Roest aan je MINI
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zeker vreemd. Het is wel zo dat ik dit in mei 2006 geconstateerd heb. Voordat er iemand van MINI Nederland is komen kijken en het schadebedrijf tijd had om te repareren (en de deurrubbers binnen waren want daar was kennelijk moeilijk aan te komen) is wel driekwart jaar verstreken.
- wilf
- One wheel wonder
Bericht
Ook bij mijn MINI is het roestprobleem keurig (!) door de dealer opgelost (nog in de garantieperiode).
Nieuwe rubbers erin die - net als bij Berthil - wat stugger zijn.
Had wat foto´s doorgestuurd EN deze thread, de medewerker was wel geschrokken van de ergere foto´s die hier staan. Bij mij viel het nog mee, beginnende plekjes.
Op mijn vraag of MINI Nederland het als algemeen probleem erkende, was de medewerker erg vaag. Of hij wilde het niet vertellen of hij kreeg niets los bij MINI NL.
Keurig afgehandeld door MINI A´dam, leenauto (BMW 1) meegekregen en na 3 dagen had ik mijn eigen MINI weer terug.
Nieuwe rubbers erin die - net als bij Berthil - wat stugger zijn.
Had wat foto´s doorgestuurd EN deze thread, de medewerker was wel geschrokken van de ergere foto´s die hier staan. Bij mij viel het nog mee, beginnende plekjes.
Op mijn vraag of MINI Nederland het als algemeen probleem erkende, was de medewerker erg vaag. Of hij wilde het niet vertellen of hij kreeg niets los bij MINI NL.
Keurig afgehandeld door MINI A´dam, leenauto (BMW 1) meegekregen en na 3 dagen had ik mijn eigen MINI weer terug.
- S-Special
- 4 op een rij!
Bericht
Het is wel jammer dat er dus wel degelijk onderschijt word gemaakt met het afhandelen van deze zaak!!!
Heb vanmorgen weer met BMW/Mini Nederland gebeld over dit probleem!!
Het rare is dat ze de zaak nu opeens opnieuw gaan bekijken zeker ook het probleem met de stekkers voor de Airbag.
Dit omdat ik ze er op gewezen heb dat er een een brief in omloop is uit Amerika waar ze dit wel onder Garatie maken sterker nog ze hebben daar de garantie voor dit probleem naar 10 JAAR verlengt of 150000 miles!!!!!!!!
Nu ga ik toch maar wat meer druk uitoefenen op het verhaal met de rubbers gezien het verhaal van Berthil!!!!!!!
Heb vanmorgen weer met BMW/Mini Nederland gebeld over dit probleem!!
Het rare is dat ze de zaak nu opeens opnieuw gaan bekijken zeker ook het probleem met de stekkers voor de Airbag.
Dit omdat ik ze er op gewezen heb dat er een een brief in omloop is uit Amerika waar ze dit wel onder Garatie maken sterker nog ze hebben daar de garantie voor dit probleem naar 10 JAAR verlengt of 150000 miles!!!!!!!!
Nu ga ik toch maar wat meer druk uitoefenen op het verhaal met de rubbers gezien het verhaal van Berthil!!!!!!!
- DV
- One wheel wonder
Bericht
Ja, het hoort niet en je kunt er lang en kort over zeuren.
Ik heb zelf maar de tectylspuitbus ter hand genomen en de gehele 'roestzone' roestvrij gemaakt en voorzien van een dikke laag tectyl. Als het wat beter weer wordt wil ook wat onderdelen van de ophanging pakken, want ook daar zit veel roest. (wat ogenschijnlijk hoort, ik vind het er alleen niet uitzien)
Ik heb zelf maar de tectylspuitbus ter hand genomen en de gehele 'roestzone' roestvrij gemaakt en voorzien van een dikke laag tectyl. Als het wat beter weer wordt wil ook wat onderdelen van de ophanging pakken, want ook daar zit veel roest. (wat ogenschijnlijk hoort, ik vind het er alleen niet uitzien)
- Susan
- Nieuwsgierig
Bericht
Roest
Heb m'n MINI ('02) pas 2 weken en na het lezen van deze verontrustende berichten heb ik ook maar even de rubbers van de deurafdichting gecheckt; ben er niet blij van geworden. Ik trof het zelfde beeld aan als Berthil.
Vandaag meteen naar de MINI dealer in Groningen gegaan, en ben op zich prima behandeld. Ze hebben foto's gemaakt en nemen contact op met MINI Nederland. Overigens hebben ze dit probleem niet vaak gezien maar volgens mij is Noord Nederland ook niet zo dik bezaaid met MINI's
MINI nederland zal waarschijnlijk niets voor me willen doen want ook mijn MINI is geimporteerd uit Duitsland. Ik moet dus even bekijken wat mijn plan B wordt
, de autodealer uit Almelo hiermee confronteren of zelf MINI Duitsland benaderen.... To be continued dus..
Tips altijd welkom!

Vandaag meteen naar de MINI dealer in Groningen gegaan, en ben op zich prima behandeld. Ze hebben foto's gemaakt en nemen contact op met MINI Nederland. Overigens hebben ze dit probleem niet vaak gezien maar volgens mij is Noord Nederland ook niet zo dik bezaaid met MINI's

MINI nederland zal waarschijnlijk niets voor me willen doen want ook mijn MINI is geimporteerd uit Duitsland. Ik moet dus even bekijken wat mijn plan B wordt

Tips altijd welkom!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Was toen ook net gebeurd en ze hebben het meteen meegenomen, heel netjes "hersteld"!
Re: Roest
Als je bij een schadebedrijf vraagt of ze het weg willen halen en primeren ben je misschien 30 euro kwijt en is het opgelost. Ik kon het toen mooi meenemen toen er schade aan de MINI zatSusan schreef:Heb m'n MINI ('02) pas 2 weken en na het lezen van deze verontrustende berichten heb ik ook maar even de rubbers van de deurafdichting gecheckt; ben er niet blij van geworden. Ik trof het zelfde beeld aan als Berthil.![]()
Vandaag meteen naar de MINI dealer in Groningen gegaan, en ben op zich prima behandeld. Ze hebben foto's gemaakt en nemen contact op met MINI Nederland. Overigens hebben ze dit probleem niet vaak gezien maar volgens mij is Noord Nederland ook niet zo dik bezaaid met MINI's![]()
MINI nederland zal waarschijnlijk niets voor me willen doen want ook mijn MINI is geimporteerd uit Duitsland. Ik moet dus even bekijken wat mijn plan B wordt, de autodealer uit Almelo hiermee confronteren of zelf MINI Duitsland benaderen.... To be continued dus..
Tips altijd welkom!

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klote zondag!
Bah!
Toen ik vanmorgen, goedgemuts, aan het leder van Mini begon, wist ik nog niet dat deze zondag behoorlijk zou gaan zuigen.
Toen de rechter stoel aan de beurt was, reed ik 'm toch maar de garage uit.
Toen zag ik deze druppels op de grond:

Is dit een koelvloeistof-lekkage?
Alvast bedankt voor jullie raad.
Toen ik Mini weer helemaal ontdaan had van 1 week vuil, heb ik me toch over de drempel heen gezet en de dorpelrubbers opgetild. Was namelijk huiverachtig voor wat ik zou kunnen aantreffen.
Mijn slechte voorgevoel was terecht...
Dit trof ik namelijk aan:

Toen ik vanmorgen, goedgemuts, aan het leder van Mini begon, wist ik nog niet dat deze zondag behoorlijk zou gaan zuigen.

Toen de rechter stoel aan de beurt was, reed ik 'm toch maar de garage uit.
Toen zag ik deze druppels op de grond:

Is dit een koelvloeistof-lekkage?

Alvast bedankt voor jullie raad.
Toen ik Mini weer helemaal ontdaan had van 1 week vuil, heb ik me toch over de drempel heen gezet en de dorpelrubbers opgetild. Was namelijk huiverachtig voor wat ik zou kunnen aantreffen.
Mijn slechte voorgevoel was terecht...

Dit trof ik namelijk aan:

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Jeetje dat is wel heel snel. Nog geen twee jaar oud
Ik ga dat ook eens in de gaten houden. Valt toch onder de garantie binnen de 2 jaar. Snel naar de dealer jij,
Succes,
off topic: heb je al een afspraak gemaakt in het noorden

Ik ga dat ook eens in de gaten houden. Valt toch onder de garantie binnen de 2 jaar. Snel naar de dealer jij,

Succes,
off topic: heb je al een afspraak gemaakt in het noorden

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thanks, PC en Blont.
Ik heb de verkoper van Keram al een email gestuurd met dezelfde foto's.
Maandag morgen bel ik hem direkt op om te zien wanneer Mini opgenomen kan worden.
staan we woensdag namiddag ietsjes boven Zwolle gepakeerd.
Duim je voor ons dat die afspraak gewoon door kan gaan?
Pretty Cooper schreef:Jeetje dat is wel heel snel. Nog geen twee jaar oudIk ga dat ook eens in de gaten houden. Valt toch onder de garantie binnen de 2 jaar. Snel naar de dealer jij,
![]()
Succes
Thanks, PC en Blont.
Ik heb de verkoper van Keram al een email gestuurd met dezelfde foto's.
Maandag morgen bel ik hem direkt op om te zien wanneer Mini opgenomen kan worden.

Ervan uitgaande dat de lekkage geen spoedoperatie vereist ...,Pretty Cooper schreef:off topic: heb je al een afspraak gemaakt in het noorden
staan we woensdag namiddag ietsjes boven Zwolle gepakeerd.
Duim je voor ons dat die afspraak gewoon door kan gaan?

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zal op mijn beurt voor jullie duimen.
Doet dat dan maar vlot, want hoe sneller je er bij bent, hoe kleiner de gaatjes die gevuld moeten worden.Blont-007 schreef:Oei dat ziet er lelijk uit zeg (Zeker omdat het bij zo'n mooie kleur is ), ik ga zometeen ook de rubbers maar eens optillen, maar durf eigenlijk niet.![]()
Ik zal op mijn beurt voor jullie duimen.

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

Good Luck

Jenkins schreef: we staan woensdag namiddag ietsjes boven Zwolle geparkeerd.
afspraak gaat door

Good Luck

Onze sponsors