Halogeen -> OEM Xenon.. Start niet

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Halogeen -> OEM Xenon.. Start niet

08 nov 2012, 14:39

Heb een set OEM Xenon lampen om mijn halogeen te vervangen. Probleem is echter dat de Xenons blijven knipperen...

Nu heeft mijn ega ook een mini, met OEM Xenon. De lampen doen het bij haar prima. Ik heb haar ballast en lampjes bij mij geprobeerd: nog steeds knipperen. :(

Nu vind ik op het net "HID Warning cancellor / HID Error Message Canceller / HID Decoder / HID Anti Flicker Capacitors". Gaan die me werkelijk helpen? Ik zie namelijk nog niet echt hoe ik die aan moet sluiten omdat ik vooralsnog niet dezelfde stekkers heb weten te vinden dan op die dingen zitten.

Kan iemand me een verlossend antwoord geven? Ik ben best wel nachtblind en met de donkere maanden is xenon voor mij echt een uitkomst namelijk!

Laatst gewijzigd door Floor-is op 13 nov 2012, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Ton Burgel
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 nov 2012, 14:44

Lijkt me dat je deze moet programeren in de BCM.

Groetjes Ton
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 14:49

Dat wordt programmeren idd...
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 14:58

Okay. Dus afspraak bij een dealer maken en lappen maar?

Kosten kunnen er wel bij :(
Clutchmasters koppeling in 20.000 amper 17.000km opgereden, krukas sensor stuk, rubbers voor aandrijfassen vervangen, carterpan vervangen omdat de carterplug af was gebroken en nu dit.

Top investering zo'n Mini! Kelerig :-/

Maar nooit zo'n glimlach op mij gezicht gehad, dat dan weer wel!
Laatst gewijzigd door Floor-is op 13 nov 2012, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 15:04

sowieso programmeren, dat had je kunnen weten...

Bij mij was de catrterplug ook naar z'n grootje, maar die hebben we toch nog los kunnen krijgen. Ligt niet zozeer aan de MINI, maar wel aan de klojo die 'm er voor het laatst ingezet heeft. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 nov 2012, 15:09

Ik heb jou in der tijd verwittigd voor die koppeling,check je topic of het verkooptopic maar eens.Jammer dat je men raad niet hebt opgevolg :wink:

Als je de halogeen weg doet heb ik interesse afhankelijk van prijs.

Tom.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 nov 2012, 15:15

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 15:20

Huh koppeling weg met 20.000km?!? Je rijdt toch ook veel snelweg...?
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 17:25

De koppeling ben ik over aan het mailen met clutchmasters, bovendien gaat dit topic over de Xenons. ;)

De eerste dealer die ik belde voelde er helemaal niks voor om me te helpen. Had er al teveel gedoe mee gehad zei de beste meneer aan de telefoon. Nu een andere bellen, dit kan nog wel eens een uitdaging worden vrees ik.

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 17:42

er rijden er genoeg rond met werkende Xenon's op een GP. Heb je al Dutse/Engelse fora gecheckt?

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2012, 17:47

Ik heb me kapot gezocht, maar weet nu weer dat ik BCM mee moet nemen in de search en niet "flickering" of "does not start" in combinatie met Xenon, Mini, OEM etc ;)

Ga nu op MT zoeken iig :)

dqs23
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

10 nov 2012, 15:28

mushrop schreef:Bij mij was de catrterplug ook naar z'n grootje, maar die hebben we toch nog los kunnen krijgen. Ligt niet zozeer aan de MINI, maar wel aan de klojo die 'm er voor het laatst ingezet heeft. :wink:
graag gedaan voor de plug :wink:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2012, 09:58

mushrop schreef:sowieso programmeren, dat had je kunnen weten...
Was ik best wel vergeten :)
Bij mij was de catrterplug ook naar z'n grootje, maar die hebben we toch nog los kunnen krijgen. Ligt niet zozeer aan de MINI, maar wel aan de klojo die 'm er voor het laatst ingezet heeft. :wink:
Bij mij brak de kop er gewoon af, scheef ook zodat we niet bepaald eenvoudig de rest van de schroefdraad eruit konden halen. Schroefdraad die bovendien echt muurvast zat. Was sneller & eenvoudiger om de carterpan te wisselen, goedkoper niet trouwens, die 10w60 is best aan de prijs namelijk. :(

Dadelijk Maaral eens bellen :)

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2012, 10:05

dqs23 schreef:
mushrop schreef:Bij mij was de catrterplug ook naar z'n grootje, maar die hebben we toch nog los kunnen krijgen. Ligt niet zozeer aan de MINI, maar wel aan de klojo die 'm er voor het laatst ingezet heeft. :wink:
graag gedaan voor de plug :wink:
ow, was dat jou plug dan? Hij zat in de "magic box" van G... :mrgreen:

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”