Steven's R59 - Mini JCW Roadster - NIEUWE UPDATES!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Steven
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 dec 2012, 17:59

Getzz schreef:Waar doe jij de kunststof randen mee? Swissvax protection matt? En blijft dit lang zitten?
Ik heb Swissvac Protecton enkel gebeurd voor het interieur.. Het is één keer aangebracht geweest en meteen een groot verschil! Plastiek was vroeger donker grijs, nu is het echt zwart!

Heel gemakkelijk aan te brengen en een super resultaat! Aan de buitenkant heb ik het nog niet aangebracht, ik ben aan het wachten tot het weer beter wordt...

Knoop is al doorgehakt, het wordt gunmetal... Zilver en goud heb ik al gehad op mn vorige Mini :D
Steven
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jan 2013, 10:57

Een klein iphone filmpje van de uitlaat:

En ondertussen heb ik mn nieuwe velgen gekregen voor de zomer :mrgreen:

Afbeelding

Hopelijk wordt het snel beter weer zodat ik terug kan rijden met de Mini, hij staat aan de kant met dat slecht weer.
En dan snel de velgen monteren, die R112 zijn wel cool, maar niet 100% mijn ding...
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jan 2013, 11:12

wow heel mooi 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 11:52

Nice! Rota?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 11:59

Goede keus ziet er mooi uit ben benieuwd goed filmpje ook trouwens
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jan 2013, 12:04

Alta blijft gewoon een heerlijk donker geluid :D wel jammer dat die niet zoveel knalt als de factory maar de factory heeft weer niet dat donkere geluid wat de Alta dus wel heeft.
ik zou niet willen ruilen met een factory uitlaat maar is natuurlijk puur smaak en daar valt niet over te twisten.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jan 2013, 12:06

filmpje die je destijds van de r56 had gemaakt was veeeel mooier en hoop dat je dat ook van deze gaat doen :wink:
Clubhouse
Garlic Chef

22 jan 2013, 15:40

Dikke wielen. 8)
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

22 jan 2013, 16:02

Mooi donker geluid Steven... maar knalt hij helemaal niet?
Hoe klinkt de Alta in verhouding met een Akropovic zoals Casper eronder gaat leggen?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jan 2013, 16:43

knalt wel maar enorme harde knallen en niet elke keer met gas los of overschakelen.
denk beetje hetzelfde als de akra :p
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 16:50

Verwacht dat dit luider is dan de Akra want ik ga in eeste instantie niet de cat er tussen uithalen en dat heeft deze volgens mij wel gedaan. Dus ik denk dat mijn Akra in het begin stiller is dan deze. Weet het eigenlijk wel zeker
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jan 2013, 16:52

ja idd dan wat stiller.
ik heb de combi met miltek downpipe en verschilt volgens mij niet veel .
Steven
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jan 2013, 17:24

De velgen zijn inderdaad Rota LM, het laatste setje gunmetal dat Martin van Rarerims nog liggen had. Ben heel blij met de kleur, want ik heb enorm getwijfeld. Ik dacht eigenlijk zwart of zilver te nemen, maar enkel goud en gunmetal waren nog beschikbaar.

Betreft het filmpje van de uitlaat:
Het filmpje is opgenomen met mn Iphone 5, ik heb jammer genoeg geen Gopro :( Ik moet dringend eens een camera lenen van iemand :mrgreen: Het geluid is zo veel beter in het echt.
Vergeleken met de Alta sportcat downpipe - Alta middendemper en Alta einddemper (Die gaf 101dB aan bij volle gas voorbij rijden) is mijn huidige set up luider: evolve decat - JCW middendemper - ALTA einddemper (nog niet gemeten).
Wanneer sportstand uitstaat, knalt ie een héél klein beetje.. Gelukkig maar, de politie is hier zo streng :s
Met de sportknop aan, begint het serieus te knallen, vooral bij het lossen van de gas, echt heerlijk!
MAAR: geef je even volle gas, dan krijg je geen knallen meer.. Het duurt dan even vooraleer de knallen terug te horen zijn.

Ik heb al na 70km rijden meteen mn Alta einddemper geplaatst.. Ik zou hem eens moeten vervangen voor de JCW zodat ik het verschil in knallen kan horen. Tis wat Speedy zegt: de Alta geeft zo'n vette, zware sound... Dit icm de decat downpipe, heb je zo’n lekker rauw geluid, ik hou ervan!!
Vooral met het dak open, is pas echt kicken… Op zo’n moment besef ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb! (Heb nog liggen twijfelen voor de GP).

Dus : huidige set up is luider, rauwer dan de volledige lijn van Alta.. Hij knalt enkel op sportknop ‘aan’ maar de knallen zijn harder. Geef je rustig gas, dan is het geluid aanwezig maar zeker doenbaar. Wil je wat meer, dan hoef je gewoon sportknop aan te zetten en gassen maar!!

Ondertussen staat de Always Open teller op 20u (Sinds oktober '12). Veel ongeduld wacht ik terug op beter weer en natuurlijk de lente :ralley
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2013, 17:30

Blijf het mooi vinden dat geknetter :mrgreen: Zelfs met me standaard S pijp knettert hij er al lustig op los. Ben benieuwd wat jij zegt of dat bij ook zo wordt dat verschil met knop aan knop uit. Maar mooie set hoor. Zal bij mij ook niet lang duren voor er een downpipe onderkomt maar ik wist niet dat je ze onderling kon wisselen, zit er nog zo veel verschil in dan tussen de downpipe's qua geluid
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”