Bonkerig geluid en rammelig

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Bonkerig geluid en rammelig

20 mar 2007, 09:45

Hallo allemaal!

Ik heb sinds vrijdag dus mijn eerste mini (Mini ONE 2002). Maar ik vind hem erg bonkerig en krakerig. Nu stap ik net over van een BMW 5 serie (E39) naar deze mini. Dus ik weet dat dit wel even wennen is.

Maar ik maak me stiekem toch een klein beetje zorgen. Bij beschadigd wegdek klinkt er toch een beetje een harde bonk. Nou vind ik dit eigenlijk wel cool, geeft echt het gevoel dat je een race wagentje rijdt. Maar kan dit kwaad? Zal ik uit voorzorg toch even langs bij de dealer? Of hoort dit gewoon bij een mini? :D

Ook zit boven op het dashboard een rond plastic dopje dat enorm vervelend trilt, kan ik hier een druppeltje secondelijm onder gooien? Waar is dit dopje eigenlijk voor?

Groetjes!!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

20 mar 2007, 11:57

Dat kraken is normaal bij een MINI. Dit kan je eventueel verhelpen, maar dan moet je alles demonteren en er iets zachts tussenplakken.
De dopje is waarschijnlijk de sensor van de automatische airco. Zit toch vooraan in het midden?
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 mar 2007, 13:44

Maaij schreef:Dat kraken is normaal bij een MINI. Dit kan je eventueel verhelpen, maar dan moet je alles demonteren en er iets zachts tussenplakken.
De dopje is waarschijnlijk de sensor van de automatische airco. Zit toch vooraan in het midden?
Hmmm, maar ik heb geen automatiche airco. Kan ik er dan gewoon een beetje lijm tusse doen?
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

21 mar 2007, 16:44

Wip het dopje eens los... i kdenk dat er wat afgebroken is.... kan je ook nieuw dopje bij de dealer kopen.... kan niet heel duur zijn...

PS bonken lijkt me niet geheel normaal! kraken...... tja dat dan weer wel
Afbeelding
MrSparco
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 mar 2007, 10:53

Heb ik ook met mijn Cooper S Cabrio, moet het dak of zo zijn dat wat lawaai maakt! Is dan ook een Cabrio hé (zeggen ze in de garage :))
Toch gaan ze het nog is bekijken, woensdag gaat ie binnen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”