Dealer ervaringen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

14 nov 2012, 13:59

Goede kameraad van me heeft een bmw e46 330 en hij rijd liever 40/50km om naar Duitsland ipv hem bij de plaatselijke bmw dealer te laten onderhouden. Het scheelde hem 770 euro! en sindsdien gaat hij daar naar toe. Prijs die afgesproken is, is teves ook de daadwerkelijke prijs ondanks dat ze misschien langer bezig zijn dan gepland. Dit kan natuurlijk net als Nederlandse dealers per dealer weer schelen, maar mijn auto zal ik in ieder geval of in Duitsland laten onderhouden of bij Martinistad in Groningen aangezien ik daar al een paar keer ben geweest. Het kan in ieder geval nooit kwaad om contact op te nemen met een dealer en wat een standaard onderhoudsbeurt bijv. kost of als je een bepaalde onderdeel moet laten vervangen etc.

Verschil met Duitse en Nederlandse dealers is vooral dat uurloon wat lager ligt in Duitsland, maar dit kan ik niet 100% bevestigen.

In bovenstaande geval zou ik het in ieder geval niet accepteren. Er wordt duidelijk aangegeven dat mocht er iets zijn buiten om de 550 euro die is afgesproken, er telefonisch contact opgenomen moest worden en als dat niet gebeurt, tja dan is het voor mij simpel. Ik zou de 550 euro betalen en de rest gewoon niet. Afspraak is tenslotte afspraak..
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

14 nov 2012, 14:32

Dat is dan weer jammer :mrgreen:

Je hebt me wel nieuwgierig gemaakt. Toch...
Een Duitse mus en een Nl mus zijn en blijven mussen. Ik ben bang dat dat ook voor het merendeel voor garages en stealers geldt. :wink:
Gebruikersavatar
Fluitmans
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Ede
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 nov 2011, 10:11

16 nov 2012, 11:08

Zo invullen van enquête wordt dus wel gevolgd door Ekris Veenendaal...

Net gebeld met dat de carterpanpakking helemaal niet vervangen was, maar dat dit een aandachtspunt was voor de volgende keer. Door de facturist helaas verkeerd opgevat en aldus wel berekend.
Het teveel berekende bedrag( ruim 300 euro) wordt netjes teruggestort :D

De serviceadviseur bood netjes zijn excuses aan en gaf aan dat extra werk altijd eerst overlegd wordt met de klant alvorens het uit te voeren. Hij begreep dat ik n.a.v. dit voorval niet zo tevreden was en vond het ook zeer vervelend en wil me graag als klant behouden..

Kijk dit maakt dan weer veel goed voor mij. Je wordt dus wel serieus genomen bij Ekris.
Hierdoor zijn de kosten van de Inspectie II wat mij betreft meer acceptabel.

De volgende keer (APK) toch maar weer naar Ekris, die is nl in principe gratis...
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

16 nov 2012, 12:46

Netjes dat ze excuses aanbieden, maar wat als je die enquete niet had ingevuld? Dan reed je nu dus rond met een 'nieuwe' carterpanpakking a 300,- die je gewoon had afgetikt.. vind ik toch een kwalijke fout. Lijkt me niet de bedoeling dat je zelf elk onderdeel hoeft na te lopen om te checken of het wel écht is vervangen. Laat staan zoiets via een enquete laten herstellen.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 nov 2012, 14:11

Mijn eigen ervaring bij grote dealerbedrijven is dat er teveel schijven in de procedures zitten.

Dit is wat er dan hoeveel verschillende medewerkers er dan mee bezig zijn:

1. Receptionist A neemt werk aan om 08.00uur (werkt van 07.00-16.00uur)
2. Monteur A doet diagnose/inventarisatie
3. Calculator maakt een inschatting van het bijkomend werk en neemt contact op met de klant.
4. Monteur B gaat de werkzaamheden uitvoeren. Waarom hij dingen aan het doen is weet hij niet want hij heeft de diagnose zelf niet gedaan.
5. Facturist maakt de factuur
6. Receptionist B (die van 10.00-19.00uur werkt) geeft je de auto mee om 17.30uur.

Dit soort procedures zijn bedacht om mis te gaan....
Gebruikersavatar
Fluitmans
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Ede
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 nov 2011, 10:11

17 nov 2012, 09:42

@Shag
Inderdaad nogal een kwalijke vergissing. Ik was ook al zeer verbaasd over de vervanging, zeker omdat ik nog nooit 1 drupje olie onder de auto heb zien liggen of zien hangen. Maar ja je gaat uit van een stukje vertrouwen en controleert dus niet alles.
Wellicht in het vervolg toch wat scherper op worden. Voor nu ben ik lang blij dat het geld teruggestort is, stond gisteren al op de rekening.
En de servicebeurt was wel nodig, het hikje dat erin zat met rijden is er nu uit. Waarschijnlijk waren de bougies na bijna 2,5 jaar wel aan vervanging toe :lol:
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2012, 20:02

25 nov 2012, 14:27

Update!

Gisteren bij Box Inc. geweest.

Top top top! Wat een verademing...
Stonden erg open voor mijn verhaal betreffende Klijn en je merkt meteen dat Bart van Box Inc zich ergert aan slechte service van concurrenten. Echt een kerel die zijn zaak serieus neemt en klantvriendelijkheid en servicegerichtheid extreem belangrijk vindt. Leuk om te zien dat iemand zoveel passie kan hebben voor z'n zaak!

Ontvangst is netjes. Kleine showroom met een paar mini's en wat ander spul (BMW/Audi). Je zou niet meteen zeggen dat deze zaak (qua voorraad auto's) een Mini-specialist is.

Die titel verdient hij echter wel! Ontvangst met een goede kop thee en eerst duidelijk doornemen wat mijn wensen en behoeften waren.
Daarna stap voor stap doorgenomen wat ze gingen doen bij m'n mini.

Nadat ik voorgesteld was aan z'n monteur op dat moment is hij een korte testrit gaan maken om te luisteren/voelen of er problemen waren. Hierbij maken ze, zoals het hoort, gebruik van een stoelhoes en matje zodat de auto niet vies word.

Daarna heeft de monteur zijn bevindingen van de testrit besproken terwijl de auto in een ruime, opgeruimde garage werd gereden. Garage is groter dan de showroom.

Openheid stond de hele tijd centraal, want tijdens de controle werd ik uitgenodigd om 'over de schouder' van de monteur mee te kijken. Vragen werden ook vakkundig beantwoord!

Eerst is de auto uitgelezen op storingen en vloeistoffen zijn met een speciale meter op kwaliteit gecontroleerd. In mijn geval waren deze zaken in orde! Remvloeistof moet volgende beurt vervangen worden, maar niets om me druk over te maken.

Vervolgens heeft de auto bijna een uur op de brug gestaan en is alles helemaal gecontroleerd. Motor/ophanging/remmen/wielen etc etc.

In mijn geval is op eigen verzoek meer aandacht besteed aan een stukje controle van olielekkage. Daaruit is gebleken dat er een flinke lekkage is aan de bakkant (vliegwielkant?) van de keerring. De toevoeging die Klijn in de olie heeft gedonderd is dus gewoon een lapmiddel geweest.

Ook hebben ze nog naar de kraak in de koppeling gekeken/geluisterd, maar dat zat echt intern, dus ook iets wat onder garantie bekeken moet worden. De bak moet er toch af...

Daarna nog lange tijd deze aandachtspunten doorgenomen en heeft zelf prijzen etc voor me opgezocht. Als ik wilde mocht ik zelfs met het personeel een frietje eten, want was daar rond lunchtijd. Waar zie je dat nog?

Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

25 nov 2012, 14:34

martijnvanderh schreef:Update!

Gisteren bij Box Inc. geweest.

[Mooi verhaal]

Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!
Dan ga ik daar komende week ook maar eens even op bezoek :)
Hopen dat Klijn nu wel op een juiste manier de boel oplost en luistert naar de 2ndopinion!
We lezen het hier wel gok ik, ben benieuwd! Succes
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2012, 20:02

25 nov 2012, 14:38

BMX schreef:
martijnvanderh schreef:Update!

Gisteren bij Box Inc. geweest.

[Mooi verhaal]

Mijn ervaring met Box inc. is super geweest! Kan het iedereen aanraden!
Dan ga ik daar komende week ook maar eens even op bezoek :)
Hopen dat Klijn nu wel op een juiste manier de boel oplost en luistert naar de 2ndopinion!
We lezen het hier wel gok ik, ben benieuwd! Succes
Zeker doen! Geef even aan dat je vanaf dit Forum komt. Vindt ie leuk om te horen!

Bart gaf ook aan dat als we een keer vanuit het forum iets willen organiseren, dat hij best met ons wil meedenken over een bijdragen die hij met z'n zaak kan leveren (Denk aan start/stop punt voor rondrit, waarbij hij kan kijken of hij wat bijzondere modellen naar z'n zaak kan halen)
Skyjack
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:33

05 dec 2012, 01:58

Ik heb ook pas mijn 100000 km beurt laten doen. Vooraf prijsopgave gekregen van 550 euro. Dat is voor standaard mini en ik heb automaat. Dus er kwamen nog iets extra kosten en vloeistoffen bij, uiteindelijk 660 kwijt. Niet wereldschokkend en verder ook niets gevonden.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de mini dealer op het forepark in Den Haag. Altijd vriendelijk onthaald en men vond het dak (met dank aan Joeri) erg gaaf. Ik ook weer trots als een pauw natuurlijk. Ze hadden zich er qua tijd wel op verkeken dat de automaat even ingeleerd moest worden als de vloeistoffen vervangen worden, dus ietsie later dan 1730 uur auto teruggekregen maar verder prima.

Nu ik echter door mijn mini next garantie door ben, denk ik dat hij vanaf nu wel weer naar mijn oude dorpsgarage gaat. In de laatste apk kwam naar voren dat de stuur of fuseekogels speling hebben. Prijsopgave van dealer was 600 plus euro, mijn dorpsgarage schat 250 max. Zelf als het het dubbele zou worden is hij nog goedkoper. dus vrijdag gaat hij naar de dorpsgarage voor de reparatie.

Ik heb het idee dat het standaard werk wel OK is en dat men daarvoor vaste prijzen hanteerd bij de dealer. Is er echter iets dat gerepareerd moet worden, dan betaal je je gelijk blauw.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”