
kwiebje' ride compleet overzicht MINI: nieuwe Halo angeleyes!
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je merkt wel dat je onderstel stugger is geworden. Dat is ook niet gek want rubbers veren nu niet meer zo ver door. Als je gas geeft met het wegrijden dan merk je dat er niet zoveel aan het stuur getrokken wordt door het onderstel. En ook in de bochten stuurt het strakker. Het is lastig om dit in woorden om te zetten maar het voelt heel anders en veel beter 

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag het koelvloeistoftankje verwisseld. Al enige tijd had ik het idee dat de MINI dit spul als een alcoholist dronk. Eerst bij de BMW dealer een nieuw tankje besteld. Kosten bedroegen 60.25. Ook meteen een nieuwe koelvloeistofleiding en een ontluchtingsleiding besteld. Het tankje kun je makkelijk met een sleutel 10 losdraaien. Even de bougiedoppen er af. En als je een strutbrace hebt moet die ook los. De klemmetjes zijn het vervelendst. Nadat deze los zijn kan het nieuwe vaatje er op. Het werkt hetzelfde alleen dan omgekeerd 
Bij 179.000 km is dit vat vervangen.
Nu in de gaten houden of hij langer vol blijft
Tevens was er ook een boutje uit mijn pulley gelopen. Deze heb ik ook weer vastgedraaid. Over enige tijd ook weer controleren of die vast zit

Bij 179.000 km is dit vat vervangen.
Nu in de gaten houden of hij langer vol blijft

Tevens was er ook een boutje uit mijn pulley gelopen. Deze heb ik ook weer vastgedraaid. Over enige tijd ook weer controleren of die vast zit

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat zal ik je vertellen Franklyn 
Eerst dacht ik dus dat het expansievat was. Omdat het vaatje ook een beetje nat was.
Dus een nieuwe bij de dealer besteld. Deze zelf er in gezet. Dag erna gevoeld. Was hartstikke droog. Ook de leidingen waren niet nat. Op het forum had ik gelezen dat het ook het thermostaathuis kon zijn. Mijn Mini moest toch ff naar de garage en deze had het gecheckt. Ook deze was kurkdroog. Naja, dan weet ik het ook niet. Afgelopen vrijdag was ik bij Beek voor het plaatsen van een andere nokkenas. Gejon zag bij het omhoog doen van de brug dat er een witte aanslag op de brug zat. Eerst moest hij weten vanwaar dit kwam omdat het anders geen zin had om de nokkenas te plaatsen. Nadat hij gekeken had en ik hem vertelde dat ik het vaatje al vervangen had ging ie zoeken. Toen zag hij 2 slangen met witte aanslag. Nadat de bumper los was etc ging hij toch eerst de nokkenas monteren. Toen deze er in zat wilde hij toch weten waar die aanslag vandaan kwam. De uiteindelijke conclusie was dat de slang bij de radiateur niet goed zat. Deze is ooit vervangen omdat er een steen op gekomen was. Kennelijk is toen de klem niet goed teruggezet en dit was de oorzaak. Heb al een paar keer gekeken en hij lekt nu niet meer.
Een andere probleem was dat Gejon een vreemde bougie had gevonden in het blok. 3 stuks hadden twee pootjes en de andere had er 4......dit zal nog wel zijn van toen mijn bougie er uit geklapt was.....
Ragnar was ook bij Beek en deze had ook nog wat goede tips en heeft ook nog meegeholpen! Bedankt Ragnar!!
Volgende stap is nog een keertje rollen en zien hoeveel PK er nu in zit
Dus weer een leerzame ochtend

Eerst dacht ik dus dat het expansievat was. Omdat het vaatje ook een beetje nat was.
Dus een nieuwe bij de dealer besteld. Deze zelf er in gezet. Dag erna gevoeld. Was hartstikke droog. Ook de leidingen waren niet nat. Op het forum had ik gelezen dat het ook het thermostaathuis kon zijn. Mijn Mini moest toch ff naar de garage en deze had het gecheckt. Ook deze was kurkdroog. Naja, dan weet ik het ook niet. Afgelopen vrijdag was ik bij Beek voor het plaatsen van een andere nokkenas. Gejon zag bij het omhoog doen van de brug dat er een witte aanslag op de brug zat. Eerst moest hij weten vanwaar dit kwam omdat het anders geen zin had om de nokkenas te plaatsen. Nadat hij gekeken had en ik hem vertelde dat ik het vaatje al vervangen had ging ie zoeken. Toen zag hij 2 slangen met witte aanslag. Nadat de bumper los was etc ging hij toch eerst de nokkenas monteren. Toen deze er in zat wilde hij toch weten waar die aanslag vandaan kwam. De uiteindelijke conclusie was dat de slang bij de radiateur niet goed zat. Deze is ooit vervangen omdat er een steen op gekomen was. Kennelijk is toen de klem niet goed teruggezet en dit was de oorzaak. Heb al een paar keer gekeken en hij lekt nu niet meer.

Een andere probleem was dat Gejon een vreemde bougie had gevonden in het blok. 3 stuks hadden twee pootjes en de andere had er 4......dit zal nog wel zijn van toen mijn bougie er uit geklapt was.....
Ragnar was ook bij Beek en deze had ook nog wat goede tips en heeft ook nog meegeholpen! Bedankt Ragnar!!
Volgende stap is nog een keertje rollen en zien hoeveel PK er nu in zit

Dus weer een leerzame ochtend

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Enige tijd geleden had ik gegevens via internet opgevraagd hoe mijn MINI Cooper S geleverd is en met welke opties. Daaruit kwam de volgende lijst voort:
Voertuig gegevens standaard:
Typecode: RE31
Type: COOPER S (EUR)
E-Serie: R53
Serie: M
Type: Coupe
Stuur: LL
Portieren: 3
Motor: W11
Cilinderinhoud: 1.60
Vermogen: 125
Aandrijving: Front
Versn.bak: Mech
Kleur: Electric Blue Metallic (870)
Bekleding: Stoff/leder Satellitte/Lapis Blau (S9LP)
Prod.-datum: 2002-05-31
Speciale standaard uitrusting:
S249A Mulitifunctioneel stuurwiel
S314A Buitenspiegel en bestuurdersslot verwarmd
S369A Mini Wiel LM S-spaken 85
S382A Buitenspiegel/dak in wit
S423A Vloermat velours
S441A Rokerspakket
S450A Hoogteverstelling bijrijdersstoel
S493A Opbergpakket
S502A Koplamp reinigingsset
S520A Mistlampen
S552A Xenon verlichting
S534A Automatische airco
S550A Boord Computer
S564A Pakket interieurverlichting
S650A Cd speler
S657A Radio Boost
S872A Uitrusting Chili
S886A boordliteratuur Nederlands
S895A Extra ventilator
S214A Automatisch stabiliteitscontrole
S228A Sportieve chassisafstemming plus
S240A Lederen stuurwiel
S434A Interieur lijsten aluminium
S481A Sportstoelen
S546A Toerenteller
S548A Kilometerteller
S823A Uitvoering voor warme landen
In de loop der tijd zijn de volgende opties er bij gekomen:
- JCW GP intercooler
- Catcam nokkenas op 22-3-2013 (gemonteerd)
- 15% Cravenspeed pulley
- JCW riem
- Alta tensioner stop
- M7 racing luchtfilter
- Facelift Xenon verlichting
- Facelift stuurwiel met multifunctionele bediening
- BAR Software (stage 1) op 22-3-2013 is (stage IV geupload)
- Quicksilver supersportuitlaat met enkele demper
- Schroefset KW variant 2
- Set witte achterlichten
- JCW Sportstoelen voor
- JCW Achterbank
- JCW Aeropakket
- JCW Bumpercovers
- JCW Carbon Dashboard
- JCW Carbon Spiegelkappen
- JCW Kofferklep strip
- JCW Carbon Stuurinleg
- JCW Carbon Downtubes
- JCW Carbon Deurhendel ringen
- JCW Carbon Ringen interieur overig
- JCW Carbon Bonnet scoop
- JCW R95 18 inch velgen met Toyo Proxes banden
- Carbon deurhendelcovers
- Driverlight covers
- Ramen zijkant en achter laten tinten
- Tomtom navigatie systeem
- Dashboard kastje
- Geioniseerde blauwe antenne van 5 cm
- ipod interface met Apple Ipod in kleur auto
- Stadslichten voorzien van ledjes
- Strutbrace bij achterbank (Che made)
- Bluetooth carkit op OEM radio
- Whiteline draagarmbussen (vervangen bij 189.000 KM)
- 5 mm spacers (dan raakt schroefset de band niet meer)
De MINI is een keer op de rollingbank geweest en daar kwam toen een vermogen uit van ongeveer 190 PK.

