Dat is denk ik geheel afhankelijk van het bedrijf. Toen mijn vader een nieuwe mercedes kocht kregen wij nooit een leenwagen mee. Terwijl we 3 jaar later een splinternieuwe volvo kochten en deze mensen het gewoon meteen aanboden. Bij mini durf ik het niet te zeggen. Heb de mijne namelijk niet via een mini dealer gekocht. Maar normaal gesproken lijkt het me klantvriendelijk dat ze het wel aanbieden.
Euhm... hoezo zou je een leenauto "gratis" mee krijgen?
Je bedoelt tijdens een (grote) onderhoudsbeurt of tijdens de schadeherstelperiode?
Optie a is afhankelijk van het serviceniveau van je dealer.
Maar of het echt gratis is, betwijfel ik zeer!
Mag zijn, dat je op de factuur geen post "Kosten leenauto" vindt.
Maar die kosten zullen waarschijnlijk elders verweven zijn...
Het "goedkoopst" is de halen-brengen-service;
je brengt je wagen, dealer stuurt een jonge medewerker of stagiair mee naar je werk, op het eind van de middag wordt je weer op je werk in je eigen wagen opgehaald.
Optie b wordt door de verzekeringsmaatschappij vergoedt.
(uiteraard ook weer afhankelijk van je polis!)
Bij veel bedrijven moet je gewoon betalen als je een leenauto wilt. Is inderdaad een beetje afhankelijk van de welwillendheid en het serviceniveau van de dealer, maar kan me voorstellen dat ze in garantie gevallen wat coulanter zijn met eventueel berekenen van leenauto "kosten".
Krijg em altijd aangeboden (gratis) :-) maar dan hebben we via de zaak ook 3 auto's bij de zelfde dealer.... grappig dat dan bij de meeste dealers ook het service level omhoog gaat :-)