Stationair lopen op 3 cylinders

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Silver
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Beek Lb.
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2011, 22:21

Stationair lopen op 3 cylinders

25 dec 2012, 14:47

Ik heb naar het zich laat aanzien de auto en dus ook de problemen gekocht van PeSaMini. Dit betekent dat de cooper uit 2002 wanneer deze even stationair loopt overgaat op 3 cylinders. Ik heb ondertussen een obd scan gekocht en de fout uitgelezen: geen vonk op cylinder 4 (p0304)
Ik heb gisteren de benzine injecteurs verwisseld van cylinder 3 en 4, maar geen verschil( fout is niet overgegaan naar cylinder 3)
Wie kan mij hiermee verder helpen?
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

25 dec 2012, 15:04

Bougie, bougie kabel, bobine.

Suc6,

Ron.
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

25 dec 2012, 16:51

Geen vonk betekend inderdaad eerst kijken naar :
Bougie kabel 4e cyl
Bougie 4e cyl
Bobine

In ieder geval heeft het niets met de injector te maken.

Gr Roy
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

25 dec 2012, 17:22

en als je echt pech hebt,foute aansturing vanuit de ECU :cry:
die moet dan vervangen worden en dat is een heel duur grapje.

been there :roll:
succes !
Silver
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Beek Lb.
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2011, 22:21

25 dec 2012, 22:32

Bobine, bougie en bougiekabels zijn al vervangen, helaas geen resultaat. Weet wel niet of er veel kwaliteit verschil in zit, had de 1e 3 maanden na het vervangen van de bougiekabels geen problemen, is nu echter weer terug, wil nog de bougiekabels van cyl. 3 en 4 verplaatsen evenals de bougies om te kijken of het hier aan ligt.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

26 dec 2012, 14:17

Ik ben zelf Automonteur en heb zelf bij een Cooper ongeveer het zelfde mee gemaakt

Liep ook stationair op 3 poten toen ook bobine vervangen zonder resultaat
bleek er een verbrande uitlaat klep te zijn,

dus mijn advies als je de bobine + Bougies en kabels heb vervangen zou ik toch maar eens Compressie meten want dan kan je snel uitsluiten of je geen compressie verliezen heb bij je kleppen enz

gr. Manick
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 dec 2012, 16:35

Als je idd een hoge kilometerstand heb kan je ook behoorlijk versleten klepzittingen hebben en dan verbranden je kleppen.....

Maar ik zie dat het een cooper 2002 is vandaar de vraag je kilometerstand
burn rubber not your soul

Afbeelding
Silver
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Beek Lb.
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2011, 22:21

31 dec 2012, 15:40

compressietest vandaag gedaan: cylinder 4 heeft maar de helft aan druk als de overige 3 cylinders. Volgende stap wodr waarschijnlijk een lektest laten uitvoeren om vast te stellen waar het lek zit.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

31 dec 2012, 16:15

Silver schreef:compressietest vandaag gedaan: cylinder 4 heeft maar de helft aan druk als de overige 3 cylinders. Volgende stap wodr waarschijnlijk een lektest laten uitvoeren om vast te stellen waar het lek zit.
wat is je kilometer stand....... als je tegen de 2ton loopt kan het KZS(klepzittingslijtage) zijn of gewoon koppakking scheur
burn rubber not your soul

Afbeelding
Silver
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Beek Lb.
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2011, 22:21

02 jan 2013, 13:47

km stand is ongeveer 140.000 km
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

02 jan 2013, 16:25

Dat valt nog wel mee
burn rubber not your soul

Afbeelding
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

02 jan 2013, 18:28

heb helaas hetzelfde euvel gehad :cry: .
gat in klep gebrand.halve blok uit elkaar ,kop gevlakt,klep vervangen,klepzetting afgesteld.en klein materiaal.incl.arbeidsloon en BTW,
bij de (st)dealer € 1800,- dus niet "cheap" :roll:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

02 jan 2013, 18:29

Gewoon sam bellen als dat zo is scheelt de helft
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13491
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

02 jan 2013, 18:39

Voor 1800 Euro heb je een geflowde kop met grote Schrick uitlaat kleppen en bronzen klepgeleiders, alleen dan er zelf in zetten zoals ik gedaan heb. Best te doen met b.v. een Haynes manual. Maar voor een Cooper is dit natuurlijk niet zo interessant. Een Cooper S kop past ook op een Cooper, er zijn nog steeds zo goed als nieuwe cilinderkoppen in omloop van JCW transformaties maar ze worden wel schaarser.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

02 jan 2013, 18:41

Waarbij een Cooper-S-kop ook nog eens betere (hardere) kleppen heeft...

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”