Het passend maken viel achteraf erg mee. Het eraf halen van de oude sierstukken daarentegen....

De sierstukken: Bestelnummer 18107556986 x2 (98 euro incl btw voor een setje)
Het eerste sierstuk ging er redelijk snel af. Inbusje los en een beetje wringen. De 2e echter zat erg vast. Ik dacht dat ik er beweging in had gekregen, maar de inbus bleek gestript en de inbus sleutel draaide dus rond in de kop. Grrr

Geprobeerd uit te boren, niet gelukt. Boor krom. Metaalmoeheid creeeren in de inbus zodat deze zou afbreken, niet gelukt 1 schroevendraaier krom, andere afgebroken. Na een uurtje of 2 moest hij zich toch gewonnen geven en is het sierstuk los van z'n binnenwerk erafgekomen (foto's volgen nog van de ravage

Slijpgerei:

1e stuk bijna eraf:

Glad gevijld en wel :

later is er nog een stuk afgegaan van zo'n 2cm. Totaal cm of 5 schat ik.
Van 1 jcw sierstuk is een dikke cm afgehaald. Omdat hierbij 3 van de 4 puntlassen verloren zijn gegaan, heb ik er popnagels in gedaan. Deze zie je toch niet en het zorgt ervoor dat ik m'n sierstukjes niet verlies en dat ze niet gaan resoneren.
DIt sierstuk is de linker geworden, omdat daar de ruimte beperkter is dan rechts omdat de linker de binnenbocht heeft.
Het 2e jcw sierstuk heeft allen een uitsnede gekregen ter grootte van een cm2 tpv het metalen plaatje dat de 2 uitlaatbuizen bij elkaar houdt.

Schematische voorstelling van de aanpassing. Linker is 1,5 tot 2 cm ingekort. Rechtse heeft een inkeping gekregen.
Beetje vet op de smalste gedeeltes van de sierstukken en je wringt ze er relatief eenvoudig op. Aangetikt met een blokje hout en de inbus aangedraaid. Knappe jongen die ze even meeneemt.
Eindfoto's volgen nog, accu van camera leeg

De sierstukken zitter er mooi op, niet te ver uitstekend. Je kunt het jcw logo goed zien. Door de stand van de 2 uitlaatbuizen staan de sierstukken een fractie naar onderen gericht. Maar ik vind dit niet erg. De uiteinden zijn toch slash-cut.
Foto's volgen nog, hier alvast eentje van bovenaf:

Update: De beloofde eindfoto's. Zo nu verder met de cruisecontrol