Ik wil graag de koplampsproeiers uitschakelen van mijn R53 Cooper S.
Nu heb ik gehoord dat ze wel moeten werken voor de APK, dus het lijkt mij nu het handigste om de
zekering eruit te halen die nodig is voor de sproeiers.
Weet iemand welke zekering dit is en waar ik de box kan vinden?
(De reden van het uitschakelen is dat als ik achter iemand rijd en die dingen gaan aan, dat het lijkt alsof ik loop te seinen/knipperen naar de voorganger. Hoogst irritant. Een 2e reden is de troep die het geeft op de motorkap)
Mochten mijn lampen nou echt snel vies worden, kan ik hem altijd weer inschakelen.
R53 Cooper S, zekering koplamsproeiers, waar?
- BitPiXL
- One wheel wonder
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
F25 is de zekering (30A een groene) voor de pomp van de koplampsproeier
En waar die zit, klik dan op de link hieronder.
Zekeringkast bestuurderskant
Maar als je xenon hebt, dan is het voor je tegenliggers wel prettig dat je de koplamp kunt reinigen. Door de hoge lichtopbrengst en troep op het glas kun je raar diffuus licht krijgen (en verblinden van je tegenligger).
En waar die zit, klik dan op de link hieronder.
Zekeringkast bestuurderskant
Maar als je xenon hebt, dan is het voor je tegenliggers wel prettig dat je de koplamp kunt reinigen. Door de hoge lichtopbrengst en troep op het glas kun je raar diffuus licht krijgen (en verblinden van je tegenligger).
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En pompje droog laten lopen, werkt wel maar is minder goed. Het relais eruit halen, of stekker van het pompje zijn de betere oplossingen.
Zekering F25 is een 30 Ampère (30A) zekering, groen van kleur....BitPiXL schreef:Kan ik dan het beste F25 en 30A eruit halen?
Ik had ook ergens gelezen dat als je hem leeg maakt, de pomp nog steeds elke keer werkt, wat niet zo goed voor de pomp is.

En pompje droog laten lopen, werkt wel maar is minder goed. Het relais eruit halen, of stekker van het pompje zijn de betere oplossingen.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Het nadeel van leeg reservoir aanhouden is ook dat die gele lamp steeds maar weer uitgebreid knippert elke keer als je het contact aanzet.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors