Dat is een auto van de eerste generatie en dus niet het "Dieselratel / death rattle" geluid van dit topic. Probeer svp antwoord te vinden (of anders open een topic) in de Gen1 sectie (Motorisch R53) van het forum.
dit draadje gaat over Gen2 death rattles.
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Even voor mijn eigen gemoedsrust en ik kan het eerlijk gezegd nergens concreet teruglezen/-vinden, maar tot welke bouwjaar komen de Death Rattles het meeste voor?
Mijn auto is gebouwd in 11/2009 (Cooper S), dus moet ik deze kwaal nu ook sterk in de gaten houden?
Groet,
Friso
Mijn auto is gebouwd in 11/2009 (Cooper S), dus moet ik deze kwaal nu ook sterk in de gaten houden?
Groet,
Friso
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Het gaat vooral over 2006 - 2009, maar zeker niet exclusief.
Ze hebben bij MINI verschillende veranderingen (fixes) doorgevoerd, maar die zijn allemaal niet bewezen. Er is wel minder ellende met de modellen van 2009-heden, maar ik hoor nog steeds verhalen van recente Gen-2 S en JCW met ratelellende (2010, 2011).
JA, je moet het in de gaten houden;
NEE, het zou ook totaal afwezig kunnen blijven bij jouw auto
JA, je moet sowieso een Gen-1 of Gen-2 Cooper S of JCW in de gaten houden op motormanco's;
JA, je moet verifiëren of er bij jouw auto bepaalde onderhoud/reparatie is uitgevoerd in het verleden. Je MINI dealer kan desgevraagd de onderhoudshistorie ophoesten voor je.
NEE, het is niet bewezen dat het ratelen ook daadwerkelijk schade oplevert.
JA, het is slim om de onderhoudshistorie goed te documenteren, want wanneer je later de MINI wil doorverkopen, kun je dat gebruiken naar de koper toe).
Ze hebben bij MINI verschillende veranderingen (fixes) doorgevoerd, maar die zijn allemaal niet bewezen. Er is wel minder ellende met de modellen van 2009-heden, maar ik hoor nog steeds verhalen van recente Gen-2 S en JCW met ratelellende (2010, 2011).
JA, je moet het in de gaten houden;
NEE, het zou ook totaal afwezig kunnen blijven bij jouw auto
JA, je moet sowieso een Gen-1 of Gen-2 Cooper S of JCW in de gaten houden op motormanco's;
JA, je moet verifiëren of er bij jouw auto bepaalde onderhoud/reparatie is uitgevoerd in het verleden. Je MINI dealer kan desgevraagd de onderhoudshistorie ophoesten voor je.
NEE, het is niet bewezen dat het ratelen ook daadwerkelijk schade oplevert.
JA, het is slim om de onderhoudshistorie goed te documenteren, want wanneer je later de MINI wil doorverkopen, kun je dat gebruiken naar de koper toe).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal het goed in de gaten houden en de serviceboekjes er nog eens op na slaan. Desnoods vraag ik het de eerstvolgende keer even bij Renova. Ik dacht hier de dans te kunnen ontspringen 

Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- volumex
- Enthousiast
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Helemaal geen gek idee van Marcel om een keer (tijdens een meeting) inzicht te geven in een aantal praktische technische zaken. Er zullen ongetwijfeld meer Mini-rijders zijn zonder noemenswaardige technische kennis. Bij de Mazda MX-5 Club - waar ik ook bij aangesloten ben - hebben ze een aantal zelfsleuteldagen waar mensen onder begeleiding zelf (simpele) werkzaamheden aan hun auto kunnen doen. Daarnaast is er een algemene technische dag waarbij de dingen die Marcel noemt (ook) uitgebreid aan de orde komen. Ook iets voor de New Mini Club? Ik gok dat er best een dealer is die zijn (werkplaats)deuren wijd open wil zetten voor de club.
Laatst gewijzigd door volumex op 27 okt 2012, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Zou gaaf zijn zo'n dag. Ben wel redelijk technische maar ga niet een auto uit elkaar halen....
- Vlatko
- Nieuw Lid
- Locatie: Macedonia
Bericht
Hello guys, sorry for writing in english, but I don't know dutch 
I'm interested in buying a used 2008 MCS with 28000km, and with the death rattle issue.
Should I buy it knowing the issue, or should look somewhere else?
Also, if the problem was reported by the previous owner, can I expect a free tensioner, or timing chain change?
Thanks

