Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Maar ik weet t ook niet meer
Op t werk ging dr ook bij niemand een lampje branden..
Nope.. dat is een overbrenging in de charger zelf. Dat merk je niet in compressordruk maar wel in temperatuur, althans.. dat zou moeten..sander_r53 schreef:Nee dat kan niet. Dan zou de koelwatertemperatuur op moeten lopen en moest ik het vermogen ook kwijt zijn. Dat is niet het geval.
Maar ik weet t ook niet meer

Op t werk ging dr ook bij niemand een lampje branden..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nog geen nieuws Ron.
Vanmiddag maar weer eens wat proberen.
Moet op zoek naar het ratelende geluid bij belasting, en weer alles uitbouwen om de contacten bij de startmotor te schuren en in kopervet te stoppen..
Heb thuis geen smeerput, dus moet weer naar kennis toe en ben afhankelijk van een 2e persoon die kan assisteren.. Richard kan ik niet nogmaals vragen voor zo'n fijne dag
Startmotor kan ik momenteel dus nog niets mee..
Vanmiddag maar weer eens wat proberen.
Moet op zoek naar het ratelende geluid bij belasting, en weer alles uitbouwen om de contacten bij de startmotor te schuren en in kopervet te stoppen..
Heb thuis geen smeerput, dus moet weer naar kennis toe en ben afhankelijk van een 2e persoon die kan assisteren.. Richard kan ik niet nogmaals vragen voor zo'n fijne dag

Startmotor kan ik momenteel dus nog niets mee..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Net weer gestart... Even laten draaien en het hoog piepende geluid niet kunnen lokaliseren. Klinkt als overal..
Wilde naar binnen gaan om even een camera te pakken om het geluid op te nemen en had de motor uit gezet.
En nu start ie weer niet meer.. vreselijk dit!! Had ik 'm maar laten draaien...
Misschien dat hij later vandaag weer start..
Wilde naar binnen gaan om even een camera te pakken om het geluid op te nemen en had de motor uit gezet.
En nu start ie weer niet meer.. vreselijk dit!! Had ik 'm maar laten draaien...
Misschien dat hij later vandaag weer start..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Vragen mag altijd!sander_r53 schreef:en ben afhankelijk van een 2e persoon die kan assisteren.. Richard kan ik niet nogmaals vragen voor zo'n fijne dag![]()

Maar lost dit ook het startprobleem op of alleen het piepende probleem?spenki schreef:Ik heb laatst een compressor vervangen en toen bleek het lager
die ivm overbrenging compressor/waterpomp stuk was.
Ik zou de motor even laten draaien zonder de multiriem.
Zo ben ik er ook achter gekomen.
Gr roy

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Of het wat oplost kan ik zo vanaf hier ook niet zeggen.
Je moet gewoon ergens beginnen.
Is de accu wel goed.?
Is de dynamo wel goed.?
Bv een defecte dynamo kan de accu leegtrekken als je hem even laat lopen
en als je hem daarna wilt starten loopt ie dus niet meer.
Probeer hem bv eens te starten met startkabels en kijk dan
of ie wel wil starten.
Pas als het startprobleem is opgelost kun je gaan zoeken naar
dat andere probleem.
Je moet gewoon ergens beginnen.
Is de accu wel goed.?
Is de dynamo wel goed.?
Bv een defecte dynamo kan de accu leegtrekken als je hem even laat lopen
en als je hem daarna wilt starten loopt ie dus niet meer.
Probeer hem bv eens te starten met startkabels en kijk dan
of ie wel wil starten.
Pas als het startprobleem is opgelost kun je gaan zoeken naar
dat andere probleem.
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dank voor je reactie en tips Roy.
Startprobleem:
De accu is prima. Met startkabels geeft geen enkele verandering. Paar keer geprobeerd zonder resultaat. Ook accu van Richard geprobeerd en werkte ook niet.
Hij start soms wel en soms is het enkel klik. Dat heeft zich vandaag weer laten zien.
Zelf denk ik nu dat er toch echt iets met een massa moet zijn, of dat de contacten bij de startmotor aardig geoxideerd zijn.
Piepend kapot lagergeluid:
Hmm dat klinkt op zich niet zo ernstig als ik dat zo lees. Een lager voor de overbrenging. Hopen dat het dat is. Zal eens in TIS gaan neuzen om welk lager het dan gaat. Ik zal eerst zorgen dat ie gewoon weer constant kan starten, en zal dan daar eens naar kijken/ riem loshalen
Startprobleem:
De accu is prima. Met startkabels geeft geen enkele verandering. Paar keer geprobeerd zonder resultaat. Ook accu van Richard geprobeerd en werkte ook niet.
Hij start soms wel en soms is het enkel klik. Dat heeft zich vandaag weer laten zien.
Zelf denk ik nu dat er toch echt iets met een massa moet zijn, of dat de contacten bij de startmotor aardig geoxideerd zijn.
Piepend kapot lagergeluid:
Hmm dat klinkt op zich niet zo ernstig als ik dat zo lees. Een lager voor de overbrenging. Hopen dat het dat is. Zal eens in TIS gaan neuzen om welk lager het dan gaat. Ik zal eerst zorgen dat ie gewoon weer constant kan starten, en zal dan daar eens naar kijken/ riem loshalen
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat lager is niet los te krijgen, de chargers zijn alleen in geheel te verkrijgen. Onderdelen worden niet los verkocht 

) | bar-end mirrors

Onze sponsors