Goede kameraad van me heeft een bmw e46 330 en hij rijd liever 40/50km om naar Duitsland ipv hem bij de plaatselijke bmw dealer te laten onderhouden. Het scheelde hem 770 euro! en sindsdien gaat hij daar naar toe. Prijs die afgesproken is, is teves ook de daadwerkelijke prijs ondanks dat ze misschien langer bezig zijn dan gepland. Dit kan natuurlijk net als Nederlandse dealers per dealer weer schelen, maar mijn auto zal ik in ieder geval of in Duitsland laten onderhouden of bij Martinistad in Groningen aangezien ik daar al een paar keer ben geweest. Het kan in ieder geval nooit kwaad om contact op te nemen met een dealer en wat een standaard onderhoudsbeurt bijv. kost of als je een bepaalde onderdeel moet laten vervangen etc.
Verschil met Duitse en Nederlandse dealers is vooral dat uurloon wat lager ligt in Duitsland, maar dit kan ik niet 100% bevestigen.
In bovenstaande geval zou ik het in ieder geval niet accepteren. Er wordt duidelijk aangegeven dat mocht er iets zijn buiten om de 550 euro die is afgesproken, er telefonisch contact opgenomen moest worden en als dat niet gebeurt, tja dan is het voor mij simpel. Ik zou de 550 euro betalen en de rest gewoon niet. Afspraak is tenslotte afspraak..
Dealer ervaringen
- Fluitmans
- Nieuwsgierig
- Locatie: Ede
Bericht
Zo invullen van enquête wordt dus wel gevolgd door Ekris Veenendaal...
Net gebeld met dat de carterpanpakking helemaal niet vervangen was, maar dat dit een aandachtspunt was voor de volgende keer. Door de facturist helaas verkeerd opgevat en aldus wel berekend.
Het teveel berekende bedrag( ruim 300 euro) wordt netjes teruggestort
De serviceadviseur bood netjes zijn excuses aan en gaf aan dat extra werk altijd eerst overlegd wordt met de klant alvorens het uit te voeren. Hij begreep dat ik n.a.v. dit voorval niet zo tevreden was en vond het ook zeer vervelend en wil me graag als klant behouden..
Kijk dit maakt dan weer veel goed voor mij. Je wordt dus wel serieus genomen bij Ekris.
Hierdoor zijn de kosten van de Inspectie II wat mij betreft meer acceptabel.
De volgende keer (APK) toch maar weer naar Ekris, die is nl in principe gratis...
Net gebeld met dat de carterpanpakking helemaal niet vervangen was, maar dat dit een aandachtspunt was voor de volgende keer. Door de facturist helaas verkeerd opgevat en aldus wel berekend.
Het teveel berekende bedrag( ruim 300 euro) wordt netjes teruggestort

De serviceadviseur bood netjes zijn excuses aan en gaf aan dat extra werk altijd eerst overlegd wordt met de klant alvorens het uit te voeren. Hij begreep dat ik n.a.v. dit voorval niet zo tevreden was en vond het ook zeer vervelend en wil me graag als klant behouden..
Kijk dit maakt dan weer veel goed voor mij. Je wordt dus wel serieus genomen bij Ekris.
Hierdoor zijn de kosten van de Inspectie II wat mij betreft meer acceptabel.
De volgende keer (APK) toch maar weer naar Ekris, die is nl in principe gratis...
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Netjes dat ze excuses aanbieden, maar wat als je die enquete niet had ingevuld? Dan reed je nu dus rond met een 'nieuwe' carterpanpakking a 300,- die je gewoon had afgetikt.. vind ik toch een kwalijke fout. Lijkt me niet de bedoeling dat je zelf elk onderdeel hoeft na te lopen om te checken of het wel écht is vervangen. Laat staan zoiets via een enquete laten herstellen.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Mijn eigen ervaring bij grote dealerbedrijven is dat er teveel schijven in de procedures zitten.
Dit is wat er dan hoeveel verschillende medewerkers er dan mee bezig zijn:
1. Receptionist A neemt werk aan om 08.00uur (werkt van 07.00-16.00uur)
2. Monteur A doet diagnose/inventarisatie
3. Calculator maakt een inschatting van het bijkomend werk en neemt contact op met de klant.
4. Monteur B gaat de werkzaamheden uitvoeren. Waarom hij dingen aan het doen is weet hij niet want hij heeft de diagnose zelf niet gedaan.
5. Facturist maakt de factuur
6. Receptionist B (die van 10.00-19.00uur werkt) geeft je de auto mee om 17.30uur.
Dit soort procedures zijn bedacht om mis te gaan....
Dit is wat er dan hoeveel verschillende medewerkers er dan mee bezig zijn:
1. Receptionist A neemt werk aan om 08.00uur (werkt van 07.00-16.00uur)
2. Monteur A doet diagnose/inventarisatie
3. Calculator maakt een inschatting van het bijkomend werk en neemt contact op met de klant.
4. Monteur B gaat de werkzaamheden uitvoeren. Waarom hij dingen aan het doen is weet hij niet want hij heeft de diagnose zelf niet gedaan.
5. Facturist maakt de factuur
6. Receptionist B (die van 10.00-19.00uur werkt) geeft je de auto mee om 17.30uur.
Dit soort procedures zijn bedacht om mis te gaan....
- Fluitmans
- Nieuwsgierig
- Locatie: Ede
Bericht
@Shag
Inderdaad nogal een kwalijke vergissing. Ik was ook al zeer verbaasd over de vervanging, zeker omdat ik nog nooit 1 drupje olie onder de auto heb zien liggen of zien hangen. Maar ja je gaat uit van een stukje vertrouwen en controleert dus niet alles.
Wellicht in het vervolg toch wat scherper op worden. Voor nu ben ik lang blij dat het geld teruggestort is, stond gisteren al op de rekening.
En de servicebeurt was wel nodig, het hikje dat erin zat met rijden is er nu uit. Waarschijnlijk waren de bougies na bijna 2,5 jaar wel aan vervanging toe
Inderdaad nogal een kwalijke vergissing. Ik was ook al zeer verbaasd over de vervanging, zeker omdat ik nog nooit 1 drupje olie onder de auto heb zien liggen of zien hangen. Maar ja je gaat uit van een stukje vertrouwen en controleert dus niet alles.
Wellicht in het vervolg toch wat scherper op worden. Voor nu ben ik lang blij dat het geld teruggestort is, stond gisteren al op de rekening.
En de servicebeurt was wel nodig, het hikje dat erin zat met rijden is er nu uit. Waarschijnlijk waren de bougies na bijna 2,5 jaar wel aan vervanging toe

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Update!
Gisteren bij Box Inc. geweest.
Top top top! Wat een verademing...
Stonden erg open voor mijn verhaal betreffende Klijn en je merkt meteen dat Bart van Box Inc zich ergert aan slechte service van concurrenten. Echt een kerel die zijn zaak serieus neemt en klantvriendelijkheid en servicegerichtheid extreem belangrijk vindt. Leuk om te zien dat iemand zoveel passie kan hebben voor z'n zaak!
Ontvangst is netjes. Kleine showroom met een paar mini's en wat ander spul (BMW/Audi). Je zou niet meteen zeggen dat deze zaak (qua voorraad auto's) een Mini-specialist is.
Die titel verdient hij echter wel! Ontvangst met een goede kop thee en eerst duidelijk doornemen wat mijn wensen en behoeften waren.
Daarna stap voor stap doorgenomen wat ze gingen doen bij m'n mini.
Nadat ik voorgesteld was aan z'n monteur op dat moment is hij een korte testrit gaan maken om te luisteren/voelen of er problemen waren. Hierbij maken ze, zoals het hoort, gebruik van een stoelhoes en matje zodat de auto niet vies word.
Daarna heeft de monteur zijn bevindingen van de testrit besproken terwijl de auto in een ruime, opgeruimde garage werd gereden. Garage is groter dan de showroom.
Openheid stond de hele tijd centraal, want tijdens de controle werd ik uitgenodigd om 'over de schouder' van de monteur mee te kijken. Vragen werden ook vakkundig beantwoord!
Eerst is de auto uitgelezen op storingen en vloeistoffen zijn met een speciale meter op kwaliteit gecontroleerd. In mijn geval waren deze zaken in orde! Remvloeistof moet volgende beurt vervangen worden, maar niets om me druk over te maken.
Vervolgens heeft de auto bijna een uur op de brug gestaan en is alles helemaal gecontroleerd. Motor/ophanging/remmen/wielen etc etc.
In mijn geval is op eigen verzoek meer aandacht besteed aan een stukje controle van olielekkage. Daaruit is gebleken dat er een flinke lekkage is aan de bakkant (vliegwielkant?) van de keerring. De toevoeging die Klijn in de olie heeft gedonderd is dus gewoon een lapmiddel geweest.
Ook hebben ze nog naar de kraak in de koppeling gekeken/geluisterd, maar dat zat echt intern, dus ook iets wat onder garantie bekeken moet worden. De bak moet er toch af...
Daarna nog lange tijd deze aandachtspunten doorgenomen en heeft zelf prijzen etc voor me opgezocht. Als ik wilde mocht ik zelfs met het personeel een frietje eten, want was daar rond lunchtijd. Waar zie je dat nog?
Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!
Gisteren bij Box Inc. geweest.
Top top top! Wat een verademing...
Stonden erg open voor mijn verhaal betreffende Klijn en je merkt meteen dat Bart van Box Inc zich ergert aan slechte service van concurrenten. Echt een kerel die zijn zaak serieus neemt en klantvriendelijkheid en servicegerichtheid extreem belangrijk vindt. Leuk om te zien dat iemand zoveel passie kan hebben voor z'n zaak!
Ontvangst is netjes. Kleine showroom met een paar mini's en wat ander spul (BMW/Audi). Je zou niet meteen zeggen dat deze zaak (qua voorraad auto's) een Mini-specialist is.
Die titel verdient hij echter wel! Ontvangst met een goede kop thee en eerst duidelijk doornemen wat mijn wensen en behoeften waren.
Daarna stap voor stap doorgenomen wat ze gingen doen bij m'n mini.
Nadat ik voorgesteld was aan z'n monteur op dat moment is hij een korte testrit gaan maken om te luisteren/voelen of er problemen waren. Hierbij maken ze, zoals het hoort, gebruik van een stoelhoes en matje zodat de auto niet vies word.
Daarna heeft de monteur zijn bevindingen van de testrit besproken terwijl de auto in een ruime, opgeruimde garage werd gereden. Garage is groter dan de showroom.
Openheid stond de hele tijd centraal, want tijdens de controle werd ik uitgenodigd om 'over de schouder' van de monteur mee te kijken. Vragen werden ook vakkundig beantwoord!
Eerst is de auto uitgelezen op storingen en vloeistoffen zijn met een speciale meter op kwaliteit gecontroleerd. In mijn geval waren deze zaken in orde! Remvloeistof moet volgende beurt vervangen worden, maar niets om me druk over te maken.
Vervolgens heeft de auto bijna een uur op de brug gestaan en is alles helemaal gecontroleerd. Motor/ophanging/remmen/wielen etc etc.
In mijn geval is op eigen verzoek meer aandacht besteed aan een stukje controle van olielekkage. Daaruit is gebleken dat er een flinke lekkage is aan de bakkant (vliegwielkant?) van de keerring. De toevoeging die Klijn in de olie heeft gedonderd is dus gewoon een lapmiddel geweest.
Ook hebben ze nog naar de kraak in de koppeling gekeken/geluisterd, maar dat zat echt intern, dus ook iets wat onder garantie bekeken moet worden. De bak moet er toch af...
Daarna nog lange tijd deze aandachtspunten doorgenomen en heeft zelf prijzen etc voor me opgezocht. Als ik wilde mocht ik zelfs met het personeel een frietje eten, want was daar rond lunchtijd. Waar zie je dat nog?
Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht

Hopen dat Klijn nu wel op een juiste manier de boel oplost en luistert naar de 2ndopinion!