I'm interested in buying a used 2008 MCS with 28000km, and with the death rattle issue.
Should I buy it knowing the issue, or should look somewhere else?
Also, if the problem was reported by the previous owner, can I expect a free tensioner, or timing chain change?
Thanks
- MarioH
- Nieuw Lid
Bericht
Ik wil me binnenkort een MINI S aankopen. Nu ik hier wat rondkijk op het forum schijnen er nogal wat problemen te zijn met de motor. Is het zo dat de eerste generatie Mini S minder motorproblemen heeft dan deze die gebouwd is vanaf 2007 in samenwerking met PSA? Graag jullie tips of ervaringen...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
1st gen is ook niet helemaal storingsvrij, maar mocht er daar iets mee mis gaan dan is het minder dramatisch dan bij de 2nd gen.
voor beide series geldt: elke week olie peilen!
voor beide series geldt: elke week olie peilen!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
je geeft zelf het antwoord al.... 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- BlackBird
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Ik heb het organiseren van zo'n zgn. "Technic Day" voorgesteld bij Van Laarhoven in Eindhoven. Zou men over nadenken.
Om even terug te komen op mijn olieproblemen in dit topic: ik kan het heuglijke nieuws melden dat ik al ruim 7.000 km met mijn nieuwe motor gereden heb. Verschil is merkbaar. Hoefde maar kwart litertje olie bij te vullen en motor loopt ook 'n stuk soepeler dan de vorige! Ik lijk van alle problemen af te zijn.
Om even terug te komen op mijn olieproblemen in dit topic: ik kan het heuglijke nieuws melden dat ik al ruim 7.000 km met mijn nieuwe motor gereden heb. Verschil is merkbaar. Hoefde maar kwart litertje olie bij te vullen en motor loopt ook 'n stuk soepeler dan de vorige! Ik lijk van alle problemen af te zijn.

- Friso89
- Mod virus alert!
- Locatie: Oisterwijk
Bericht
Ik kreeg het de afgelopen dagen toch even Spaans benauwd...
Nu heb ik wel vaker een schrapend geluid bij het koud wegrijden (tot 2500 toeren en verdwijnt na 20 sec. rijden), maar merkte bij koude motor toch wel dat ik een duidelijk ketting geluid hoor. Ook klasgenoten spraken me aan of mijn auto op 3 cylinders liep
Net dus even langs Ekris gegaan en gevraagd wat te doen... volgens hen klonk het inderdaad als het bekende probleem. Wel vroeg de service medewerker of ik de olie op peil hield. Nu had ik die 3000km geleden nog bijgevuld, maar toen ik daarnet ging kijken kon ik er alweer 3/4 bijgooien tot het maximum. Het geluid lijkt nu weer even verdwenen en hopelijk blijft dat zo, maar weet niet of dit geluid ook normaal is als je nog 1/4 boven het minimum zit?
Heb ook geen idee hoe ik dat moet gaan doen als ik 'aan de beurt' ben, aangezien ik een geïmporteerde MINI uit Duitsland heb met 55.000km op de teller+onderhoudsboekje. Moet ik dan naar MINI Duitsland? Of ben ik gewoon het haasje... zo ja, dan rij ik niet meer met een heel prettig gevoel rond.
Nu heb ik wel vaker een schrapend geluid bij het koud wegrijden (tot 2500 toeren en verdwijnt na 20 sec. rijden), maar merkte bij koude motor toch wel dat ik een duidelijk ketting geluid hoor. Ook klasgenoten spraken me aan of mijn auto op 3 cylinders liep

Net dus even langs Ekris gegaan en gevraagd wat te doen... volgens hen klonk het inderdaad als het bekende probleem. Wel vroeg de service medewerker of ik de olie op peil hield. Nu had ik die 3000km geleden nog bijgevuld, maar toen ik daarnet ging kijken kon ik er alweer 3/4 bijgooien tot het maximum. Het geluid lijkt nu weer even verdwenen en hopelijk blijft dat zo, maar weet niet of dit geluid ook normaal is als je nog 1/4 boven het minimum zit?
Heb ook geen idee hoe ik dat moet gaan doen als ik 'aan de beurt' ben, aangezien ik een geïmporteerde MINI uit Duitsland heb met 55.000km op de teller+onderhoudsboekje. Moet ik dan naar MINI Duitsland? Of ben ik gewoon het haasje... zo ja, dan rij ik niet meer met een heel prettig gevoel rond.

Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors