FRENK'S.....JCW GP1309 FOR SALE

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 mar 2013, 22:21

Daveke schreef:Ik zou het turbo blok 1,6 houden.
En dan een Borg-Warner turbo erop schroeven.

Zuigers van Wossner, gesmeedde drijfstangen en een door KAVS gebalanceerde en lichter gemaakte krukas. 1,6 is meer dan genoeg voor een goede turbo..
Ja ligt eraan degene die opboord gaat er al vanuit dat bij een kleine 100.000 130.000 je gaat oversize naar 77.5 bore omdat je dan weer helemaal nieuw ben...

En dan als je nog is wil kan je altijd nog naar 78.0 bore gaan
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

26 mar 2013, 22:22

Haha, Nice picca. Die met de smurfen was ook n beste :mrgreen:
Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 mar 2013, 22:22

Haha ja die kwam van rianne af kan je nagaan
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 mar 2013, 22:26

Het worden sws CP cr pistons en carillo drijfstangen krukkas en het setje word gebalanceerd en waarnodig geslepen door de kenner
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 mar 2013, 22:29

Maaaaar grootste doel is nu sparen zoeken kopen :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

26 mar 2013, 22:35

Als je gaat opboren, zou ik groter opboren en er sleeves inplaatsen :)

Plus, als je kijkt naar hoe het blok van Rooster is opgebouwd, die rijden zelfs op een kop met weinig aanpassingen. De turbo zorgt wel voor vermogen, enkel je blok beschermen met goede zuigers en drijfstangen, goed uitbalanceren en een dijk van een turbo erop. Dan ben je makkelijker klaar, en heb je een veiliger blok omdat je cilinderwanden dikker zijn dan bij een opgeboord blok dus houdt de boel het langer uit. Alles wat ruim boven de 400 pk uitkomt in een Mini is denk ik lastig op de weg te krijgen, helemaal met de manier waarop een turbo erin komt. Je gaat veeeeel tractieproblemen tegenkomen denk ik zo :) Een van de redenen waarom ik voor de Rotrex heb gekozen, vermogensopbouw is lineair, waar ook wel nadelen aanzitten, maar voor dagelijks gebruik ook wel enkele voordelen :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

26 mar 2013, 22:40

Ja ik snap je verhaal maar zoals ik je al vertelde ga ik niet zo ver als jou :D 300pk 320pk zou mooi zijn

Maar als je idd 400 pk wil moet je wel serieus te werk gaan
burn rubber not your soul

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

26 mar 2013, 23:03

bedankt voor de uitleg! klinkt supergaaf!! 8) twin charge is inderdaad gaaf, viel me bij het project van zijlboot alleen op dat er niet mega veel pk's uit kwamen( en erg storingsgevoelig ook)!maar alleen een turbo blok zal denk ik wel beter zijn, zal wel een kostbaar klusje worden, hopelijk kun je wat moois en betrouwbaars maken zodat je er straks weer met veel plezier mee kan scheuren!!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

27 mar 2013, 07:24

Ja koos dat komt goed alles word tot in de puntjes nagemeten en gecheked door de pro.....

Ja de turbo zelf is het duurst van alles charger heb je al vanaf €500 die turbos beginnen bij €1100 dan krijg je natuurlijk het intercooler traject, en de spoeling blowoff enz enz

Komt genoeg bij kijken en er zijn zat mini rijders die dit al eens hebben gedaan dus onmogelijk is het niet :mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

27 mar 2013, 07:26

Maar Sam weet het allemaal en is weer een leuk hobby project :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 mar 2013, 08:10

Is het niks om het op een stock blok te bouwen, daarmee te rijden tot dat blok opgeeft en dan pas serieus geld in een gesmeed onderblok en geflowde kop te steken?

Een stock onderblok kan nl met gemak de 300 pk aan die jij wil halen..
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

27 mar 2013, 08:12

Ja dat klinkt ook goed maar ik wil mijn orginele blok herstellen naar standaard zodat ik terug naar orgineel kan
burn rubber not your soul

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

27 mar 2013, 09:51

Voor 300pk ging ik ook niet een compleet blok van de grond af opbouwen... turbo heeft qua tractie trouwens wel als voordeel dat je met een goede boostcontroller zelfs per versnelling de druk kunt instellen. :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

27 mar 2013, 10:17

Ja martijn als het een nieuw blok is zal dat ook niet nodig zijn...

Maar er is ook een voordeel aan opboren je zuiger keuze je kan beter een zuiger nemen die meer is voorbereid op hoge compressie
burn rubber not your soul

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”