De garantie heb je geen ruk aan . Niet bij externe leveranciers maar ook niet bij Mini JCW-kits enzo. Garantie heb je alleen wat aan over de auto, zoals die af-fabriek de lopende band in Oxford kwam afrollen (dus zonder enige aanpassingen of het nu OEM of andere merken is).
Dus indien tunen gewoon weten dat je zelf het risico neemt.
Maar het gaat over de ervaringen, niet over de garantie.
Ervaringen software tuning R56/55 Cooper S
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
nee hoor, over OEM accessoires (dus niet af fabriek maar door de dealer gemonteerd ) heb je gewoon garantie. Alles wat OEM is heb je garantie op.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
totdat je het zelf installeert.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Klopt wat hierboven gezegd wordt door Mushrop, heb net een coupe gekocht en daar zit een aardige lijst op van OEM en fabrieks opties zijn wel door de dealer gemonteerd. Maar ze staan stuk voor stuk vermeld op de factuur en ik heb er naar gevraagd bij aflevering en op alles wat op de factuur staat heb je garantie want dat is door de dealer geleverd dus daar is de garantie van op toepassing

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Om hier even op terug te komen, de problemen die ik had kwamen door een lambdasensor en inderdaad dus niet door de tuning. Dus ik ben onveranderd enthousiast over BR Performance.frankie schreef:Met de tuning an sich eigenlijk geen slechte ervaringen. Power is top, dat het onder de sportknop zit ook. Na de tuning geen verhoogd olieverbruik. Ik heb een vrij rustige rijstijl waarbij ik af en toe door stamp. Nooit last gehad van roeten, inhouden, pingelen of iets dergelijks. Rijdt gewoon lekker soepel.
De tijd die ze nemen met tunen geeft ook vertrouwen, uitvoerig op de rollenbank, testrit etc. Je kunt nog wat persoonlijke wensen opgeven als het je bijvoorbeeld meer gaat om koppel in het middengebied of echt topvermogen, daar kunnen ze op programmeren.
Maar goed, ik heb natuurlijk wat probleempjes nu, hoewel ik zelf denk dat het niks met de software te maken heeft. Vandaag gaan de injectoren eruit om schoongemaakt en getest te worden. Dan zullen we zien of dat helpt.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi zo en nuttige aanvulling. Ik ben, wéér, trots op je.
MINI Dubman '07 PureSilver

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
En wat als je lambda er de geest aan geeft, of één van de twee brandstofpompen, injector defect?
EGT is idd ook een parameter dat de motor te arm loopt.
Ik vind oliedruk ook belangrijk, BMW blijkbaar niet, evenals temp. Ik vind het maar armoedig dat die info niet te zien is.frankie schreef:Geen oliedruk lijkt me voor íedereen belangrijk om te weten dat is niet specifiek afhankelijk van wel of geen tuning. En bij een goeie tuner hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken om een eventueel verkeerde AFR.....
En wat als je lambda er de geest aan geeft, of één van de twee brandstofpompen, injector defect?
EGT is idd ook een parameter dat de motor te arm loopt.
- 2Kaatjes
- Be Mini
Bericht
Ervaringen software tuning R56/55 Cooper S - aanvullende vra
O.K. wat erachteraan hobbelend, lees ik dit hele stuk nadat ik me afvroeg of zo'n tuning de wat onregelmatig loop onderin de toeren weghaalt?
We hebben onze Clubster S nu 1,5 maand en ik merk dat ik graag iets zou willen (laten doen) aan het wat inhouden/onregelmatig lopen bij het optrekken, dus onderin.
Mijn idee is om tuning bij de dealer te laten doen ivv een JCW kit. Kost wat meer, maar ga dan liever op `zeker' ivm garantie.
Ben benieuwd of dit de truc doet......
Wil echter geen €2000,- over de brug gooien als dit niets doet aan de loop onderin.
Heel eerlijk haal ik dat ook niet echt uit dit topic en vond ik zo snel geen ander wat aansluit.
Ben benieuwd naar jullie reacties, maar vooral ervaringen.
THANX!
We hebben onze Clubster S nu 1,5 maand en ik merk dat ik graag iets zou willen (laten doen) aan het wat inhouden/onregelmatig lopen bij het optrekken, dus onderin.
Mijn idee is om tuning bij de dealer te laten doen ivv een JCW kit. Kost wat meer, maar ga dan liever op `zeker' ivm garantie.
Ben benieuwd of dit de truc doet......
Wil echter geen €2000,- over de brug gooien als dit niets doet aan de loop onderin.
Heel eerlijk haal ik dat ook niet echt uit dit topic en vond ik zo snel geen ander wat aansluit.
Ben benieuwd naar jullie reacties, maar vooral ervaringen.
THANX!
Lucky 7 

- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Ervaringen software tuning R56/55 Cooper S
Voordeel van het JCW pakket is dat je garantie krijgt en er natuurlijk een ander (lees sterker) spruitstuk bij zit, luchtfilter, uitlaat en software tuning.
Ik zou het persoonlijk niet doen, maar gewoon een goede tuner er naar laten lijken en de software zodanig laten aanpassen dat je icm met wat andere zaken zoals, in en uitlaat traject, IC de boel met genoeg marge laat afstellen en zodanig dat je merkbaar een beter rijdende S krijgt.
Succes!!

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar gewoon een goede tuner er naar laten lijken en de software zodanig laten aanpassen dat je icm met wat andere zaken zoals, in en uitlaat traject, IC de boel met genoeg marge laat afstellen en zodanig dat je merkbaar een beter rijdende S krijgt.
Succes!!

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Ervaringen software tuning R56/55 Cooper S
onregelmatig lopen laag in toeren los je niet op met software want origineel hoort die ook vloeiend te lopen en zal dus een andere oorzaak hebben en zou is beginnen met nieuwe bougies.
Onze sponsors