Origineel had de MINI 163 PK.
Bovenstaande lijst is een begin en zal aangevuld worden.
Wishlist:
- Mocal oliekoelerset
- JCW injectoren
- Rollenbank voor pk winst
Voertuig gegevens standaard:
Typecode: RE31
Type: COOPER S (EUR)
E-Serie: R53
Serie: M
Type: Coupe
Stuur: LL
Portieren: 3
Motor: W11
Cilinderinhoud: 1.60
Vermogen: 125
Aandrijving: Front
Versn.bak: Mech
Kleur: Electric Blue Metallic (870)
Bekleding: Stoff/leder Satellitte/Lapis Blau (S9LP)
Prod.-datum: 2002-05-31
Speciale standaard uitrusting:
S249A Mulitifunctioneel stuurwiel
S314A Buitenspiegel en bestuurdersslot verwarmd
S369A Mini Wiel LM S-spaken 85
S382A Buitenspiegel/dak in wit
S423A Vloermat velours
S441A Rokerspakket
S450A Hoogteverstelling bijrijdersstoel
S493A Opbergpakket
S502A Koplamp reinigingsset
S520A Mistlampen
S552A Xenon verlichting
S534A Automatische airco
S550A Boord Computer
S564A Pakket interieurverlichting
S650A Cd speler
S657A Radio Boost
S872A Uitrusting Chili
S886A boordliteratuur Nederlands
S895A Extra ventilator
S214A Automatisch stabiliteitscontrole
S228A Sportieve chassisafstemming plus
S240A Lederen stuurwiel
S434A Interieur lijsten aluminium
S481A Sportstoelen
S546A Toerenteller
S548A Kilometerteller
S823A Uitvoering voor warme landen
In de loop der tijd zijn de volgende opties er bij gekomen:
- JCW GP intercooler
- Catcam nokkenas op 22-3-2013 (gemonteerd)
- 15% Cravenspeed pulley
- JCW riem
- Alta tensioner stop
- M7 racing luchtfilter
- Facelift Xenon verlichting
- Facelift stuurwiel met multifunctionele bediening
- BAR Software (stage 1) op 22-3-2013 is (stage IV geupload)
- Quicksilver supersportuitlaat met enkele demper
- Schroefset KW variant 2
- Set witte achterlichten
- JCW Sportstoelen voor
- JCW Achterbank
- JCW Aeropakket
- JCW Bumpercovers
- JCW Carbon Dashboard
- JCW Carbon Spiegelkappen
- JCW Kofferklep strip
- JCW Carbon Stuurinleg
- JCW Carbon Downtubes
- JCW Carbon Deurhendel ringen
- JCW Carbon Ringen interieur overig
- JCW Carbon Bonnet scoop
- JCW R95 18 inch velgen met Toyo Proxes banden
- Carbon deurhendelcovers
- Driverlight covers
- Ramen zijkant en achter laten tinten
- Tomtom navigatie systeem
- Dashboard kastje
- Geioniseerde blauwe antenne van 5 cm
- ipod interface met Apple Ipod in kleur auto
- Stadslichten voorzien van ledjes
- Strutbrace bij achterbank (Che made)
- Bluetooth carkit op OEM radio
- Whiteline draagarmbussen (vervangen bij 189.000 KM)
- 5 mm spacers (dan raakt schroefset de band niet meer)
De MINI is een keer op de rollingbank geweest en daar kwam toen een vermogen uit van ongeveer 190 PK.

Origineel had de MINI 163 PK.
Bovenstaande lijst is een begin en zal aangevuld worden.
Wishlist:
- Mocal oliekoelerset
- JCW injectoren
- Rollenbank voor pk winst
Laatst gewijzigd door kwiebje op 24 mar 2013, 13:33, 3 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Kijk dat is toch wat he ben blij dat je weer probleemloos rijd en ben ook benieuwd naar je vermogen 

burn rubber not your soul


- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht

Het nu een 15 inch pulley en nog standaard injectoren....is het zinvol om bijv 380 injectoren te plaatsen? Of voldoen de standaard injectoren?
Inderdaad, zijn wel wat dingen aan het licht gekomen die mijn eigen garage "opgelost" zou hebben maar niet helemaal correct gedaan zijn. Daarom zal ik ook wat vaker bij Beek op de stoep staanfranklyn85 schreef:Kijk dat is toch wat he ben blij dat je weer probleemloos rijd en ben ook benieuwd naar je vermogen

Het nu een 15 inch pulley en nog standaard injectoren....is het zinvol om bijv 380 injectoren te plaatsen? Of voldoen de standaard injectoren?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ja 380 inj zijn wel beter als je tunes een goede upgrade is meer uit te halen
burn rubber not your soul


- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Proficiat
! Da's een mooie mijlpaal! En als ik het zo lees, komen daar weer veel plezierige kilometers bij!

Onze sponsors