Beste forummers,
Ik heb van een medeclublid een catcam nokkenas overgenomen. Nu zou ik deze graag in mijn MINI willen monteren maar helaas ontbreekt het me aan technische kennis om dit voor elkaar te krijgen. Wie zou me willen en kunnen helpen bij de montage ervan? Zou dit graag zelf doen met hulp omdat het me erg leuk lijkt en er iets van wil leren!
Wie kan en wil me helpen?
Hulp gevraagd bij montage catcam nokkenas
- Manick
- Sponsor
Bericht
tja het is te doen alleen technische monteurs kennis is wel nodig, want je moet een x aantal dingen weg halen. De distributie ketting op tijd zetten en dan nokken as blokkeren met special gereedschap, ketting los halen, tuimelaar brug los halen en dan kan je de nokkenas vervangen
en dan weer de boel weer inbouwen,
kweet niet waar je woont, want ik wel eens een keertje een nokkenas los gehaald van een Mini
gr. Manick
kweet niet waar je woont, want ik wel eens een keertje een nokkenas los gehaald van een Mini
gr. Manick
- Manick
- Sponsor
Bericht
Ik heb hier even wat plaatjes opgezocht hoe het er een beetje uit ziet en wat voor special gereedschap je nodig heb, dit zijn wel afbeeldingen van de hele ketting vervangen maar de tijds afstellingen van de ketting staat hier op even als de blokkeer gereedschap voor de nokkenas

gr. Manick

gr. Manick
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
belangrijkste is je kettingspanner vriendManick schreef:tja het is te doen alleen technische monteurs kennis is wel nodig, want je moet een x aantal dingen weg halen. De distributie ketting op tijd zetten en dan nokken as blokkeren met special gereedschap, ketting los halen, tuimelaar brug los halen en dan kan je de nokkenas vervangen
gr. Manick
burn rubber not your soul

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors