speedy pepperwhite r56 cooper s (Verkocht)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mar 2013, 08:15

ik ben zo gek met de mini maar zat voor het eerst gisteravond te denken als ik aankomend half jaar meer als 4000 euro aan onderhoud kwijt ga zijn (2000 vliegwiel,turbo zal vast ook aankomen na 88000 km en heb over 10000 km weer 4 nieuwe banden nodig. "is het niet verstandiger om drie of vier jaar jonger te gaan rijden" (focus rs :roll: ) maar ik heb zoveel tijd/geld/energie in de mini gestoken en toch wel vrij uniek en is nog steeds in super mooie conditie .....
iDoctorWillem
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 mar 2013, 08:18

speedy schreef:ik ben zo gek met de mini maar zat voor het eerst gisteravond te denken als ik aankomend half jaar meer als 4000 euro aan onderhoud kwijt ga zijn (2000 vliegwiel,turbo zal vast ook aankomen na 88000 km en heb over 10000 km weer 4 nieuwe banden nodig. "is het niet verstandiger om drie of vier jaar jonger te gaan rijden" (focus rs :roll: ) maar ik heb zoveel tijd/geld/energie in de mini gestoken en toch wel vrij uniek en is nog steeds in super mooie conditie .....
Met deze redenatie kun je beter een heel jong gebruikte zuinig autootje kopen, fordje Ka oid...

Ik heb een Focus gehad en heb pas sinds een maand een Mini en wil niet meer ruilen... maar ja, was ook geen RS
maus105
Bonkey

28 mar 2013, 08:18

speedy schreef: (focus rs :roll: )
:hap :-PP Heb ooit is mee mogen rijden met zo een apparaat(een groene). Echt een dikke fiets!
maus105
Bonkey

28 mar 2013, 08:27

-megane RS
-clio RS
-fiesta ST
-focus ST
-astra OPC

Er is zoveel leuk spul te krijgen tegenwoordig :D .
Het leuke bij MINI is dat bijna alles kan en mooi staat. Je kan er lekker aan rommelen.
Wat ik nu vind en bij de golf ook had, is wielen en verlagen en dan houd het een beetje op. Zeker ook omdat het heel gauw naar sjonnie neigt en dat heb je bij MINI niet omdat daar bijna alles op kan.
Zou trouwens wel bij jou passen zo een RS denk ik :lol: .
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 08:42

speedy schreef:ik ben zo gek met de mini maar zat voor het eerst gisteravond te denken als ik aankomend half jaar meer als 4000 euro aan onderhoud kwijt ga zijn (2000 vliegwiel,turbo zal vast ook aankomen na 88000 km en heb over 10000 km weer 4 nieuwe banden nodig. "is het niet verstandiger om drie of vier jaar jonger te gaan rijden" (focus rs :roll: ) maar ik heb zoveel tijd/geld/energie in de mini gestoken en toch wel vrij uniek en is nog steeds in super mooie conditie .....
Nou gozer, nadat ik de Mini heb gezien zou ik em lekker houden voorlopig, te mooi apparaat!

En ik denk overigens dat het je druklager is.
Die schijnen door het type vliegwiel wat op een S zit (2massa?) sneller te slijten.
Had wel eens ergens iets gelezen (waarschijnlijk op een forum) dat je bij vervanging beter voor een "normaal" vliegwiel kunt gaan. Goedkoper en beter volgens de technici..... Blijft ellende met die 2 massa vliegwielen

Zoals ik je gister vertelde heb ik ook jaren geleden een Cooper gehad en mijn ex heeft em nog steeds. Die Cooper van haar heeft vorig jaar deze complete reparatie ondergaan, alles vervangen gelijk. Was lang geen € 2.000,- !!!! Nog niet eens de helft. Maar misschien zijn de onderdelen van en R56 S wel duurder, dat weet ik niet.

En mocht je Turbo kapot gaan dan weet ik die nog wel te liggen voor een zacht prijsje, dus zie geen reden om de Mini te verkopen..... :mrgreen:

Trouwens, op korte termijn (weer) nieuwe banden kan ik me voorstellen ja met jouw rijstijl.... hahahahahahahaha
:bier
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mar 2013, 09:04

ja ik doe nooit de beloofde km's ermee wat je leest of hoort :oops:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 09:17

Als autorijden geen geld meer mag kosten, is het tijd voor een up!/Aygo en een andere (dure) hobby! ;)
maus105 schreef:
speedy schreef: (focus rs :roll: )
:hap :-PP Heb ooit is mee mogen rijden met zo een apparaat(een groene). Echt een dikke fiets!
Ik heb ooit eens met een RS500 door de Eiffel lopen hoeken, dat was toch wel een erg leuk dagje. Megane R26R lijkt me ook briljant...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 09:19

Onderhoud en reparatie heb je bij een andere auto ook, zeker bij high performance auto's als RS/ST's etc. Ook daar zul je een keer nieuwe banden nodig hebben.

Daarnaast; je hebt zoveel TLC in je auto zitten dat ik me afvraag of jij blij wordt van een eventueel inruil- danwel verkoopprijs.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mar 2013, 09:32

natuurlijk mag auto rijden geld kosten Martijn :wink:
normale slijtage onderdelen is ook helemaal geen punt maar eerlijk gezegd vind ik dit soort dingen toch best veel geld en bij jongere auto incl. fabrieks garantie heb je daar geen last van.
Denk ook dat ik het gewoon laat repareren maar ik zat gewoon is te rekenen.
weet ook niet of ik van een focus rs nou zoveel vrolijker word :oops: interieur is buiten de stoelen om nou niet echt mooi.
En inruil prijs op zo'n auto zal echt wel tussen de 17000 en 19000 euro liggen op zo'n bedrag.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 09:39

speedy schreef: En inruil prijs op zo'n auto zal echt wel tussen de 17000 en 19000 euro liggen op zo'n bedrag.
Je bedoelt dan wat je voor jouw auto terug zal krijgen. Ik denk 16000... :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mar 2013, 09:42

nou 16000 dan maar gaat uit eindelijk erom wat erbij moet.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 09:44

speedy schreef:nou 16000 dan maar gaat uit eindelijk erom wat erbij moet.
Dat klopt, zal afhankelijk zijn van de marge op de auto die je hebben wil.

Maar ik zou hem om genoemde redenen nooit weg doen :mrgreen:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 09:45

speedy schreef:natuurlijk mag auto rijden geld kosten Martijn :wink:
normale slijtage onderdelen is ook helemaal geen punt maar eerlijk gezegd vind ik dit soort dingen toch best veel geld en bij jongere auto incl. fabrieks garantie heb je daar geen last van.
Denk ook dat ik het gewoon laat repareren maar ik zat gewoon is te rekenen.
Ik snap je wel hoor, ik zat onlangs uit te rekenen wat ik jaarlijks zou besparen door een Polo BlueMotion te gaan rijden. Dat was toch een goede 2-3 vakantie extra zegmaar... toen ben ik maar gestopt met rekenen. :lol:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mar 2013, 09:45

nog mensen verder advies als ik alles vervang welke onderdelen ? origineel of is er wat beters ?

Terug naar “Show your ride”