Hallo,
Afgelopen 2 weken is mijn koelvloeistof hard gedaald en ik ben bang dat er wat aan de hand is.
Nu heb ik al meerdere keren gelezen dat de 2005 Cooper S en het expansievat een bekend probleem is,
maar ik zie de laatste tijd geen koelvloeistof residu meer zitten op de plaat die eronder zit.
(Ja, ik heb het wel zien zitten en ik ga zeker die pot vervangen)
Ik wil niet met zo'n laag koelvloeistof peil gaan rijden. (Ik zie de groeven zitten als ik in het reservoir kijk)
Nu kan ik pas later terecht bij de BMW/Mini dealer, maar wil ik dan wel zelf het reservoir bijvullen.
Waar kan ik dit spul het beste halen? En moet ik nog ergens op letten? Er zit momenteel groenkleurige vloeistof in.
Alvast bedankt voor de tips!
R53 S 2005, koelvloeistof peil te laag, zelf bijvullen?
- BitPiXL
- One wheel wonder
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon naar brezan gaan type auto opgeven en dan krijg je zee juiste mee
Groet
Groet
burn rubber not your soul

- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Zoek het probleem,voorlopig bijvullen met strijkijzerwater lol.Let wel op met de temperaturen die er aankomen want dat gedemineraliseert water gaat je weerstand van je koelvloeistof tegen vriesweer naar omlaag halen.Maar het is een noodoplossing.
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Koelvloeistof kun je bij elk benzinestation kopen.
En ik dacht dat het geen goed idee was om water (al dan niet gedemineraliseerd) aan koelvloeistof toe te voegen.
Staat me iets van bij dat dit niet lekker gaat.
Vroeger had je water met daaraan toegevoegd antivries.
Ron.
En ik dacht dat het geen goed idee was om water (al dan niet gedemineraliseerd) aan koelvloeistof toe te voegen.
Staat me iets van bij dat dit niet lekker gaat.
Vroeger had je water met daaraan toegevoegd antivries.
Ron.
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- MrSmith
- Be Mini
Bericht
Bij mij lekte reservoir en dat was duidelijk te zien.. Als je de motorkap open doet en de auto start, dan moet je het zien lekken als het bij de reservoir lekt. Anders zou ik de reservoir nog niet direct vervangen en idd bij thermostaathuis kijken of het lekt. Die lekte bij mij dus ook.. Maar is vervangen bij Spenki 

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors