Zoektocht wintervelgen

Danny Verhaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Zoektocht wintervelgen

07 dec 2012, 10:13

Jaja de winter is gekomen en ik denk bij mezelf laat ik eens kijken voor winterbanden / velgen :oops:
Wij hebben een Cooper S cabrio JCW (2009) en vraag me af welke velgen (staal) eronder kunnen vanwege de remmen voor?
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan niet één twee wat vinden.
Wie kan mij helpen welke velgen (Et waarde, velgmaat) ik op onze mini kan zetten.
Dan kan ik gericht gaan zoeken naar een geschikte set, liefst heb ik gewoon een setje stalen velgen met goeie winterbanden.

gr Danny
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2012, 10:18

17" in verband met de JCW Brembo remklauwen.
Bestaat eigenlijk niet of nauwelijks in staal 17" voor de MINI.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2012, 10:18

Indien je de Brembo JCW BBK kit hebt dan heb je minimaal 17" nodig. ET minimaal 48 of lager.

Heb je de gewone standaard Cooper S remmen, dan heb je minimaal 16" nodig. Ook weer minimaal et48 of lager.

Gebruikte winterbanden met minder dan 4 a 5 mm zijn eigenlijk al geen winterbanden meer. Nieuw is 10mm. In Duitsland wordt een winterband met minder dan 5mm profiel ook niet meer gezien als winterband maar als "gewone" band en in geval van een aanrijding of ongeval voldoe je dan daar dus niet aan de wettelijke eisen. Just a tip.

Edit: ik zie op je foto's dat je idd de BBK hebt. Dus 17" is het minimum zoals Peter ook al aangaf...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Danny Verhaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 dec 2012, 14:25

Thanks heren! hier kom ik al weer een stuk verder mee.

minimaal 17" nodig. ET minimaal 48 of lager
Stalen velgen zijn bv ook niet van een BMW of ander merk te gebruiken?
Waarom staal zou je denken? eigenlijk lijkt me dat het goedkoopste, maar als dat niet te krijgen is of erg moeilijk dan zoek ik naar gewone velgen.

Moet ik dezelfde bandenmaat breedte aanhouden of kan/mag dat ook smaller?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2012, 14:29

Bandenmaat: 205/45/17

Ik heb originele bullets R91 ET48 maar die passen NIET op mijn R52 met dezelfde remmen als die jij hebt zonder 7mm spacers!

Niet iedere OEM velg gaat dus passen!
Erwinner
Be Mini
Be Mini

07 dec 2012, 19:14

Danny Verhaar schreef:Thanks heren! hier kom ik al weer een stuk verder mee.

minimaal 17" nodig. ET minimaal 48 of lager
Stalen velgen zijn bv ook niet van een BMW of ander merk te gebruiken?
Waarom staal zou je denken? eigenlijk lijkt me dat het goedkoopste, maar als dat niet te krijgen is of erg moeilijk dan zoek ik naar gewone velgen.

Moet ik dezelfde bandenmaat breedte aanhouden of kan/mag dat ook smaller?
Ik heb afgelopen weekeinde mijn 17" gemonteerd onder de r52 cabrio. Zit wel een JCW pakket op, maar nog de standaard cooper S remmerij. Is een setje Borbet in antraciet en die passen net in de wielkasten ivm de ET waarde.

Ik heb nog wel een setje R110 OEM Pace Spokes in 17" liggen mocht je interesse hebben. Die hadden wat stoeprandschade en heb ik zelf geprobeerd te fixen. Is aardig opgeknapt, maar toch wel wat kleurverschil. Dus voor de mooi moeten ze gespoten/poedercoat worden of bijv in de PlastiDip. Doe maar een PB als je interesse hebt...
One life, live it!

Terug naar “Exterieur”