Na het uitlezen "P1242"

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

Na het uitlezen "P1242"

29 jan 2013, 15:23

Verdomd dat het niet waar is. Vandaag registreer ik mij op dit forum om leuke en goede ideeen op te doen voor mijn MINI. Krijg ik net te maken met het altijd leuke motormagment lampje dat blijft branden en niet meer uit gaat.

Gelijk naar desbetreffende BMW / MINI dealer in de buurt gereden om het één en andere uit te lezen. Het enige wat ze me konden mededelen "Daar hebben we momenteel geen tijd voor, gaarne even een afspraak maken" Nou weet ik dat de MINI / BMW dealers de beste spullen hebben om alles uit te lezen, maar daar ga ik niet op wachten.

Dus ben ik als een speer langs een garage gereden hier in de buurt gereden die 'm ook uit kan lezen...

Ik merkte tijdens het rijden dat hij in z'n twee af en toe een beetje inhield bij het optrekken.

Na het uitlezen kwam deze melding tevoorschijn "P1242" Secondary Upstream Manifold Air Pressure Sensor Too High in Deceleration

De garage zei dat het te maken kan hebben met de druk sensor, airflow meter, turbo krijg niet genoeg druk, of kan ook aan de uitlaat liggen (hij is niet lek)

Ik mocht m overigens gelijk laten staan.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit probleem zelf ook gehad?

Alvast bedankt

Mvg,

Dave
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

29 jan 2013, 17:30

da's idd balen. Heb je de foutcode al even gegoogled?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

29 jan 2013, 18:16

Dit is het enige...

Secondary Upstream Manifold Air Pressure Sensor Too High in Deceleration

Kan naar mijn weten zoveel zijn, slangetje los (kapot), sensoor, turbo, vocht etc etc. Ik hoop iets kleins...

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de garage. Denk niet dat ze vandaag nog bellen. We wachten het af..
Laatst gewijzigd door Spi op 29 jan 2013, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

29 jan 2013, 18:27

Heb op northamerican gelezen dat het vaak de bypassvalve is
burn rubber not your soul

Afbeelding
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

29 jan 2013, 18:29

Zit toevallig net op die site. Ik ga is even lezen...

Thanks
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

29 jan 2013, 18:33

Je hebt geen turbo :wink: :mrgreen:

Bypass valve zag ik te koop bij Wildeke..
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

29 jan 2013, 18:52

Helemaal geen turbo of alleen een te hoge druk die hij niet kwijt kan? Is het niet zo dat de auto in een bepaalde veiligheidsmodus gaat draaien en daarom de turbo verliest?

Heb de garage net gebeld. Ze krijgen m sowieso niet af vandaag. Heb ze vertelt dat het misschien ook de bypass valve kan zijn. Dit gevonden te hebben na een middag surfen op het net en het MINI forum :). Ook die zullen ze idd gelijk nakijken.

Zal niet eerder als morgen middag worden.. Afwachten
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

29 jan 2013, 19:09

Je hebt een compressor en geen turbo. Ben benieuwd wat het probleem is
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

29 jan 2013, 20:01

Ja 2004 is idd nog compressor.. Dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar als mensen over S praten hebben ze het altijd gelijk over turbo..

Ik ben ook benieuwd. Ik hoop de bypass valve... Hoe vaak zijn ze niet aan het zoeken en later blijkt het probleem niet opgelost te zijn en de storing gewoon weer terug komt.
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

30 jan 2013, 11:51

Voor diegene die het interesseert :)

Vanmorgen contact gehad met de garage. Het is waarschijnlijk de Bypass Valve die niet helemaal ze werk doet. De veer / klep opent en sluit niet na behoren waardoor de druk in de compressor te hoog wordt en deze niet kwijt kan..

Op het moment dat je je gas los laat zou deze open moeten gaan om zijn druk kwijt te kunnen. Ook sluit deze niet helemaal.

Nu is het de vraag of het alleen een mechanisch probleem is.

Vandaar de melding:

Secondary Upstream Manifold Air Pressure Sensor Too High in Deceleration

Waarschijnlijk heb ik m wel vandaag al terug..
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

30 jan 2013, 13:26

ja ik weet dat bij mini de bypassvalve sowieso niet helemaal sluit...als je een lampje erachter houd zie je dat de klep niet helemaal sluit.

mijn bypassvalve heb ik laten freezen zodat deze helemaal sluit :D en een strakkere veer erop
burn rubber not your soul

Afbeelding
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

30 jan 2013, 13:44

@ Franklyn85

Niet?

Oh fijn om te horen :roll: , nou dan hoop ik wel nog steeds dat het probleem de bypass valve is, anders kunnen ze weer opnieuw beginnen met zoeken.... Wat kan anders de storing Secondary Upstream Manifold Air Pressure Sensor Too High in Deceleration veroorzaken?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

30 jan 2013, 14:38

Het kan wel het probleem Zijn maar dan misschien het veertje lam of de sensor
burn rubber not your soul

Afbeelding
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 jan 2013, 11:21

30 jan 2013, 20:43

Hallo luitjes,

Vandaag hebben ze de bypass valve vervangen. Ik was helemaal blij toen ik weg reed..

Wil ik vanavond mijn auto parkeren gaat die weer branden. Ik wordt gek!!

:cry:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

31 jan 2013, 17:40

inlaat druksensor checke
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”