Mijn naam is Peter, 28 jaar en woonachtig in Breda. Sinds 18-01-2013 in het bezit van de onderstaande Mini Cooper S R53 uit 2004. De auto is eigenlijk van de vrouw des huizes maar ondergetekende vindt het stiekem ook een heel leuk speeltje.
Begin dit jaar hebben we een Opel Tigra TwinTop ingeruild op deze Mini. Ze vond de Tigra een leuke stadsauto maar voor op de snelweg kwam hij helaas toch wat power te kort. (Relatief zware cabrio = 1145 kg met 90 pk). Omdat ze ook wel een beetje gewend is aan het vermogen van mijn auto, wilde ze toch wel iets rappers. Omdat ik zelf al een paar keer in een Mini Cooper S Cabrio (JCW) had gereden, gingen we daarnaar op zoek. De cabrio viel eigenlijk al snel af vanwege het prijskaartje. Met name omdat we een auto wilden met weinig KM (< 100k km) en het liefst ook een origineel NL auto met NAP.
Na even zoeken kwamen we bij deze terecht. Het was een concessie maar vanwege het panoramisch schuifdak was dat eigenlijk al snel goed. Na een tweetal proefritten de knoop doorgehakt en de Mini gekocht. Het gaat dus om een Pre FL R53 uit 2004. Origineel NL auto met de historie er netjes bij en bij aankoop net 68.000 km (incl. NAP uittreksel) gelopen. Verder zit ie aardig in de opties, waaronder:
- - Lederen bekleding met verwarming
- Panoramisch schuifdak
- Xenon
- Voorruitverwarming
- Clima
- Parkeersensoren
- Cruise op een multifunctioneel stuurwiel
Voor de toekomst eigenlijk weinig echte plannen. De Pre FL xenon's hebben plaatsgemaakt voor een set FL xenon's. Daarnaast wil ik nog erg graag een originele JCW einddemper (of een Playmini) eronder hebben. Tevens denk ik nog na over de Stage I bij Beek. De Mini is zeker niet traag, maar net wat meer "bite" kan ik wel waarderen. Ik hoop dat dan terug te vinden in de Stage I. Verdere tuning wil ik liever niet toepassen. Ik vind de Mini nu ook wel wat zenuwachtig aan het gas, soms een beetje richting bokkig. Ik doel niet op bokken of stoten met accelereren maar bijvoorbeeld bij rustig rijden. Hierover wel wat gelezen op het forum en dat zou mede door een software update iets verminderen.
Op de laatste paar foto's mijn eigen (zakelijke) auto. Dit betreft een Alfa Romeo MiTo. (hai Frankie). Deze auto rijd ik sinds 2010 en ben er over het algemeen erg content mee. Het is een frisse en sportieve verschijning waarover ik toch wel vaak complimenten krijg. Het is een 1.4 Tjet met 155 pk. Enige modificatie is een open lucht filter van Pipercross. Dit omdat het verleden wat problematisch geweest is omtrent tuning....
Genoeg gelult, hieronder wat foto's!

Als het weer wat beter wordt zal ik er eens op uit trekken om een wat serieuzere shoot te doen. De foto's zijn hier trouwens op groter formaat terug te vinden: FlickR
Mocht er iemand nog een JCW pijp of een Playmini in z'n schuur hebben liggen, dan houd ik me zeker aanbevolen!!
Groeten!
Peter