We lezen het hier wel gok ik, ben benieuwd! Succes
Dan ga ik daar komende week ook maar eens even op bezoekmartijnvanderh schreef:Update!
Gisteren bij Box Inc. geweest.
[Mooi verhaal]
Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!

Hopen dat Klijn nu wel op een juiste manier de boel oplost en luistert naar de 2ndopinion!
We lezen het hier wel gok ik, ben benieuwd! Succes
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Bart gaf ook aan dat als we een keer vanuit het forum iets willen organiseren, dat hij best met ons wil meedenken over een bijdragen die hij met z'n zaak kan leveren (Denk aan start/stop punt voor rondrit, waarbij hij kan kijken of hij wat bijzondere modellen naar z'n zaak kan halen)
Zeker doen! Geef even aan dat je vanaf dit Forum komt. Vindt ie leuk om te horen!BMX schreef:Dan ga ik daar komende week ook maar eens even op bezoekmartijnvanderh schreef:Update!
Gisteren bij Box Inc. geweest.
[Mooi verhaal]
Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!
Hopen dat Klijn nu wel op een juiste manier de boel oplost en luistert naar de 2ndopinion!
We lezen het hier wel gok ik, ben benieuwd! Succes
Bart gaf ook aan dat als we een keer vanuit het forum iets willen organiseren, dat hij best met ons wil meedenken over een bijdragen die hij met z'n zaak kan leveren (Denk aan start/stop punt voor rondrit, waarbij hij kan kijken of hij wat bijzondere modellen naar z'n zaak kan halen)
- Skyjack
- Enthousiast
Bericht
Ik heb ook pas mijn 100000 km beurt laten doen. Vooraf prijsopgave gekregen van 550 euro. Dat is voor standaard mini en ik heb automaat. Dus er kwamen nog iets extra kosten en vloeistoffen bij, uiteindelijk 660 kwijt. Niet wereldschokkend en verder ook niets gevonden.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de mini dealer op het forepark in Den Haag. Altijd vriendelijk onthaald en men vond het dak (met dank aan Joeri) erg gaaf. Ik ook weer trots als een pauw natuurlijk. Ze hadden zich er qua tijd wel op verkeken dat de automaat even ingeleerd moest worden als de vloeistoffen vervangen worden, dus ietsie later dan 1730 uur auto teruggekregen maar verder prima.
Nu ik echter door mijn mini next garantie door ben, denk ik dat hij vanaf nu wel weer naar mijn oude dorpsgarage gaat. In de laatste apk kwam naar voren dat de stuur of fuseekogels speling hebben. Prijsopgave van dealer was 600 plus euro, mijn dorpsgarage schat 250 max. Zelf als het het dubbele zou worden is hij nog goedkoper. dus vrijdag gaat hij naar de dorpsgarage voor de reparatie.
Ik heb het idee dat het standaard werk wel OK is en dat men daarvoor vaste prijzen hanteerd bij de dealer. Is er echter iets dat gerepareerd moet worden, dan betaal je je gelijk blauw.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de mini dealer op het forepark in Den Haag. Altijd vriendelijk onthaald en men vond het dak (met dank aan Joeri) erg gaaf. Ik ook weer trots als een pauw natuurlijk. Ze hadden zich er qua tijd wel op verkeken dat de automaat even ingeleerd moest worden als de vloeistoffen vervangen worden, dus ietsie later dan 1730 uur auto teruggekregen maar verder prima.
Nu ik echter door mijn mini next garantie door ben, denk ik dat hij vanaf nu wel weer naar mijn oude dorpsgarage gaat. In de laatste apk kwam naar voren dat de stuur of fuseekogels speling hebben. Prijsopgave van dealer was 600 plus euro, mijn dorpsgarage schat 250 max. Zelf als het het dubbele zou worden is hij nog goedkoper. dus vrijdag gaat hij naar de dorpsgarage voor de reparatie.
Ik heb het idee dat het standaard werk wel OK is en dat men daarvoor vaste prijzen hanteerd bij de dealer. Is er echter iets dat gerepareerd moet worden, dan betaal je je gelijk blauw.
Onze sponsors