Luchtfilter voor Cooper S

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
GreyCooperS
Forum Junky

09 jan 2012, 17:18

het zijn oRciari's he :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jan 2012, 17:18

Beetje water of andere vloeistof op t rubber leggen.. kap rustig dichtdrukken .. kap weer open en kijken of er gestempeld is :D
Nee? Dan de rand verhogen.. ik heb kleine stukjes verhoogd.. heb dus alleen die kier links nog maar daat gaat dus een spons in :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2012, 17:31

Heb ook het Alta luchtfilter zitten compleet icm bak / siliconen slang en tevens Orciari's.

Nooit problemen met merkbaar vermogensverlies oid.
Al is hij in de winter wat "fitter" dan in de zomer, maar dat is echt heel minimaal merkbaar (en tevens geldt dit voor alle R53's)
Zal bij mij een pk of 5 a 10 schelen denk ik.
Op die 230 pk zeg ik dan maar: jammer dan ;)
Hou er een leuk geluid aan over!

Heb trouwens ook nog een RAM scoop, komt wat meer koele lucht onder de kap tijdens lekker doorrijden! ;)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Misjul
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 jan 2012, 17:41

ga dat met dat stempelen eens proberen, ben ook maar begonnen aan een deksel te fabriceren... easy job:), kan ik altijd kijken of ik verschil merk.

Als er merkbaar verschil is zal ik ze gaan produceren in grote oplage haha.. nee..

Denken jullie dat een deksel beter is of het ophogen van de rubber(in principe met deksel dicht op de kap is weer ïets minder ruimte" natuurlijk waarin de filter zich dan bevindt, maar zal wel te verwaarlozen zijn...??
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jan 2012, 18:55

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.. als je dan een deksel maakt.. dan wel van plexiglas toch? ;) hahaha

Maar voordeel van Alta is dat deze gebruik maakt van de "ram-scoop" van het originele deel.. dus dan komt er altijd verse lucht, ook tijdens te rijden :)
De ruimte wordt niet kleiner voor t filter.. Want normaal moet alles afsluiten door de motorkap.. nu maakt jij een eigen kap..
Bij een ALTA is je hele achterwand al weg dus komt genoeg lucht bij t filter ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

10 dec 2012, 13:25

Waar heb je deze vandaan, en wat is de kostprijs ervan. want wil er ook graag een gaan bestellen.
Berthil schreef:Bij de Cooper S moet je voor een Cold Air Intake gaan, anders komt de warme lucht van je motorruimte weer in de compressor. De motorruimte van de Cooper S heeft een hogere temperatuur dan de Cooper.

Ik heb die van GTT er in zitten, bevalt goed al heb ik geen vermogenswinst gevoeld maar wel een mooier geluid.

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2012, 13:45

koopman schreef:Waar heb je deze vandaan, en wat is de kostprijs ervan. want wil er ook graag een gaan bestellen.
Berthil schreef:Bij de Cooper S moet je voor een Cold Air Intake gaan, anders komt de warme lucht van je motorruimte weer in de compressor. De motorruimte van de Cooper S heeft een hogere temperatuur dan de Cooper.

Ik heb die van GTT er in zitten, bevalt goed al heb ik geen vermogenswinst gevoeld maar wel een mooier geluid.

Afbeelding
Google al geprobeerd? :lol:

http://www.gtt.uk.com/parts1.asp
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder

10 dec 2012, 13:55

weet dat hij daar te krijgen is en heb met hun gebeld maar ze vragen 100 pond aan verzend kosten en dat vindt ik veel te veel.
BMX schreef:
koopman schreef:Waar heb je deze vandaan, en wat is de kostprijs ervan. want wil er ook graag een gaan bestellen.

Afbeelding
Google al geprobeerd? :lol:

http://www.gtt.uk.com/parts1.asp
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2012, 14:19

HUH?
Ik heb pas voor een groter paket iets van 5POND betaald :s
Miss even verder kijken naar een andere kit?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”