Tunen van mijn JCW pk en koppel

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

Tunen van mijn JCW pk en koppel

20 mar 2013, 09:33

Goedemorgen iedereen !!

Ik had even een paar vraagjes.

Ik ben waarschijnlijk van plan om me MINI even wat extra's te willen geven.
Rij dus momenteel een JCW, 210pk, 260-270nm koppel. Wat ik ongeveer zou willen, is 250 pk, Werkt dit makkelijker bij een R53 works dan bij een S ? of houd het allemaal het zelfde in ?


Ook wil ik betere banden voor meer grip. Ik heb 205/40R18. (liefst met dunne rand, geen ballon banden)

Ik heb dit al eens eerder neergezet in mijn topic, maar nu ga ik het waarschijnlijk toch echt laten doen.
Wat zijn de MUST have's en natuurlijk rond de 1.500,00 a 2.000,00 euro.

Ik hoor het graag !

Groetjes Dom


EDIT***

Ik heb al wat posts bekeken, maar alle extra advies is natuurlijk erg welkom. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dr. Evil op 20 mar 2013, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 mar 2013, 09:38

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 09:41

Dit heb ik zeker gelezen !

Maar misschien hadden mensen nog wat tips of dingentjes.

En wil weten of het binnen het budget is :lol:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 mar 2013, 09:44

De topic dat ik gaf staan de mogelijkheden is.. dan kan je toch zelf gaan zoeken wat alles kost? :roll:

Software zal een 600-700 zijn
Nokkenas een 300
15 of 17% pully + riem een 150

tadaa?

En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 09:46

BMX schreef: En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..

Staat betere banden :P momenteel volgens mij ( runflat dunlops, waren de standaard banden nog)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 mar 2013, 09:50

Dr. Evil schreef:
BMX schreef: En bredere banden is niet hetzelfde als meer grip!!!
Iets met vlaktedruk..

Staat betere banden :P
mijn excuus :X

Maar statement blijft gelden :mrgreen:

Welk merk heb je nu?
Er zijn vele meningen hier welk merk het beste is, denk dat het veelal een mening is.
Ik had Perrelli P-zero Nero's, prima banden! Alleen bij nat weer mzzzz
Ik heb nu Conti Sportcontact3, nog niet op gereden maar komen ook altijd wel goed uit de test..
Wat is je budget voor banden? De Pirrelli's zijn 120 per band, de Conti's een 180..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

20 mar 2013, 09:53

Laat het ding alvast helemaal controleren alvorens te "upgraden"

Gooi er niet zomaar een nok en injectoren in ,dan een tune'tje erop en klaar lol.

Dan begint het echte werk pas...

Even enkele punten(zal er wel enkele vergeten) waar je moet op letten,

Koppeling,remmen,banden,kop,.............

Zoals gezegd,na de conventionele nok,inj,en tune'tje begint het feest pas.

Half werk is geen werk.. :wink:
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 10:20

Stukje van davy,


Cat verwijderen maakt niet veel uit voor vermogen
Je zal er niet gek veel mee winnen

Als ik zou moeten zeggen wat ik met jouw auto zou doen; Kuurtje 1320 doen

17% pulley (met pulley en bougies dus)
GP of GRS Motorsport intercooler
1320 CatCam Nokkenas
550 cc injectoren
1320 Bytetronik softwaretuning

Dan ga je denk ik heel dicht bij de 250 pk zitten

Voor meer herrie moet je de middendemper van je Works uitlaat verwijderen en als je die knik er achter in hebt zitten ie ook weghalen. Dat is meer dan voldoende qua lawaai,,





Dit wil ik denk dan toch laten doen.


-----------------------------------------


@ BMX, heb momenteel runflats, van dunlop. die hebben totaal geen enkele grip. alleen maar glijden, en vooral in de bochten wat erg hinderlijk is.

Voor banden zou ik iets van 150 euro per band willen uitgeven denk ik.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

20 mar 2013, 10:29

Vergelijk het een beetje met een niet getrainde persoon die een marathon gaat lopen...

Je kan op elk onderblok een kop,cam,injectors opschroeven maar de ene zal gezonder zijn dan de andere.

Begin dus eerst met de gezondheid van je motor te controleren vooraleer zomaar alle andere dingen erop te gooien,je kan ook alles erop gooien en achteraf alles weer herstellen als het kapot loopt,kan ook maar niet jammeren dan.

Het blijft een mechanisch speelgoedje..
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 10:30

Inderdaad boris, dit was ik ook van plan.

Maar eigenlijk te samen met alles bovenstaand.


Oliekoeler is zeker een MUST.
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 10:34

cooperke s schreef:Vergelijk het een beetje met een niet getrainde persoon die een marathon gaat lopen...

Je kan op elk onderblok een kop,cam,injectors opschroeven maar de ene zal gezonder zijn dan de andere.

Begin dus eerst met de gezondheid van je motor te controleren vooraleer zomaar alle andere dingen erop te gooien,je kan ook alles erop gooien en achteraf alles weer herstellen als het kapot loopt,kan ook maar niet jammeren dan.

Het blijft een mechanisch speelgoedje..

Vind deze vergelijking cool :mrgreen:

Ik snap wat er gedaan moet worden voor het tunen. ( broer heeft dit deels laten doen.)

Zijn er nog andere problemen waar je tegenaan kan lopen ? ( dus na het tunen ? )
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

20 mar 2013, 10:35

Oh en het houd niet op bij 1500-2000€ :wink:

Slijtage gaat ook hoger worden op alle onderdelen,dus think before you act,

Ben je er klaar voor? Yes? Then go for it :wink:
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 apr 2011, 19:43

20 mar 2013, 10:42

Wat ik alleen nog wil weten,

Is het echt 1500-2500 euro waard ? die 40 pk ? Zal het de MINI echt zoveel
sneller maken ? Zal je er echt plezier van beleven ?

Of kun je beter gewoon dat geld bij een andere auto leggen, ( voorbeeldje, de 2010 Volkswagen golf R met 271 pk ? ). .
of de Focus RS met 305 pk

dat is een beetje mijn zoek punt, Ik geniet onwijs van de MINI, alleen wil ik wat snellers. ( maar doe de MINI het liefst niet weg ).
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

20 mar 2013, 10:44

Dr. Evil schreef:Wat ik alleen nog wil weten,

Is het echt 1500-2500 euro waard ? die 40 pk ? Zal het de MINI echt zoveel
sneller maken ? Zal je er echt plezier van beleven ?

Of kun je beter gewoon dat geld bij een andere auto leggen, ( voorbeeldje, de 2010 Volkswagen golf R met 271 pk ? ). .
of de Focus RS met 305 pk

dat is een beetje mijn zoek punt, Ik geniet onwijs van de MINI, alleen wil ik wat snellers. ( maar doe de MINI het liefst niet weg ).
Denk dat je zelf je vraag hebt beantwoord :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”