R53 MCs: GP Spoiler gemonteerd
- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
FF aan het googlen geweest om te kijken hoe je ze moet muten... Maar je moet het enige knopje voorop ingedrukt houden
met enkel de sleutel in het contact. Dan contact maken met de knop(pen) ingedrukt en dan wachten tot de wijzers weer
tot rust zijn gekomen en de knop loslaten.
Ik heb het nog niet geprobeerd XD maar zo zou het moeten
Met het starten maakt hij idd een vreselijk irritant piepje ja...speedy schreef:zit er met opstarten een irritant piepje in of wanneer ?
hoe kun je dat uitzetten?
FF aan het googlen geweest om te kijken hoe je ze moet muten... Maar je moet het enige knopje voorop ingedrukt houden
met enkel de sleutel in het contact. Dan contact maken met de knop(pen) ingedrukt en dan wachten tot de wijzers weer
tot rust zijn gekomen en de knop loslaten.
Ik heb het nog niet geprobeerd XD maar zo zou het moeten

- Clubhouse
- Garlic Chef
- Locatie: Aalst
Bericht
Weet niet of jullie dit weten: je kan de meters ook instellen op een bepaalde waarde en wanneer deze waarde wordt overschreden gaat de verlichting in het rood flikkeren.
Idd dit is de werkwijze.Wg15 schreef:Met het starten maakt hij idd een vreselijk irritant piepje ja...speedy schreef:zit er met opstarten een irritant piepje in of wanneer ?
hoe kun je dat uitzetten?
FF aan het googlen geweest om te kijken hoe je ze moet muten... Maar je moet het enige knopje voorop ingedrukt houden
met enkel de sleutel in het contact. Dan contact maken met de knop(pen) ingedrukt en dan wachten tot de wijzers weer
tot rust zijn gekomen en de knop loslaten.
Ik heb het nog niet geprobeerd XD maar zo zou het moeten

Weet niet of jullie dit weten: je kan de meters ook instellen op een bepaalde waarde en wanneer deze waarde wordt overschreden gaat de verlichting in het rood flikkeren.

- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
Ook hier maar weer eens wat stof afblazen
2012 werd voor de MINI op een minder leuke manier afgesloten dan ik had verwacht. Alvorens de MINI APK gekeurd werd in december heb ik een ook maar gelijk een grote beurt laten uitvoeren, maar bij het wisselen van de motorolie kreeg ik van de garage een telefoontje... er zaten glinstertjes in de olie, dus gelijk het carter eronderuit gehaald.. daar bleek inderdaad wat slijpsel in te zitten. De MINI verder uit elkaar gehaald om te kijken wat de exacte oorzaak was en al snel werd duidelijk dat de lagerschalen redelijk aangetast waren..
De oorzaak van de schade is waarschijnlijk te weiten aan het feit dat tijdens een van de rondes op het circuit (met fanatiek bochtenwerk) de olie dusdanig is gaan schommelen waardoor er een beetje lucht is aangezogen in plaats van olie en ik dus een klein moment zonder smering zat.
Gelukkig bleek na een grondige inspectie echt alleen de lagerschalen te zijn beschadigd en voor de rest alles nog in orde te zijn.
Geluk bij een ongeluk dat ik er op tijd bij was en dat ik de motorolie per se wilde laten verversen.
Er is gelukkig ook nog leuk nieuws
vorige week zijn de Aero voorbumper en skirts gespoten terug gekomen en kon ik afgelopen weekend weer eens ouderwets gaan knutselen aan de MINI...
De voorbumper is voorzien van Brakeducts dus ook die maar gelijk geplaatst met de geleiders. In een zin: wat een kl***te pasvorm hebben die dingen zeg. Ik las dit een aantal weken geleden ook al bij Koenv, maar ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat er zoveel bij kwam kijken
Na een goede twee halve dagen gelukkig alles passend kunnen krijgen/maken en ik moet zeggen dat het eindresultaat er gelukkig wel mag zijn
Uiteraard een uitgebreide fotoreportage:






















De volgende mod staat ook al weer in de planning, namelijk de GP wing uit de GB van cooperke s.. Dan is de buitenkant op een Aero achterbumper en een setje nieuwe wielen na eig wel naar mijn zin
Zodra het een paar dagen lekker weer wordt, zal ik ook nog eens wat foto's maken van de nieuwe set up met de circuit velgen (de oranje BBS'ers
)

2012 werd voor de MINI op een minder leuke manier afgesloten dan ik had verwacht. Alvorens de MINI APK gekeurd werd in december heb ik een ook maar gelijk een grote beurt laten uitvoeren, maar bij het wisselen van de motorolie kreeg ik van de garage een telefoontje... er zaten glinstertjes in de olie, dus gelijk het carter eronderuit gehaald.. daar bleek inderdaad wat slijpsel in te zitten. De MINI verder uit elkaar gehaald om te kijken wat de exacte oorzaak was en al snel werd duidelijk dat de lagerschalen redelijk aangetast waren..
De oorzaak van de schade is waarschijnlijk te weiten aan het feit dat tijdens een van de rondes op het circuit (met fanatiek bochtenwerk) de olie dusdanig is gaan schommelen waardoor er een beetje lucht is aangezogen in plaats van olie en ik dus een klein moment zonder smering zat.
Gelukkig bleek na een grondige inspectie echt alleen de lagerschalen te zijn beschadigd en voor de rest alles nog in orde te zijn.
Geluk bij een ongeluk dat ik er op tijd bij was en dat ik de motorolie per se wilde laten verversen.
Er is gelukkig ook nog leuk nieuws

De voorbumper is voorzien van Brakeducts dus ook die maar gelijk geplaatst met de geleiders. In een zin: wat een kl***te pasvorm hebben die dingen zeg. Ik las dit een aantal weken geleden ook al bij Koenv, maar ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat er zoveel bij kwam kijken

Na een goede twee halve dagen gelukkig alles passend kunnen krijgen/maken en ik moet zeggen dat het eindresultaat er gelukkig wel mag zijn

Uiteraard een uitgebreide fotoreportage:






















De volgende mod staat ook al weer in de planning, namelijk de GP wing uit de GB van cooperke s.. Dan is de buitenkant op een Aero achterbumper en een setje nieuwe wielen na eig wel naar mijn zin

Zodra het een paar dagen lekker weer wordt, zal ik ook nog eens wat foto's maken van de nieuwe set up met de circuit velgen (de oranje BBS'ers

- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
Idd, wat een hels karwei !! en dat hangen van de bumper zag ik vanmiddag ook ja, toen ik de foto's maakte.. ik moet daar ook idd nog een keertje op mijn gemak naar kijkenKoenv schreef:Goed bezig, staat hem erg lekker.
Wat een graf dingen hè die brake Ducts. Ik zie dat jou bumper ook iets hangt. Ik heb hetzelfde, moet de tunnels nog iets meer ruimte gaan geven.

Onze sponsors