Ik hoor een bonkend geluid als ik het stuur in uiterste uitslag naar rechts heb staan en langzaam begin te rijden .....Iemand hier ervaringen mee gehad?
homokineet van je aandrijfas. maardit geeft meer een knakkend geluid.
of heb je teveel stuuruitslag naar rechts zodat je band tegen de binnenkuip aan loopt.
stuuruitslag links/ rechts kan nog wel eens verschillen.
wiellager moet je ook horen als je rijdend op een rechte weg van links naar rechts stuurt en druk op het betreffende lager geeft.
Thanks guys, maar ik voel het ook. Het is net of het wiel een stapje opzij zet.
Wat ik misschien ook nog op moet merken is wanneer ik over een witte streep of bitumen streep rijdt (in de rijrichting), het rechter wiel erg agressief reageert. Alsof het wiel, of aan de ene kant van de streep of aan de andere kant wiel zitten.
@koosie: wielen zitten goed vast, wiel lagers heb ik nog niet horen janken.
@henne: ik heb de wielkast gechecked en niets aan het handje.
Ik heb komende week een afspraak bij de dealer voor de winterset, ik hoop maar dat we iets gaan vinden als de wielen eraf liggen.
Zou het misschien de stabi stang rubbers kunnen zijn? ik vind het altijd moeilijk om te speculeren, staat immers nog maar 34k op de teller.
hoe is het dan met de bandensliitage (rechts EN links)
- onregelmatige slijtage (agv afstelling sporing)?
- cupping?
- in de juiste rijrichting gemonteerd?
Dat heeft alleen op jouw laatste opmerking van de witte streep te maken. Doet er natuurlijk niet toe bij jouw eerste probleem met bonkend geluid bij langzaam rijden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Bedank voor alle reacties, hier hebben we wat aan!
Ik heb de banden aan de binnenkant gechecked. Ziet er niet al te goed uit, dus sowieso ongelijke slijtage.
Ik zal de fusee kogels en alle mogelijke andere items meenemen bij de dealer vrijdag a.s. als het probleem zich nog steeds voordoet met de winterset, mogen ze het nogmaals dunnetjes over doen.