Beste liefhebbers,
Mijn naam is Wytse, sinds 2 jaar een (min of meer) tevreden mini rijder. Helaas zijn er nu wat problemen. Chronologisch gebeurde (vanaf 1 jaar geleden) het volgende:
- Auto stotterde, dit werd al snel erger en erger (zowel warm als koud) Stationair loop de motor goed maar bij gas geven schokt de motor
- motor management lampje ging branden, toen bijna niet meer in te rijden
- bougies vervangen, toen probleem nagenoeg volledig weg
- probleem begon in de maanden erna weer langszaam terug te komen
- nu stottert de wagen weer hevig maar (nog) geen motormanagement lampje, invoegen op de snelweg nauwelijks meer mogelijk.
- wagen uit laten lezen (€104,-) bij de BMW-dealer
- resultaat volgens onze ''profs'': niets aan de hand...geen elektronische storing waargenomen, ze vertelden me dat het mss het brandstoffilter is.. dit was echter slechts gissen voor ze..
- ik zit met mn handen in het haar...iemand nog een goed idee? Ik dacht dat het mss de brandstofpomp, bobine of bougiekabels zouden zijn maar dat is nu toch uitgesloten door het uitlezen?
Alvast bedankt!!
Mini houdt in
- Manick
- Sponsor
Bericht
Beste Wytse
Als je even als aller eerst je zelf even wilt voor stellen in het Who Are You Topic, dat is wel zo netjes.
Met jou probleem kan het van alles zijn, en mijn voorstel is als aller eerst de auto uitlezen. Soms hoeft niet zo te zijn dat het MM lampje brandt maar er is kans dat er toch foutcodes instaan.
Dus ga naar een lokale garage bij je in de buurt en laat de auto daar eerst uitlezen en vanaf daar kan je misschien een richting op gaan waar het probleem kan zitten. Bij dealers willen ze je soms gewoon snel weg hebben terwijl je bij een uni garage gewoon man tot man en mogelijk gelijk een aanwijzing wat het kan laten zien/overleggen
brstof filter kan een mogelijk zijn gezien er geen voor geschreven interval voor is voor het vervangen, maar goed zo als ik al zei gaan naar een andere garage en laat daar je auto uitlezen
groet, Manick
Als je even als aller eerst je zelf even wilt voor stellen in het Who Are You Topic, dat is wel zo netjes.
Met jou probleem kan het van alles zijn, en mijn voorstel is als aller eerst de auto uitlezen. Soms hoeft niet zo te zijn dat het MM lampje brandt maar er is kans dat er toch foutcodes instaan.
Dus ga naar een lokale garage bij je in de buurt en laat de auto daar eerst uitlezen en vanaf daar kan je misschien een richting op gaan waar het probleem kan zitten. Bij dealers willen ze je soms gewoon snel weg hebben terwijl je bij een uni garage gewoon man tot man en mogelijk gelijk een aanwijzing wat het kan laten zien/overleggen
brstof filter kan een mogelijk zijn gezien er geen voor geschreven interval voor is voor het vervangen, maar goed zo als ik al zei gaan naar een andere garage en laat daar je auto uitlezen
groet, Manick
- Wytse86
- Nieuw Lid
- Locatie: Breda
Bericht
Beste Manick,
Dank voor je reactie. Ik heb de auto al uit laten laten lezen bij een universele garage, die konden dat echter niet goed genoeg en hebben we verwezen naar de officiele BMW dealer. Als er iemand is die je niet snel wegstuurt (dat kan ook niet voor zo'n bedrag) is het de dealer wel. Ik ben verder keurig geholpen en men dacht mee maar is is simpelweg geen diagnosefout (heb zelf de uitdraai gezien).
Manick schreef:Beste Wytse
Als je even als aller eerst je zelf even wilt voor stellen in het Who Are You Topic, dat is wel zo netjes.
Met jou probleem kan het van alles zijn, en mijn voorstel is als aller eerst de auto uitlezen. Soms hoeft niet zo te zijn dat het MM lampje brandt maar er is kans dat er toch foutcodes instaan.
Dus ga naar een lokale garage bij je in de buurt en laat de auto daar eerst uitlezen en vanaf daar kan je misschien een richting op gaan waar het probleem kan zitten. Bij dealers willen ze je soms gewoon snel weg hebben terwijl je bij een uni garage gewoon man tot man en mogelijk gelijk een aanwijzing wat het kan laten zien/overleggen
brstof filter kan een mogelijk zijn gezien er geen voor geschreven interval voor is voor het vervangen, maar goed zo als ik al zei gaan naar een andere garage en laat daar je auto uitlezen
groet, Manick
Beste Manick,
Dank voor je reactie. Ik heb de auto al uit laten laten lezen bij een universele garage, die konden dat echter niet goed genoeg en hebben we verwezen naar de officiele BMW dealer. Als er iemand is die je niet snel wegstuurt (dat kan ook niet voor zo'n bedrag) is het de dealer wel. Ik ben verder keurig geholpen en men dacht mee maar is is simpelweg geen diagnosefout (heb zelf de uitdraai gezien).
