18 maart MINI rit!! :D plaats hier je pics en comments!!

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

19 mar 2007, 11:04

Ik had gisteravond toen ik thuis kwam geen zin meer om te posten.
Het was een top dag. Veel nieuwe gezichten gezien, maar ook oude bekende.
Geweldig om plein 13 op te rijden en zoveel MINI's bij elkaar te zien 8)
Jammer dat ik niet iedereen had geproken, maar met zo'n grote groep is dit niet echt te doen.
De rit was super opgezet met veel afwisseling. Ondanks de harde (koude) wind toch erg mooi weer gehad. De hele ochtend was er alleen maar regen, maar gelukkig was het net op tijd gestopt.
De start duurde wel even, maar daarna lekker met een klein groepje doorgereden. Wel vervelend voor de mensen die zolang bij de Mac had moeten wachten tot de laatste groep er eindelijk was :)
De Griek was erg lekker, vooral na zo'n dag. Nog gezellig nakletsten over de rit etc.
Helaas heb ik zelf heel weinig foto's gemaakt dus ik ben benieuwd naar jullie foto's en filmpjes.

@Smousje en Paul, bedankt voor het navigeren :)
@èrcé, bedankt voor je DVD

En natuurlijk Kaj, Ida en Coen bedankt voor deze geweldige dag. Was erg goed georganiseerd :-))
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

19 mar 2007, 12:39

Ook wij hebben een geweldig leuke dag gehad ! :D

Hulde aan de organisatie. :-)) :dansen

Zal vanavond de weinige foto's die ik heb uploaden.

Grtz,
Rob
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

19 mar 2007, 12:42

CooperS-lightningblue schreef:De vierde prijs (voor degene met de op 2 na minste fouten en de tikkelvraag, een Dunlop-sporttas én MINI-broodtoaster:
Pretty Cooper!

Alstublieft. :wink:

@Floris je foto's komen eraan!!!
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2007, 13:29

Wij waren ook pas rond 22.15 thuis en was helemaal afgebrand. Daarom nu mijn verslag. Allereerst naar nexus gereden om samen op te rijden naar Breda naar het eerste punt. Onderweg heerlijk lopen kloten met de walkie talkies omdat de batterijen niet goed functioneerden. Even gestopt bij een tankstation maar deze bleek aan een verbouwing onderhevig te zijn. :mrgreen:

Weer op weg liet Nexus mij even zien dat zijn nieuwe banden in de regen veel beter waren dan mijn standaard runflats band. Samen lekker op tijd aangekomen bij de mac waar de eerste mini's zich al verzameld hadden.
Na een bakkie chocomelk zijn we naar Bergen op zoom gereden waar al veel mini's een opwachting stonden te maken.

Zag er echt heel leuk uit. Na wat gesprekken gevoerd te hebben met nieuwe mensen en bekenden werd de aanvang van de rit gedaan. Ineens was er een file ;) raar met 49 mini's :D
Kaj,ida en coen stonden roadbooks en goodies uit te delen. Tevens was de redbull mini ook weer van de partij. Deze zorgde ervoor dat het suikergehalte op pijl bleef.

Even gewacht op Paul en nexus en de rit was begonnen! Later was er weer een zwikkie mini's bijgekomen en hiermee hebben we de rit gereden. Zaten leuke bezienswaardigheden in zoals een bunker en een mooie kerk met een te hoge oprit. De wegen waren erg afwisselend en leuk om te sturen!

Bij een tussenstop lekker friet en 2 meesterkroketten gegeten met op de achtergrond lekker een haardvuurtje. Water en vuur waren dus op deze dag gebundeld! Na het lange wachten op de goede bestelling van yogabear, toch maar aanvang gemaakt met het tweede gedeelte van de rit. Deze was wederom weer goed.
Toch waren we ergens de weg kwijt geraakt,want kreeg rond een bepaalde tijd een Coen aan de telefoon waar we ergens zaten. Inmiddels waren we in een nieuwbouwwijk beland en Coen vertelde ons dat we naar Plein 13 moesten komen. Zo gezegd zo gedaan. Er stond nog 1 mini en wij maar denken dat we de eerst waren :mrgreen: (eerste van de allerlaatste :) )

Bij de macdonalds even de prijsuitreiking meegemaakt, en daarna op naar de griek! Hier waren de eerste 6 verdiepingen voor de club gereserveerd. Na een goed soepje en lekker vlees iedereen gedag gezegd en met maaij, coen en johannes huiswaarts gereden.

Al met al is het een zeer goed geslaagde dag geweest! Daarom een 9+ voor de organisatoren van deze rit!
Foto's zal ik uploaden in mijn gallery.

Kaj; wat mij betreft mag school je de studiepunten dubbel toekennen, want het was grandioos!
Ida en Coen; ook zeer knap wat jullie gepresteerd hebben! ook een dikke pluim voor jullie!

Toch wel fijn dat paul beloofd heeft om met zijn mequiarspakket de poetsdag bij Hbest komen te versterken :mrgreen: :mrgreen: Anders wordt er een dependance op in Breda geopend 8) 8)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

19 mar 2007, 16:02

kwiebje schreef:Anders wordt er een dependance in Breda geopend 8) 8)
:mrgreen:
Robby
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 mar 2007, 16:25

het was echt super gave dag! echt heel veel gave mini's..
ook de route was perfect uitgestippelt! :D voor nou en nog is zou ik zegge;)
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2007, 16:31

Zo ik had gisteren ook geen zin meer om iets te schrijven :(

De dag was helemaal geweldig we hebben veel gelachen onderweg en ook veel gezien aan mooie plakken dus Ida,Coen en Kaj ik vond het helemaal geweldig :P
Vond jammer dat ik er niet bij kon zijn met de prijsuitreiking en het eten bij de Griek dus volgende keer beter :wink:

Heb mijn ogen weer goed uit gekeken op het Plein zeg :-PP en ik heb mijn PW ook weer even kunnen zien 8) Emillio ziet er goed uit hoor je hebt lak genoeg :wink: en leuk je nu naar een jaar eens gesproken te hebben :mrgreen:

Zo op naar volgend jaar dan maar weer he :P :P
serghe
One wheel wonder
One wheel wonder

19 mar 2007, 16:38

Hallo belgie hier (eat)
Dit was de eerste keer dat ik naar een meeting kwam.
En moet zeggen ik heb een erg leuke dag gehad.
De trip was goed georganiseerd en uitgewerkt dankzij Ida, Coen en Kaj :-))
Ik vond het wel spijtig dat ik de prijsuitrijking niet heb kunnen meemaken,
want mijn navigator(mijn zus) moest om half zes weer in het belgielandje zijn.
Dit was wel voor herhaling vatbaar, als het natuurlijk niet te ver van ons landje plaatsvindt natuurlijk.
groetjes serge,
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2007, 17:25

hey serghe, volgende keer kunnen wij misschien ook al ergens afspreken, dan is de rit vanuit belgie misschien minder "eenzaam"
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

Een verslagje...van die lichtblauwe Mini One...

19 mar 2007, 17:34

Een nieuwe uitdaging, een tocht met Mini’s.

Sinds ik in een Mini rijd, kom ik op een forum met mede – Mini – rijders. En deze hadden een tocht georganiseerd, en nodigden me uit om ook te komen. Omdat alles eens de eerste keer moet zijn, nam ik de uitnodiging aan. En gisteren (18 maart ’07) was het zover.

Rond 9.00 vertrokken een vriendin en ik naar de eerste verzamelplaats, de McDonalds in Dordrecht. Toen we daar aankwamen, stonden er nog 2 Mini’s. En niet veel later kwam er nog ééntje aan. Met deze mensen zijn we naar binnen gegaan…en hebben we de anderen gezien.

Rond 10.00 werd de groep wat uitgebreidt, doordat er wat Mini’s erbij kwamen die zich verzameld hadden bij de Texaco aan de A13. Met z’n allen reden we door naar Bergen op Zoom. Zo in een treintje was Plein 13 wel erg makkelijk te vinden.

Op Plein 13 werd gewacht tot de groep compleet was. Helaas was het weer niet al te best, en duurde dit vrij lang. Ook omdat ik verder niemand kende…een aantal van gezicht van de Mac in Dordrecht…dat was alles. En het showen van een Mini is gewoon niets voor mij. Ik rijd graag Mini, maar mis dan toch weer die ‘Mini – leefstijl’.

Tegen 11.30 vertrokken we dan voor de tocht. Ik vertrok als één van de eersten. We kregen een ‘Goodie Bag’, die goed gevuld was met vanalles. En we kregen een route – boek, en een schildje dat je meedeed aan de ‘1e New meets Incredibly New’ tocht. Ook nog wat blikjes Red Bull kregen we mee, terwijl ik helemaal geen Red Bull drink…

Nadat we eerst een klein foutje maakte bij het lezen van het boek…gingen we op weg. We besloten om onze eigen weg te gaan, en niet echt op de anderen te letten. We zagen al gauw wat Mini’s in de fout gaan door een rotonde ¾ te nemen, terwijl je rechtdoor moest. Ook deden we rustig aan…en lazen we alles op ons gemakkie.

Steeds bij een vraag zag je wat Mini’s en dit was een bevestiging dat je toch goed ging. Bij het huis van de ‘Paardenhoofd’ vond ik het wel verdacht rustig, maar ach. Later zagen we dus Mini’s terug rijden om de vraag te beantwoorden.

Af en toe hebben we wat Mini’s doorgelaten, omdat we dan een trein Miní’s leidden en sommigen reden gewoon sneller dan ons. We maakten een klein foutje door het boek toch niet goed genoeg te lezen…hierdoor kon een Gele Mini zien wat er wel moest gebeuren. Maar uiteindelijk hadden we een mooie tocht door het landschap van Zeeland.

Helaas stond er zeer veel wind, dus was het niet prettig om buiten te lopen. Bij de Oosterschelde was het wel erg mooi! Alleen was het sneu dat iemand van de weg was geblazen met een aanhanger.

Halverwege hadden we trek in een kop thee…en bij het restaurant wat we tegenkwamen zijn we gestopt. Dit punt bleek ook verwerkt te zijn in de route, en dus zaten er meer Mini – rijders. Bij dit restaurant besloten we te genieten van een “Apfelstrudel” met een kop thee. Uiteindelijk hebben we daar ruim een half uur gezeten. Toen wij wegreden, bleken er nog mensen aan te komen. Dit gaf ons al te denken voor het eindpunt.

Vol goede moed zijn we verder gegaan. Tot punt 44 / 45 in het routeboek. We hadden het eerst goed, maar halverwege de weg begonnen we te twijfelen. Wij zijn terug gereden en hebben de andere optie uitgetest…maar dat klopte niet met de afstanden in het boek. Weer terug naar punt 44 /45 en nog eens goed lezen. Er stond “Rijksweg oversteken”. Maar de parallelweg heet OOK Rijksweg. Dus moet er NIET op gaan rijden, wat we dus deden. Dus toch weer de eerste route opgepakt, en de tekening van punt 46 kwam overeen. Dus zaten we goed!

Bij Moerstraten was er een kleine verwarring tussen ons, maar door een mooie combinatie van oplettenheid, zaten we direct goed. Ook hier zagen we Mini’s weer terug rijden.

Tot aan Bergen op Zoom ging het goed. Maar het laatste stukje ging niet zoals het hoorde. Ergens klopte er iets niet…of mijn dagteller of het boek…maar plots reden we midden in een woonwijk. Dit was het begin van een tocht door Bergen op Zoom. We hebben het stratenboek er meerdere malen bij moeten pakken…maar uiteindelijk kwamen we weer bij Plein 13. Eerst nog aan de verkeerde kant. Dan zie je een hoop Mini’s staan én jij kan er niet opkomen…

Daarna moesten we naar de McDonalds in Bergen op Zoom. En daar ging het helemaal verkeerd. We sloegen te laat naar links af en hebben weer een groot gedeelte van Bergen op Zoom gezien. Uiteindelijk besloten we terug te keren naar Plein 13…wat ook weer een opgave was…en dan met andere Mini’s naar de Mac te rijden.

Bij de Mac was het wachten en wachten. Uiteindelijk besloten om even beneden te kijken, wij zaten boven…en bleek een deel weer weg te zijn. We hebben daar een happie gegeten en zijn weer naar huis gereden.

De tocht had schitterend weer…veel wind en een lekker zonnetje. Op weg naar huis reden we door verschillende hagelbuien.

We hebben ons zeker vermaakt. Alleen het vertrekken vond ik erg lang duren. Ik kende niemand, en een Mini is een Mini. De één is wat mooier dan de ander, maar ik had geen behoefte om iedere Mini uitgebreid te bekijken.

Ook het uitdelen van de spullen had misschien wat meer verdeeld kunnen worden. Nu moest je wachten totdat je schild kreeg…dat had al eerder gekund. Ook het routeboek of vragen hadden eerder uitgedeeld kunnen worden. Nu kreeg je alles tegelijk…De goodiebag heb ik eerst even op de achterbank gegooid om niet nog meer vertraging te veroorzaken. Later hebben we die eens bekeken…

Het eindpunt was nu weer op Plein 13, ik denk dat het beter was om direct bij de Mac te eindigen. Dan hadden we niet 2x door Bergen op Zoom moeten rijden.

Voor mij was het wel een gaaf gezicht om zoveel Mini’s te zien rijden bij elkaar in de buurt. Die treintjes van Mini’s was wel heel leuk om te zien in je spiegels…

Het was echt een geslaagde dag, en mocht er nog eens een leuke puzzeltocht of zo iets voorkomen…dan ga ik wel weer mee!

Dit komt ook op mijn weblog te staan...

En ik heb welgetelt 1 foto van mijn wagentje gemaakt...en tot mijn verbazing is mijn wagen hier nog niet gespot. (Zoals al gezegd, wel op de voorkant van het route boek)
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

19 mar 2007, 18:10

Ook ik wil natuurlijk de organisatie van de rit bedanken voor de ontzettend leuke route.
Gisteravond te "brak" om nog een verhaaltje te schrijven, dus nu maar in een wat meer uitgeruste stemming.

Onderweg naar Bergen op Zoom heel veel regen gezien, dat voorspelde weinig goeds voor de rest van de dag. Verzamelen op Plein 13, echt onzettend veel MINI's, super! Gelukkig was het ondertussen wel droog geworden. Hoop nieuwe gezichten, hoop oude bekenden, maar vooral veel mooie en nog mooiere MINI's.
De rit was in een mooie omgeving, de vragen op handige plekken. Paar leuke instinkers in de beschrijvingen. De instinker bij punt 48 ofzo, was uitermate goed. De inwoners van De Heen hebben o.a. Indi Blue een aantal keren voorbij zien tuffen... Uiteindelijk toch maar gebeld met Kay. "Ja hoor jullie zitten op de goede weg...."
Uiteindelijk de juiste richting gevonden, en de rit verder af kunnen maken tot het eindpunt. Daarna nog een stukje door BoZ naar de Mac. Uitstappen kostte bijna een deur, wat een straf windje stond er. Daarna wachten op de "verdwaalde" prijzen... Ondertussen wel een gezellig babbeltje met de Zeeuwse en Belgische MINI-vrienden gemaakt. Helaas vertrokken er alweer mensen voor de uitreiking.

Na de prijsuitreiking nog mee naar de Griek Delphi. Geluisterd naar de geweldige belevenissen (lees hilarisch momenten) van de classic mini van Wendy. En uiteraard ook zeer smakelijk gegeten.

Wat mij betreft een zeer geslaagde dag, veel lol beleefd!! Op naar the second edition!

(shakeit)
iDarkDesign
Transformer

Re: Een verslagje...van die lichtblauwe Mini One...

19 mar 2007, 18:24

YvonneB schreef:Het was echt een geslaagde dag, en mocht er nog eens een leuke puzzeltocht of zo iets voorkomen…dan ga ik wel weer mee!
Geen puzzeltocht, wel MINI's! 22 april, MINI's voor KIKA! http://www.newminiclub.nl/kika.php

iDD
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2007, 18:45

Erg mooie route Coen, Kaj en Ida!! Minipoeper en ik hebben genoten van het rijden en van de vele dikke MINI's! Bijna de hele rit met een vast groepje gereden: Maaij, TBL, Nexus, Kwiebje, Floris van Dam en Paul in de Blont-007. Bedankt voor het organiseren!

Bij deze mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henkietenk op 19 mar 2007, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2007, 18:46

Feuteus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daantje
Be Mini
Be Mini

19 mar 2007, 18:48

Hoihoi,

Na verschillende meetings meegemaakt te hebben met mijn andere gemotoriseerde hobbies, was dit mijn eerste NEW Mini meeting. Hoewel ik zelf de puzzeltocht niet heb meegereden vond ik het toch zeer de moeite waard om even een kijkje te nemen!

Voldoende mooie Mini's gezien die mij zeker een idee hebben gegeven hoe ik mijn nu nog standaard Mini een beetje kan veranderen.

Zeker dat openluchtfilter (pipercross) die een jongen met een mooie Parklane mij liet horen, is een zekere optie.

Groeten en tot de volgende keer

Terug naar “Afterparty”