Mclain Gaat voor Cooper S
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
In plaats van het originele dubbelmassa-vliegwiel af te draaien zou ik gewoon een lichtere van Fidanza oid nemen. Als een Quaife je te duur wordt zou je OBX kunnen overwegen, dat is gewoon een replica...
- Mclain
- Nieuwsgierig
Bericht
STOF STOF STOF eraf trekken 
Het project heeft alles behalve stil gelegen. Het is alleen een dikke vette koe geworden, aangezien er zooooo veel dingen bij zijn gekomen
We zijn bezig geweest aan de cillinderkop en de uitlaat kleppen zijn gewoon te klein. Deze staan niet in ratio met de inlaat zoals wij dat graag willen zien.
Daarbij was ons tooltje voor multiangle klepzittingen te maken wat te groot, dus daar is een kleinere voor besteld. Wel hebben we nog wat mogelijke winst gevonden in de verbrandingskamer met het testen.
Maar de kop krijgt dus grotere kleppen, namelijk 25.5mm Iconel kleppen.
Daarnaast beviel me de ciilinderwand niet helemaal na het hohnen. En aangezien ik nieuwe zuiger veren wilde hebben, hebben we dus hebben besloten het blok op te boren naar een overmaat. Hier horen wel andere zuigers bij. Hier zijn dus een setje Wiseco zuigers voor besteld.
Aangezien het blok dan al aardig wat potentie krijgt, en dat gegarandeerd gebruikt gaat worden, moet er natuurlijk ook iets aan de sterkte gedaan worden.
Dus ACL lagers zijn besteld voor de drijfstangen. Maar ja... Die drijfstangen gaan straks wel een zware taak krijgen. Dus heb ik daar een setje H-beam drijfstangen voor besteld met ARP bouten(heb dus straks een setje over
)
Om het vermogen straks op de weg te krijgen, hebben we meer grip nodig.. Dus hebben we gekozen voor een torsen sper van OBX.
Omdat we een beetje de limieten gaan opzoeken met het blok, moet de basis goed zijn Dus voor Voor het uitboren straks, willen we het beste van het beste. Dus moet er geboord worden met een Torque Plaat erop.
Enige wat ik nu nog ben aan het zoeken zijn goede hoofdlagers, maar tot nu toe alleen nog maar OEM gevonden voor 350 euro ofzo.. Belachelijk.
Dus we zijn ermee bezig
..

Het project heeft alles behalve stil gelegen. Het is alleen een dikke vette koe geworden, aangezien er zooooo veel dingen bij zijn gekomen

We zijn bezig geweest aan de cillinderkop en de uitlaat kleppen zijn gewoon te klein. Deze staan niet in ratio met de inlaat zoals wij dat graag willen zien.
Daarbij was ons tooltje voor multiangle klepzittingen te maken wat te groot, dus daar is een kleinere voor besteld. Wel hebben we nog wat mogelijke winst gevonden in de verbrandingskamer met het testen.
Maar de kop krijgt dus grotere kleppen, namelijk 25.5mm Iconel kleppen.
Daarnaast beviel me de ciilinderwand niet helemaal na het hohnen. En aangezien ik nieuwe zuiger veren wilde hebben, hebben we dus hebben besloten het blok op te boren naar een overmaat. Hier horen wel andere zuigers bij. Hier zijn dus een setje Wiseco zuigers voor besteld.
Aangezien het blok dan al aardig wat potentie krijgt, en dat gegarandeerd gebruikt gaat worden, moet er natuurlijk ook iets aan de sterkte gedaan worden.
Dus ACL lagers zijn besteld voor de drijfstangen. Maar ja... Die drijfstangen gaan straks wel een zware taak krijgen. Dus heb ik daar een setje H-beam drijfstangen voor besteld met ARP bouten(heb dus straks een setje over

Om het vermogen straks op de weg te krijgen, hebben we meer grip nodig.. Dus hebben we gekozen voor een torsen sper van OBX.
Omdat we een beetje de limieten gaan opzoeken met het blok, moet de basis goed zijn Dus voor Voor het uitboren straks, willen we het beste van het beste. Dus moet er geboord worden met een Torque Plaat erop.
Enige wat ik nu nog ben aan het zoeken zijn goede hoofdlagers, maar tot nu toe alleen nog maar OEM gevonden voor 350 euro ofzo.. Belachelijk.
Dus we zijn ermee bezig

if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Onze sponsors