Mini One 1,6 2002
- jerroo
- Be Mini
- Locatie: Huizen nh
Bericht
dus geen opmerkingen in de diagnose en je kan weer gaan, lekker, dat mee denken, hebben ze em op de brug gezet, filter eraf gehaald of zo...of moet je dan nieuwe afspraken maken..........eigenlijk ben je dus niet geholpen, simpel zat, tja vroeger had je bij iedere garage nog wel 1 of 2 echte monteurs, uitstervend ras, nu zijn we meer en meer overgeleverd aan de stekkertrekkers.
vind het vervelend voor jou, neem eens contact op met sponsoren bij de club, sam / spenki en breng je auto daar naar toe, kan me niet voorstellen dat die er niet uitkomen, en ja goedkoper dan de stealer.
vind het vervelend voor jou, neem eens contact op met sponsoren bij de club, sam / spenki en breng je auto daar naar toe, kan me niet voorstellen dat die er niet uitkomen, en ja goedkoper dan de stealer.
- Wytse86
- Nieuw Lid
- Locatie: Breda
Bericht
Thanks. Heb bewust gevraagd (vanwege de hoge kosten) om alleen uit te lezen, dit omdat ik zelf automonteur ben geweest (in het tijdperk zonder al te veel elektra) en heb nog steeds een eigen garage en brug, das dus niet het probleem. Ze hebben wat dat betreft gedaan wat ik vroeg. De dealer vertelde me dat hun ook (net zoals ik zou doen) bij het begin moesten beginnen (in dit geval het bezinefilter). Omdat ik dat zelf ook kan bedenken heb ik daarvoor bedankt. Ik vraag me nu af wat veel voorkomende euvels zijn bij de mini, zodat ik wat gerichter kan zoeken. Mocht ik er zelf niet aan uitkomen dan zal ik sam/spenki zeker eens benaderen.
Iemand nog suggesties?
jerroo schreef:dus geen opmerkingen in de diagnose en je kan weer gaan, lekker, dat mee denken, hebben ze em op de brug gezet, filter eraf gehaald of zo...of moet je dan nieuwe afspraken maken..........eigenlijk ben je dus niet geholpen, simpel zat, tja vroeger had je bij iedere garage nog wel 1 of 2 echte monteurs, uitstervend ras, nu zijn we meer en meer overgeleverd aan de stekkertrekkers.
vind het vervelend voor jou, neem eens contact op met sponsoren bij de club, sam / spenki en breng je auto daar naar toe, kan me niet voorstellen dat die er niet uitkomen, en ja goedkoper dan de stealer.
Thanks. Heb bewust gevraagd (vanwege de hoge kosten) om alleen uit te lezen, dit omdat ik zelf automonteur ben geweest (in het tijdperk zonder al te veel elektra) en heb nog steeds een eigen garage en brug, das dus niet het probleem. Ze hebben wat dat betreft gedaan wat ik vroeg. De dealer vertelde me dat hun ook (net zoals ik zou doen) bij het begin moesten beginnen (in dit geval het bezinefilter). Omdat ik dat zelf ook kan bedenken heb ik daarvoor bedankt. Ik vraag me nu af wat veel voorkomende euvels zijn bij de mini, zodat ik wat gerichter kan zoeken. Mocht ik er zelf niet aan uitkomen dan zal ik sam/spenki zeker eens benaderen.
Iemand nog suggesties?
Mini One 1,6 2002
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
bougiekabels al een keer gecontroleerd?
Want lees dat je de bougies al wel hebt vervangen >> probleem weg >> probleem komt terug..
Was er iets te zien aan de ouder bougies?
Ik denk aan een slechte connector op of in de kabels.. gelukkig zijn die de kosten niet en dus altijd de moeite waard om te vervangen
Want lees dat je de bougies al wel hebt vervangen >> probleem weg >> probleem komt terug..
Was er iets te zien aan de ouder bougies?
Ik denk aan een slechte connector op of in de kabels.. gelukkig zijn die de kosten niet en dus altijd de moeite waard om te vervangen

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- jerroo
- Be Mini
- Locatie: Huizen nh
Bericht
je hebt al een aanwijzing, bougies, heb je al verbetering mee gehad, zou dus daar en bobine en kabels starten, dat zijn ook kosten die zijn te overzien, een vers brandstof filter kan nooit kwaad, gewoon orginele parts monteren en dan kijken waar je uitkomt, een apparaat om zelf uit te lezen zijn ook niet al te duur, gebruik zoekfunctie maar even, staan er allemaal, dan heb je die besparing voor de toekomst alvast in de zak, en je kunt er vele in de buurt wonende mini rijders mee helpen.
suc6
suc6
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
- Locatie: Kerkrade
Bericht
Als ik dit zo lees, denk ik gelijk, probeer nog eens nieuwe bougies. Of verwissel 1 nieuwe bougie met elke cillinder, en kijk of het veranderd !
( heb je trouwens de correcte bougies gemonteert?)
Ik heb al eens gehad(niet bij mini) dat ik bij een beurt nieuwe bougies monteerde en kort daarna hetzelfde euvel
had wat jij voorschildert, stationeer niets aan de hand en als je wilt optrekken alleen maar sputteren.(op 3 cillinders)
Bij hoger toerental deed 1 bougie niks meer.
Bleek een defecte NGK bougie te zijn
( heb je trouwens de correcte bougies gemonteert?)
Ik heb al eens gehad(niet bij mini) dat ik bij een beurt nieuwe bougies monteerde en kort daarna hetzelfde euvel
had wat jij voorschildert, stationeer niets aan de hand en als je wilt optrekken alleen maar sputteren.(op 3 cillinders)
Bij hoger toerental deed 1 bougie niks meer.
Bleek een defecte NGK bougie te zijn
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors