Ik heb naar het zich laat aanzien de auto en dus ook de problemen gekocht van PeSaMini. Dit betekent dat de cooper uit 2002 wanneer deze even stationair loopt overgaat op 3 cylinders. Ik heb ondertussen een obd scan gekocht en de fout uitgelezen: geen vonk op cylinder 4 (p0304)
Ik heb gisteren de benzine injecteurs verwisseld van cylinder 3 en 4, maar geen verschil( fout is niet overgegaan naar cylinder 3)
Wie kan mij hiermee verder helpen?
Stationair lopen op 3 cylinders
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Silver
- Leerling Mini lid
Bericht
Bobine, bougie en bougiekabels zijn al vervangen, helaas geen resultaat. Weet wel niet of er veel kwaliteit verschil in zit, had de 1e 3 maanden na het vervangen van de bougiekabels geen problemen, is nu echter weer terug, wil nog de bougiekabels van cyl. 3 en 4 verplaatsen evenals de bougies om te kijken of het hier aan ligt.
- Manick
- Sponsor
Bericht
Ik ben zelf Automonteur en heb zelf bij een Cooper ongeveer het zelfde mee gemaakt
Liep ook stationair op 3 poten toen ook bobine vervangen zonder resultaat
bleek er een verbrande uitlaat klep te zijn,
dus mijn advies als je de bobine + Bougies en kabels heb vervangen zou ik toch maar eens Compressie meten want dan kan je snel uitsluiten of je geen compressie verliezen heb bij je kleppen enz
gr. Manick
Liep ook stationair op 3 poten toen ook bobine vervangen zonder resultaat
bleek er een verbrande uitlaat klep te zijn,
dus mijn advies als je de bobine + Bougies en kabels heb vervangen zou ik toch maar eens Compressie meten want dan kan je snel uitsluiten of je geen compressie verliezen heb bij je kleppen enz
gr. Manick
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je idd een hoge kilometerstand heb kan je ook behoorlijk versleten klepzittingen hebben en dan verbranden je kleppen.....
Maar ik zie dat het een cooper 2002 is vandaar de vraag je kilometerstand
Maar ik zie dat het een cooper 2002 is vandaar de vraag je kilometerstand
burn rubber not your soul

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
wat is je kilometer stand....... als je tegen de 2ton loopt kan het KZS(klepzittingslijtage) zijn of gewoon koppakking scheurSilver schreef:compressietest vandaag gedaan: cylinder 4 heeft maar de helft aan druk als de overige 3 cylinders. Volgende stap wodr waarschijnlijk een lektest laten uitvoeren om vast te stellen waar het lek zit.
burn rubber not your soul

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor 1800 Euro heb je een geflowde kop met grote Schrick uitlaat kleppen en bronzen klepgeleiders, alleen dan er zelf in zetten zoals ik gedaan heb. Best te doen met b.v. een Haynes manual. Maar voor een Cooper is dit natuurlijk niet zo interessant. Een Cooper S kop past ook op een Cooper, er zijn nog steeds zo goed als nieuwe cilinderkoppen in omloop van JCW transformaties maar ze worden wel schaarser.

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors