Remlicht defect...Help :(

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

Remlicht defect...Help :(

28 mar 2013, 15:33

Heren,

na weken van dealer/garage bezoeken is er niemand die een oplossing heeft voor een niet werkend remlichtje..
het probleem is dat ik de witte pre fecelift achterlichten heb met de amberkleur lampjes erin, waarvan
de rechter remlicht het niet doet!
- niet de zekering
- geen kabelbreuk
- rechter kabeltje doorverbinden met linker remlicht heeft geen effect
- geen kapot lampje, zit ook spanning op de module
- heb doorgegeven of ze nog een naar de basismodule willen kijken of hier misschien vochtschade oi was (schijnt niet zo te zijn)

bijkomend effect is dat als ik de auto start de wijzertjes van de benzinemeter helemaal links uitslaan en beginnen te ratelen zeg maar (op en neer) volgens mij hoort dit niet zo :shock:

heeft er iemand meer ideen/tips? ik weet het niet meer:(

alvast bedankt
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 15:36

Het gaat trouwens om een R53 MINI Cooper S 2004 pre facelift USA
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: remlicht defect...HELP:(

28 mar 2013, 16:10

Werffy schreef:Heren,
:klap :p

(niet dat ik je kan helpen met je probleem..... ) :roll:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 16:42

:oops: :roll: srry mijn fout, ging even te snel
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2013, 17:27

Dat ratelen van de meter heb ik ook. Volgens mij is dat kallibratie van de meter. Heb je al eens een andere lamp (compleet) er aan gehangen om te kijken of het dan wel werkt ?
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 18:07

we hebben alles geprobeerd, ook de unit omwisselen naar de andere kant maar bleef hetzelfde probleem geven dat rechts niet werkt zeg maar
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 18:12

dus eigenlijk komt het erop neer, wat voor lamp je aan de rechterkant plaatst hij blijft een defect remlicht geven... en aangezien het geen kabelbreuk was dacht ik dat dit dan te vinden was in de basismodule of computer net gelijk wat voor electronisch circuit dat lampje op zit... maar dat gaat mij te diep in materie en ben dus radeloos.. ook de garagehouder komt er niet uit :?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 mar 2013, 18:14

Hoeveel spanning zit er op? Doet de lamp het wel als je direct met de accu verbind? Of een andere 12 volt bron.

Ratelen van de meters doet mij denken aan lage spanning door oude accu.
Misschien heeft het ook effect op dit ene lampje.
Je weet maar nooit aangezien je al veel andere dingen hebt gecontroleerd.
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 18:23

ik zal vanavond nog even doormeten ik ben tot 22.00 uur aan het werk;) lekker in de baas zijn tijd >)

maar achteraf, de voedingskabel met weerstand is vervangen voor 300 euro (garantie)
en kan het zijn dat het hier iets mee te maken heeft dan aangezien hij net na die tijd uitviel...

maar door een "zwakke accu" zou dit probleem ook op kunnen treden? maar dan aan 1 kant? terwijl links en het 3e remlicht wel doen
Manick
Sponsor

28 mar 2013, 19:08

Werffy schreef:ik zal vanavond nog even doormeten ik ben tot 22.00 uur aan het werk;) lekker in de baas zijn tijd >)

maar achteraf, de voedingskabel met weerstand is vervangen voor 300 euro (garantie)
en kan het zijn dat het hier iets mee te maken heeft dan aangezien hij net na die tijd uitviel...

maar door een "zwakke accu" zou dit probleem ook op kunnen treden? maar dan aan 1 kant? terwijl links en het 3e remlicht wel doen
Ben je zelf automonteur?, zo ja doe dan maar een V4 meting dan weet je binnen 5 min waar je probleem zit.
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 19:50

okee goeie tip, dankje!!

nee ben geen automonteur maar een v4 meting gaat wel lukken denk ik!

trouwens... zit er op de R53 een canbus systeem?
Manick
Sponsor

28 mar 2013, 19:53

Werffy schreef:okee goeie tip, dankje!!

nee ben geen automonteur maar een v4 meting gaat wel lukken denk ik!

trouwens... zit er op de R53 een canbus systeem?
ja zit canbus op maar daar kan het niet aan liggen, ik nog even voor je aan het kijken op een elektrische schema zal zo ff mijn bevindingen van het schema posten
Manick
Sponsor

28 mar 2013, 20:06

Als volgt van uit het schema

vanaf de Remlicht schakelaar loopt er een Blauw/Rode draad naar de Generale Control unit, deze zit gemonteerd bij de rechter voetruimte

van uit de Generale control unit worden alle achter lichten, kenteken 3rde enz bediend.

dus de Generale control unit stuurt het signaal uit voor het remlicht lampje rechts achter om te branden of niet

dus kijk bij de stekker rechts achter van het achterlicht en zoek de draad Zwart/Blauw kijk of er een plus hebt als iemand op het rempedaal trapt, zo ja dan kan er iets zijn met de print plaat van het achterlicht/stekker aansluiting. Zo niet dan moet je naar de Generale Control unit rechts voorin de voet ruimte en meten of je op pootje 12 van de control unit een signaal uit krijgt zo ja dan heb je een draad breuk zitten en zo niet dan is je control unit defect

zal nog even kijken of ik wat foto`s kan plaatsen van het schema en de Control unit
Werffy
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2013, 20:36

dat is duidelijke taal :D

ik zie dat het heerlijk sneeuwt in het noorden van het land hier... dus ga morgen ochtend bij daglicht lekker aan het knoeien met de MCS...
aangezien de BCU bij de voetruimte rechtsvoor zit, hoe ga ik dit paneeltje loskrijgen? :oops:
Biedemeyer
One wheel wonder
One wheel wonder

29 mar 2013, 09:27

Even uit mijn hoofd; matten en bekleding verwijderen, dan zit er een zwart kastje waarvan je het deksel los kunt klikken. Wijst zich vanzelf wel.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”