte.
- De dashboard verlichting bleef aan als de auto op slot zat
Bovenstaande is verdwenen NA die middag in de zon gestaan te hebben, maar onderstaande is gebleven:
- Mini Boost Radio die continue het signaal verliest (TP) zowel bij radio als CD gaat het geluid aan en uit.
Vervolgstappen:
1. Ik ben langs gegaan bij Autotaalglas, die hebben mijn ruit volledig gecheckt en ontdekken geen lekkage. Vinden mijn verhaal zoals hierboven omschreven dus opmerkelijk en hebben eigenlijk geen oplossing.
2. Ik ben langs gegaan bij MINI Hans Severs met dit verhaal, die denkt dat het wel de ruit zou moeten zijn of niet goed gelijmd zit met de rubbers. Spreekt dus Autotaalglas tegen. Hij wist verder ook niet wat er precies zou kunnen zijn met water bij de spiegel en kreeg het idee alsof hij m'n verhaal niet echt kon geloven.
Wb de autoradio zegt hij dat het door het water niet te repareren is, dat je het beste een 2e hands BOOST zou kunnen aanschaffen & zelf inbouwen omdat het arbeidsloon hoog is bij Hans Severs (wel attent).
Na deze bezoeken heb ik sinds 2 dagen ook:
- Rechter koplamp licht werkt niet meer.
- Ruitenwisser vloeistof werkt niet meer (kan ook toeval zijn, maar in augustus nog bijgevuld)
Ik begin sterk te denken dat er langzaam maar zeker meer dingen kapot gaan en herleid dit op dit moment naar het vocht probleem, omdat ik er niks van snap waarom dit opeens allemaal gebeurd.
Ik wil graag dat mijn Mini weer naar behoren werkt, en vooral de autoradio die aan/uit gaat is erg vervelend, maar ik weet niet wat nu de beste vervolg stap is, aangezien ik het idee heb dat zowel de glasspecialist als de Mini dealer het eigenlijk niet zo goed weten.
Wat zou er in vredesnaam gebeurd kunnen zijn?
Bedankt voor de reacties alvast
Vocht/oxidatie Mini R50 HELP!
- Maajkol
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Amsterdam
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
waarschijnlijk is je kachelradiateur lek. Die zit achter je middenconsole, en laat daar nou ook net de computer zitten.
Gebruik even de zoekfunctie en je zult hier veel info over kunnen vinden. Vrij recent nog een uitgebreid topic over geweest.
Je kan voor herstel ook contact op nemen met Spenki van Auto Spenkelink. Scheelt je een hoop geld tov de dealer en Roy heeft er genoeg ervaring mee om het sneller en beter dan de dealer te doen.
Succes!
Gebruik even de zoekfunctie en je zult hier veel info over kunnen vinden. Vrij recent nog een uitgebreid topic over geweest.
Je kan voor herstel ook contact op nemen met Spenki van Auto Spenkelink. Scheelt je een hoop geld tov de dealer en Roy heeft er genoeg ervaring mee om het sneller en beter dan de dealer te doen.
Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- jerroo
- Be Mini
- Locatie: Huizen nh
Bericht
kan het water weg uit je parafan, had het veel geregend, kan voor het water aan je spiegel ff snel niets bedenken, heb zelf ook zoiets met een auto gehad, om gek van te worden, check ook je andere ramen, water kan overal vandaankomen en zijn weg naar voren vinden, wellicht je hemel eruit halen en zoeken naar water sporen, het natte seizoen komt eraan 

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Het eerste waar ik aan dacht, is de afvoerslang voor het hemelwater dan van je "dakgoot" afkomt. Dat probleem heb ik hier al eens vaker voorbij zien komen.
Wanneer die afvoerslang losschiet , loopt het water niet de auto uit maar in. (bovenop de hemelbekleding). En omdat je dak een beetje naar voren afloopt, loopt het water vanaf daar dus ook naar het laagste punt, bij de binnenspiegel.
Dus hemel losmaken, slang vastmaken, hemel terug en hopen op zon.
Wanneer die afvoerslang losschiet , loopt het water niet de auto uit maar in. (bovenop de hemelbekleding). En omdat je dak een beetje naar voren afloopt, loopt het water vanaf daar dus ook naar het laagste punt, bij de binnenspiegel.
Dus hemel losmaken, slang vastmaken, hemel terug en hopen op zon.

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Maajkol
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Thanks voor de tips allemaal, helaas nog niet de 'schade' allemaal kunnen verhelpen, radio nog steeds stuk na 2 uur schoonmaken/oxidatie cleaning.
Ik denk dat ik sowieso mijn antenne ga vervangen voor een goede nette ipv dit zilvere vinnetje, wellicht is dan ook het probleem van de radio ook wel weg?
hou jullie op de hoogte!
Ik denk dat ik sowieso mijn antenne ga vervangen voor een goede nette ipv dit zilvere vinnetje, wellicht is dan ook het probleem van de radio ook wel weg?
hou jullie op de hoogte!
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Probeer eens al je zekeringen te bekijken. Ik had eens ook ''spook" problemen, dealer kon er niks van zeggen middels diagnose (1001 onsamenhangende foutmeldingen).
Alles werkte bij mij wel, alleen er spookte van alles (storingslampje aan, uitvallende tellers etc). Bleek een zekering nr 40 te zijn. eentje waarvan ik niet precies weet wat die doet, alles deed het immers nog, maar die was de boosdoener.
Weet niet of het helpt, maar wie weet?
Alles werkte bij mij wel, alleen er spookte van alles (storingslampje aan, uitvallende tellers etc). Bleek een zekering nr 40 te zijn. eentje waarvan ik niet precies weet wat die doet, alles deed het immers nog, maar die was de boosdoener.
Weet niet of het helpt, maar wie weet?
- Maajkol
- Enthousiast
- Contacteer:
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Hoera.
Vraag mij niet hoe, maar het probleem is verholpen door een nieuwe voorruit te laten plaatsen incl nieuw rubber.
De rubberen rand vertoonde gekke plekken t.h.v. de binnenspiegel, het was niet mooie egaal en leek wel extra gekit. Waarschijnlijk zat hier dan ook het probleem is, maar druppelde het zo langzaam door dat het het niet kon zien met een apparaat zoals ze bij glaszetters gebruiken (fohn aan binnenkant en sproeien vanuit buiten).
Sinds de nieuwe voorruit geen enkele keer meer last van druppels gehad.
Door oxidatie op de radio bleef hij overslaan.Dus helaas wel de radio moeten laten maken (na 2x wel gelukt!) dit is keurig gedaan bij (klassieke) Mini specialist Ben van Leeuwen in Aarlanderveen.
Al met al is mijn Mini dus weer helemaal nieuw. Ook kortgeleden een grote beurt gehad en nieuwe banden..dus hij kan er weer tegenaan!
Vraag mij niet hoe, maar het probleem is verholpen door een nieuwe voorruit te laten plaatsen incl nieuw rubber.
De rubberen rand vertoonde gekke plekken t.h.v. de binnenspiegel, het was niet mooie egaal en leek wel extra gekit. Waarschijnlijk zat hier dan ook het probleem is, maar druppelde het zo langzaam door dat het het niet kon zien met een apparaat zoals ze bij glaszetters gebruiken (fohn aan binnenkant en sproeien vanuit buiten).
Sinds de nieuwe voorruit geen enkele keer meer last van druppels gehad.
Door oxidatie op de radio bleef hij overslaan.Dus helaas wel de radio moeten laten maken (na 2x wel gelukt!) dit is keurig gedaan bij (klassieke) Mini specialist Ben van Leeuwen in Aarlanderveen.
Al met al is mijn Mini dus weer helemaal nieuw. Ook kortgeleden een grote beurt gehad en nieuwe banden..dus hij kan er weer tegenaan!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors