Hallo,
ik zal me even kort voor stellen.
Ik ben Rick kelly en woon in ruinen.
ander half jaar geleden met het mini virus besmet en heb zelf een classic mini met een 1420 motor gebouwd.
Nu ik een paar maand in een Mini r50 rij, zou ik toch wat willen aanpasse.
Ik heb nog een setje 17 inch velgen liggen, zal het merk maar niet noemen het zijn ........ Turbines wielen.
maar nu sta ik in twijfel.
Ik zou graag een schroefsetje willen, maar de weg die ik elke dag moet rijden tja daar word je niet vrolijk van veel drempels.
en als ik eenmaal een schroefsetje er onder heb wil ik ook zo laag mogelijk.
Nu heeft iemand hier in de buurt een nieuw setje apex veren liggen 3cm.
Nu aan mij de vraag. iemand hier een foto van een mini met 17 inch en 3 cm verlaagd.
Mvg,
Rick
Verlaging met 17 inch
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Er zijn vele mensen mense 'maar' 3cm verlaging. realiseer je wel dat je een veel harder onderstel krijgt. Er wordt 3cm van je veerweg ontnomen.
Onder je voorbumper zit een strip. Als je die weg haalt kan je nog een paar centimeter verder omlaag zonder te schrapen.
Ik heb die strip nog wel.. geen idee hoe laag ik lig maar schraap zelden!
Onder je voorbumper zit een strip. Als je die weg haalt kan je nog een paar centimeter verder omlaag zonder te schrapen.
Ik heb die strip nog wel.. geen idee hoe laag ik lig maar schraap zelden!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Met alleen veren wordt 'ie bikkelhard. Kun je beter een schroefset nemen, dan kan je zelf bepalen hoe laag je gaat en behoudt je een stuk meer comfort.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Erwinner
- Be Mini
- Locatie: Baarn
Bericht
Ik heb zelf zo'n schroefset waar Mushrop het over heeft gemonteerd en lig nu zo'n 3cm lager. Bij elke drempel/hobbel was dat dus schrapen en mijn vrouw weigerde er mee te rijden
Toen inderdaad die aerodynamische strip erafgezaagd en nu loopt de Mini keurig vrij. Zit bij mij ook 17" onder en stuurt heerlijk. Is echter wel een stuk meer stuiteren dan het originele BMW Msport onderstel die ook op 17" staat. Voor mij en mijn vrouw is dat echter geen probleem dus hangt echt van je eigen rijstijl / smaak af.
Op 18" met de Cobra EVO-1 schroefset aan voorkant op zijn 'hoogst' afgesteld:

Op 17"


Toen inderdaad die aerodynamische strip erafgezaagd en nu loopt de Mini keurig vrij. Zit bij mij ook 17" onder en stuurt heerlijk. Is echter wel een stuk meer stuiteren dan het originele BMW Msport onderstel die ook op 17" staat. Voor mij en mijn vrouw is dat echter geen probleem dus hangt echt van je eigen rijstijl / smaak af.
Op 18" met de Cobra EVO-1 schroefset aan voorkant op zijn 'hoogst' afgesteld:

Op 17"

One life, live it!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Met alleen veren van 3cm hou je maar zo'n 2cm van de veerweg over, waardoor je vaak de bumpstops zult raken. Daarnaast is een MINI door de korte overhangen en korte wielbasis ook na verlagen vrij drempelvriendelijk.

Als je hem wat omlaag draait wordt ie waarschijnlijk comfortabeler, bij de meeste schroefsets verhoog je de voorspanning op de veren als je hem omhoog draait. Ik heb maar een kort stukje gereden met mijn KW V1 op bijna originele hoogte (ivm verkeerde wielbouten/spacers) en dat stuiterde ook flink...Erwinner schreef:Ik heb zelf zo'n schroefset waar Mushrop het over heeft gemonteerd en lig nu zo'n 3cm lager.
[...]
Is echter wel een stuk meer stuiteren dan het originele BMW Msport onderstel die ook op 17" staat.
[...]
Op 18" met de Cobra EVO-1 schroefset aan voorkant op zijn 'hoogst' afgesteld
- Maichel
- Be Mini
- Locatie: Dordrecht
Bericht
Verlagen is echt een afweging tussen optiek en comfort.
Wil je heel erg laag (zoals ik) kun je het comfort wel gedag zeggen.
Mini is al wat stug geveerd maar bij mij trillen je vullingen uit je mond

Bij mij schuurt de onderlip dus wel, zelfs met mijn huidige 16 Inch winterset.
Maar een nette schroefset in combinatie met een verlaging van 4 cm geeft een mooie optiek, en met de juiste instellingen hou je nog wat comfort over.
Op deze manier kun je altijd bepalen of je iets meer comfort wil, of toch nog wat lager wil rijden.
Bij een set veren is dit niet instelbaar en zit je vast aan een vaste verlaging.
Wil je heel erg laag (zoals ik) kun je het comfort wel gedag zeggen.
Mini is al wat stug geveerd maar bij mij trillen je vullingen uit je mond


Bij mij schuurt de onderlip dus wel, zelfs met mijn huidige 16 Inch winterset.
Maar een nette schroefset in combinatie met een verlaging van 4 cm geeft een mooie optiek, en met de juiste instellingen hou je nog wat comfort over.
Op deze manier kun je altijd bepalen of je iets meer comfort wil, of toch nog wat lager wil rijden.
Bij een set veren is dit niet instelbaar en zit je vast aan een vaste verlaging.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Nou, wat Martijn zegt. Als je je schroefset hoger draait verhoog je de veervoorspanning, dus in principe wordt het comfort beter als je lager gaat met je schroefset. Weet niet welke schroefset jij hebt Maichel?
De Cobra is laag iig echt niet bikkelhard, mijn vullingen blijven gewoon zitten.
Onze Clubman op 17" en Cobra EVO 1

Mijn ex-R53 met 17x8 en Koni FSD schroefset en camberplaten/camberlinks:

De Cobra is laag iig echt niet bikkelhard, mijn vullingen blijven gewoon zitten.
Onze Clubman op 17" en Cobra EVO 1

Mijn ex-R53 met 17x8 en Koni FSD schroefset en camberplaten/camberlinks:

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Onze sponsors