
Martijn's Coopertje (covermodel P185)
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Daarstraks de auto uit laten lijnen door iemand die ik daar goed mee vertrouw, heerlijk om dat door een vakman te laten doen. Wat minder camber aan de achterkant (voor zover dat mogelijk was qua sporing, die mee verandert) en de sporing aan de voorkant neutraal gezet. Allemaal weer net wat scherper en agressiever, zonder onbruikbaar te worden op straat.
Voorkant (l/r)
camber: -2°10' / -2°14'
toe: 0°03' / 0°03'
Achterkant (l/r)
camber: -3°22' / -2°44'
toe: 0°10 / 0°10
Ik zou liever nog een stuk minder camber aan de achterkant hebben, -1°30' om precies te zijn, maar dat wil niet op een <7/2004 met maar 1 set instelbare links en op mijn rijhoogte. Minder camber dan dit en de sporing komt teveel naar buiten. Daarvoor moet ik eerst de nieuwe draagarmen monteren, en denk dat ik dan meteen de bovenste links vervang door verstelbare.
Toen leek het me een goed idee om een paar foto's te maken, ik ben nu net weer ontdooit...

Snowy by MartijnKoevoets, on Flickr

Snowy by MartijnKoevoets, on Flickr

Snowy by MartijnKoevoets, on Flickr
Voorkant (l/r)
camber: -2°10' / -2°14'
toe: 0°03' / 0°03'
Achterkant (l/r)
camber: -3°22' / -2°44'
toe: 0°10 / 0°10
Ik zou liever nog een stuk minder camber aan de achterkant hebben, -1°30' om precies te zijn, maar dat wil niet op een <7/2004 met maar 1 set instelbare links en op mijn rijhoogte. Minder camber dan dit en de sporing komt teveel naar buiten. Daarvoor moet ik eerst de nieuwe draagarmen monteren, en denk dat ik dan meteen de bovenste links vervang door verstelbare.
Toen leek het me een goed idee om een paar foto's te maken, ik ben nu net weer ontdooit...


Snowy by MartijnKoevoets, on Flickr

Snowy by MartijnKoevoets, on Flickr

Snowy by MartijnKoevoets, on Flickr
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 dec 2012, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
maaruh.. sneeuw??
Ik wil ook!
Ik wil ook!

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Hoe snel je door een bocht gaat heeft niets te maken met vermogen. Heb me circuitlicentie gehaald met de motor. En de instructeur waar ik les van had reed met een motor met 90 pk iedereen het snot voor de ogen die ruim het dubbele aan vermogen hadden. Hard recht uit is geen kunst maar controle in de bochten des te meer. En een groot hart natuurlijk een auto of motor kan meer dan de meeste er ooit uit kunnen halen. qua snelheid dan.
Zeg niet dat ik nou zo'n goede coureur ben echt niet. Maar weet wel waar me grens ligt
Zeg niet dat ik nou zo'n goede coureur ben echt niet. Maar weet wel waar me grens ligt

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Ja en nee. Er is natuurlijk wel een grens, op dezelfde motor met 37pk had ook de instructeur het toch wat lastiger gehad. Ik weet ook met de 116pk van een Coopertje een hoop plezier te beleven, maar ben zo langzamerhand toch wel aan wat meer toe. Maar dat is voorlopig nog even niet aan de orde... 

- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Tuurlijk kan je een hoop plezier hebben van je cooper. Just have fun. Je auto ziet er mooi uit 


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Vond de sporing voor nu toch belangrijker om goed te hebben.
Kun je nagaan, het was zelfs nog iets meer...Wilcoos schreef:Achter camber is wel erg negatief inderdaad.

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Bericht
Gave plaatjes , dikke mini
Als ik jouw pics zie moet ik steeds weer aan mijn ex coopertje denken ..
Blijft mooi dat P.S


Als ik jouw pics zie moet ik steeds weer aan mijn ex coopertje denken ..
Blijft mooi dat P.S

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Onze sponsors